خوش پوشی با دامن های پاریسی

خوش پوشی با دامن های پاریسی
خوش پوشی با دامن های پاریسی

استایل پاریسی یکی از سبک های بسیار شیک و در عین حال ساده است که زنان پاریس و فرانسه به آن شناخته می شوند. این سبک پوشش به بی دردسری اما باکلاس بودن معروف است. این ویژگی ها باعث شده خیلی از خانم ها به این استایل علاقه مند شده و بخواهند آن را برای خود برگزینند. برای انتخاب استایل پاریسی باید به چند فاکتور اساسی در پوشش خود توجه کنید. یکی از این فاکتورها، انتخاب درست دامن های استایل پاریسی است که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید مثل زنان پاریس ساده اما بسیار شیک لباس بپوشید، برای آشنایی با دامن های استایل پاریسی، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مختصری در مورد استایل پاریسی

زنان پاریس و فرانسه بخاطر استایل شیک، ساده و بی دردسرشان معروف هستند. در استایل پاریسی، در پوشیدن آیتم ها یا استفاده از اکسسوری ها اغراق نمی شود. زنان فرانسوی و پاریسی، کفش هایی با پاشنه های خیلی بلند نمی پوشند و اغلب پاشنه ی کوتاه تا متوسط را انتخاب می کنند. کفش های تخت و صندل ها نیز از دیگر گزینه های محبوب آن هاست. اغلب روی لباس در قسمت کمر، کمربند استفاده می کنند تا انحنای کمر بیش تر مشخص شود. اکثرا از لباس هایی استفاده می کنند که نه تنگ و نه گشاد بلکه قالب بدنشان باشد. کیفیت اجناس از کمیت آن ها برایشان بااهمیت تر است و سعی بر این دارند که کمتر خرید کرده اما اجناس باکیفیت تر و اساسی تری که قابلیت ست کردن با آیتم های گوناگون دارند را خریداری کنند. در مورد رنگ، رنگ های خنثی را بیش تر انتخاب می کنند و همچنین در استایل هایشان شومیز های سفید یا تک رنگ زیاد دیده می شود. جواهرات و اکسسوری های خیلی مجلل مورد علاقه شان نبوده و سادگی را بر تجمل ترجیح می دهند.

تا اینجا برای شروع و آشنایی اولیه، به طور مختصر با بخشی از ویژگی های استایل پاریسی آشنا شدیم. اما موضوع اصلی این مقاله دامن های استایل پاریسی است. دامن هایی که در این سبک استفاده می شوند نیز خاص و مشخص هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

دامن های استایل پاریسی از لحاظ قد

دامن های استایل پاریسی از لحاظ طول یا همان قد، شامل سه نوع مینی، میدی و ماکسی می شوند. انواع دامن های مختلف در دسته بندی قدی مینی، میدی و ماکسی دیده می شوند. در ادامه به توضیحات بیش تر در این زمینه خواهیم پرداخت.

دامن مینی

دامن های مینی یکی از دامن های استایل پاریسی هستند که زیاد از آن ها استفاده می شود. معمولا با جوراب شلواری استایل شده و در تابستان طرفدار زیادی دارند. اما در فصل زمستان نیز استفاده آن ها از رونق نمی افتد؛ بدین صورت که دامن های با قد مینی اکثرا با پارچه های پشمی یا چرمی و در کل پارچه های مناسب زمستان دوخته شده و با جوراب شلواری و بوت یا نیم بوت پوشیده می شوند.

 

دو نمونه دامن در اندازه مینی

 

دامن میدی

دامن های میدی بین دامن های استایل پاریسی بسیار دیده می شود بدین صورت که انواع مختلف دامن را با قد زیر زانو تولید می کند. این نوع دامن برای تمام فصول مناسب است و پوشیدن آن محدویتی ایجاد نمی کند. استایل کردن آن ها با صندل نیز بسیار در این سبک دیده می شود. در ماه های سرد هم می توانند با نیم بوت پوشیده شوند.

 

دو نمونه دامن در اندازه میدی

 

دامن ماکسی

بین دامن های پاریسی، دامن های ماکسی نیز رواج دارند که از راحتی زیادی برخوردارند و می توان آن ها را در هر موقعیتی پوشید. استفاده از آن ها محدودیت فصلی نیز ندارد. یکی از استایل هایی که می توان با این نوع دامن ایجاد کرد، مخصوصا برای فصل تابستان، پوشیدن دامن های ماکسی در انواع مختلف با صندل های گوناگون است که راحتی آن را دو چندان می کند.

 

دو نمونه دامن در اندازه ماکسی

 

دامن های استایل پاریسی از لحاظ نوع

در قسمت قبل به انواع دامن های رایج در استایل پاریسی از لحاظ قد و اندازه پرداختیم و نکات مربوط به آن را هم بیان کردیم. در ادامه به انواع دامن های استایل پاریسی از لحاظ مدل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دامن پلیسه

یکی از دامن های استایل پاریسی، دامن پلیسه است که مورد استفاده ی زیادی قرار می گیرد. دامن های پلیسه بلند شیک تر هستند که در تابستان بخاطر استفاده از پارچه های نازک، هنگام حرکت، زیبایی بسیاری دارند. دامن های کوتاه از این نوع نیز زیبایی خاص خود را دارند. آن ها پاها را بلندتر نشان داده و دخترانه تر هستند.

 

دو نمونه دامن مدل پلیسه

 

دامن طرح دار

دامن هایی با طرح های ریز یا گل دار، مورد علاقه زنان فرانسوی و پاریسی هستند. ست کردن یک بالاتنه تک رنگ با دامن طرح دار بسیار در این سبک دیده می شود. انواع مدل های صندل، اسنیکر یا کفش پاشنه دار نیز برای پوشیدن با دامن های طرح دار مناسب هستند.

 

دو نمونه دامن مدل طرح دار

 

دامن A_Line

دامن هایی که در قسمت بالا جذب و هرچه به پایین می رسد گشادتر می شوند در میان دامن های استایل پاریسی دیده می شوند. اگر لبه پایین آن چین دار باشد نیز مورد توجه قرار می گیرد.
قد این نوع دامن معمولا زیر زانو یا بالای مچ در نظر گرفته می شود.

 

دو نمونه دامن مدل A-Line

 

دامن فون

دامن های فون، مخصوصا فون های بالای زانو از مدل های رایج بین دامن های استایل پاریسی است. این مدل دامن، با پارچه های مختلف و در فصل های متفاوت قابل استفاده بوده و در فصل زمستان می توان با ترکیب آن با جوراب شلواری و بوت بلند استایل بسیار زیبایی ایجاد کرد.
استفاده از پارچه های چهارخانه در دوخت این مدل دامن، طرفدار داشته و نمونه های آن را زیاد در بین دامن های استایل پاریسی مشاهده می کنیم.
مدل بلند دامن فون نیز رایج بوده که مجددا با ترکیب جوراب شلواری و نیم بوت در فصل زمستان، یا در فصل تابستان بدون جوراب شلواری و حتی در ترکیب با یک اسنیکر سفید یا صندل می تواند گزینه بسیار خوبی برای خانم ها باشد

 

دو نمونه دامن مدل فون

 

دامن چاک دار

یکی دیگر از مدل های دامن های پاریسی که در این استایل دیده می شود، دامن های چاک دار است که قد میدی آن، بیش تر به چشم می خورد. وقتی استایل پاریسی را بررسی کرده و به آیتم های مختلف آن ها دقت می کنیم، متوجه می شویم دامن های چاک دار،از پارچه های طرح دار ریز با قد زیر زانو بیش تر مشاهده شده و پرطرفدارتر هستند. مخصوصا در فصل تابستان که با پارچه های نازک و تابستانی دوخته می شوند و در ترکیب با صندل و بالاپوشی ساده و تک رنگ بسیار خودنمایی می کند.

 

دو نمونه دامن مدل چاک دار

 

دامن کلوش

دامن کلوش یکی از دامن های پرطرفدار بین همه خانم هاست که این علاقه بین خانم های پاریسی هم مشاهده شده و دامن کلوش یکی از مدل های رایج بین دامن های استایل پاریسی است. این مدل دامن، در قد میدی بیش تر مشاهده شده و می توان استایل های چشم گیری با آن ایجاد کرد. معمولا محدودیتی در استایل کردن ندارد و در ترکیب با اکثر آیتم ها موفق عمل می کند. با جوراب شلواری یا بدون آن، با کفش پاشنه دار یا با اسنیکر سفید و خلاصه در ترکیب با هرچیزی دارای زیباییست!

 

دو نمونه دامن مدل کلوش