راهنمای ست کردن شلوار های پلیسه

راهنمای ست کردن شلوار های پلیسه
راهنمای ست کردن شلوار های پلیسه

شلوار های پلیسه همیشه یک انتخاب عالی برای کسانی است که استایل های کلاسیک می پسندند. اما قبل از هر چیزی باید بدانید پلیسه چیست؟ کاربرد آن در شلوار چیست و چرا از پلیسه استفاده می کنند؟ بعد از دانستن این موارد باید درباره نحوه ست کردن آن نیز اطلاع داشته باشید، تا بتوانید یک استایل جذاب برای خود بسازید. زیرا این شلوار ها را نمی توان با هر چیزی ست کرد و ممکن است با کوچک ترین اشتباه، استایل خود را خراب کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ست کردن شلوار های پلیسه آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پلیسه چیست؟

پلیسه یک چین‌ خوردگی ساده است که در قسمت کمر، بین جیب و زیپ قرار می‌ گیرد. هر چند استفاده از پلیسه نیاز به پارچه بیشتر در دوخت شلوار دارد؛ اما این پلیسه ها ویژگی هایی دارند که شما وجود آن ها را ترجیح می دهید. پلیسه ها باعث می شوند تا شما در شلوار خود احساس راحتی کنید. همچنین وجود آن یک ظاهر بسیار شیک و کلاسیک به استایل شما می بخشد.

 

استایل با شلوار پلیسه و بافت کرمی

 

به طور کلی دو نوع پلیسه وجود دارد؛ پلیسه انگلیسی که در امتداد زیپ شلوار دوخته می شود، و پلیسه ایتالیایی که در امتداد جیب ها قرار می گیرد؛ به این معنا که پارچه اضافی به سمت جیب ها چین می خورد. اگر بخواهیم این دو مدل را با یک دیگر مقایسه کنیم، پلیسه انگلیسی ظاهری زیبا تر و شیک تر نسبت به مدل ایتالیایی آن دارد. اما اگر می خواهید شلوارتان گشاد تر به نظر برسد مدل ایتالیایی آن مناسب تر است. از ترکیب دو مدل پلیسه، یک مدل پلیسه دیگر نیز به وجود می آید که به پلیسه بوسه معروف است. در این مدل، چین بزرگ تر به سمت جیب ها و چین کوچک تر به سمت زیپ شلوار دوخته می شود و فضایی به شکل عدد هشت فارسی ایجاد می کند.

خیاطان و طراحان از پلیسه ها برای باریک تر نشان دادن کمر و خط کمر استفاده می کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که از جیب های شلوار خود بسیار استفاده می کنید، شلوار های پلیسه مختص شما هستند؛ زیرا آن ها به دلیل ساختار محکمی که دارند، باعث می شوند تا به پارچه جیب ها فشار وارد نشود و شکل شلوار تغییر نکند؛ همچنین از فرسوده شدن پارچه شلوار نیز جلوگیری می کند.

 

استایل نیمه رسمی با کت و شلوار پلیسه

 

نحوه ساختن یک استایل جذاب با شلوار های پلیسه

هر چه از زیبایی شلوار های پلیسه بگوییم، کم است. اما همان طور که می دانید یک شلوار زیبا نیاز به یک استایل جذاب دارد تا بتواند زیبایی خود را به راحتی به نمایش بگذارد. ما در ادامه به شما کمک می کنیم که چگونه یک استایل جذاب با شلوار پلیسه خود بسازید.

استفاده از پیراهن مردانه

شلوار های پلیسه با وجود آن که کلاسیک هستند؛ اما رسمی نیستند. به همین دلیل شما می توانید آن ها را با پیراهن های مردانه بپوشید. دقت کنید برای نشان دادن زیبایی شلوارتان نباید دکمه های پیراهن خود را ببندید، بلکه یک تیشرت یا تاپ زیر پیراهن خود بپوشید. از آن جایی که یک استایل کژوال برای خود ساختید؛ می توانید این استایل را با کفش کتانی کامل کنید و از زیبایی استایل خود لذت ببرید.

 

ست کردن شلوار پلیسه مشکی با بافت سفید

 

پوشیدن کت به همراه شلوار پلیسه

ترکیب کت با شلوار های پلیسه، یک ترکیب فوق العاده است. این استایل مخصوص کسانی است که به زیبایی ظاهر خود بسیار اهمیت می دهند و در انتخاب آیتم ها دقت بالای دارند. اگر می خواهید کمی زنانگی نیز به استایل خود بدهید می توانید از شلوار های گشاد استفاده کنید، اما اگر استایل های مردانه می پسندید، شلوار های پلیسه راسته بهترین انتخاب برای شما هستند.

 شلوار پلیسه و شومیز

پوشیدن شومیز به همراه شلوار پلیسه یکی از استایل های جذاب برای مهمانی های خانوادگی است. البته دقت کنید باید شومیز خود را درون شلوار قرار دهید؛ تا زیبایی شلوارتان به چشم بیاید. برای تکمیل کردن استایل خود می توانید از کفش ها و صندل های پاشنه دار نیز استفاده کنید.

 

ست کردن شلوار پلیسه یشمی با شومیز مشکی

 

یک استایل متفاوت با شلوار پلیسه و بافت یقه شل

اگر به دنبال یک استایل متفاوت برای فصل سرما هستید؛ پیشنهاد ما به شما این است که شلوار های پلیسه خود را به همراه بافت های یقه شل بپوشید. البته باید دقت کنید که بافتتان حتما درون شلوار باشد تا پلیسه ها دیده شوند. حتی می توانید فقط قسمت جلویی بافت را درون شلواتان قرار دهید.

 

شلوار پلیسه کرمی

 

تیشرت و شلوار پلیسه

شلوار های پلیسه حتی با تیشرت نیز زیبایی خود را نشان می دهند. ترکیب شلوار پلیسه و تیشرت برای یک استایل کژوال تابستانی انتخابی عالی است. بهتر است از شلوار های راسته استفاده کنید. اکنون می توانید با کتانی استایل خود را کامل کنید و آن لذت ببرید.

کفش هایی که باید با شلوار های پلیسه بپوشید

انتخاب کفش مناسب با شلوار های پلیسه بستگی به استایلتان دارد. به عنوان مثال؛ اگر استایل نیمه رسمی دارید می توانید کفش یا صندل پاشنه دار، آکسفورد و یا لوفر انتخاب کنید. برای استایل های کژوال نیز بهترین انتخاب کتانی است.

 

یک استایل کژوال با شلوار پلیسه و شومیز کرمی

 

نکات مهمی که شاید ندانید

استفاده از شلوار های پلیسه در استایل شاید ساده به نظر برسد، اما نکاتی مهمی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

• زیبایی شلوار های پلیسه به دیده شدن پلیسه های آن است. پس اگر می خواهید آن ها را پنهان کنید بهتر است شلوار معمولی بپوشید.
• هنگامی که شلوار پلیسه به تن دارید، بهتر است از کمر بند استفاده نکنید. همیشه سعی کنید شلوار خود را کمی بالا تر از خط کمرتان بکشید، در این صورت می توانید آن را بدون کمر بند بپوشید.
• کاملا کلاسیک نپوشید، شلوار های پلیسه دار به حد کافی قدیمی به نظر می‌ رسند، سعی نکنید قدیمی ‌تر از این باشند. پارچه‌ های زمخت و سنگین می ‌توانند حالت آویزان بدی را روی تن ایجاد کنند.
• استفاده از پارچه های براق ممنوع.
• دقت داشته باشید در بعضی از موارد ممکن است استفاده از شلوار های پلیسه گشاد استایل شما را بهم بزند. بنابراین در انتخاب آن دقت کنید و همیشه تعادل را در استایل خود رعایت کنید.
• اگر می خواهید استایل کژوال داشته باشید از شلوار های تک پلیسه استفاده کنید. شلوار هایی که دارای دو پلیسه هستند، سبک رسمی تری دارند.
• دمپای شلوار ها نیز مهم اند. دمپای پاکتی کمی رسمی‌تر است، بنابراین اگر می خواهید به سمت کژوال حرکت کنید از دمپای پاکتی تا جایی که می توانید اجتناب کنید.

 

شلوار پلیسه مشکی

 

ما در این مقاله درباره شلوار های پلیسه و نحوه ست کردن آن ها صحبت کردیم. همچنین نکات مهمی که در رابطه با این شلوار های زیبا و جذاب وجود دارد را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون نظر شما درباره شلوار های پلیسه چیست؟ شما در استایل خود از کدام روش برای ست کردن این شلوار ها استفاده می کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.