طریقه استایل کردن مانتو عبایی

طریقه استایل کردن مانتو عبایی
طریقه استایل کردن مانتو عبایی

مانتو عبایی در میان زنان محجبه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اما این موضوع باعث نمی ‌شود که تنها زنان محجبه از آن در استایل خود استفاده کنند. در صورتی که در میان زنان مختلف با استایل های متفاوت از مانتوهای عبایی استفاده می شود. دانستن طریقه استایل کردن مانتو عبایی می تواند به شناخت بهتر و کاربرد بیشتر این مدل مانتو کمک کند.

مانتوی عبایی یا عبا دیگر تنها لباس خاص زنان عرب که با پارچه مشکی ساده دوخته می شد، به شمار نمی ‌آید. مدت‌ هاست که برند ها برای جذب مشتریان ثروتمند عرب دست به طراحی‌ های خاص و متفاوت برای عبا زده ‌اند. همین موضوع نگاه‌ های بیشتری را به سمت این مدل مانتو جذب کرده است. شما عبا را در مدل ها، رنگ ها و جنس های مختلف در کت واک های برند های مشهور می بینید. و یا حتی ممکن است در کمد لباس خود یکی از انواع آن ها را داشته باشید.

 

انواع مانتو عبایی

 

مانتوهای عبایی یا عبا

عبا به لباس‌ هایی گشاد و بلند با آستین‌ های بلند که معمولا روی لباس پوشیده می ‌شوند گفته می شود. عبا در طرح ‌ها و رنگ ‌های مختلف وجود دارند که رنگ مشکی پرطرفدارترین آن‌ هاست. عبا لباس اغلب زنان عرب است، چه زنان با حجاب در شهرهای مذهبی مدینه و مکه، چه زنان بی حجاب در شهرهایی مثل ریاض و...

در جنوب کشور خودمان نیز زنان جنوبی از لباس ‌هایی با همین شکل و شمایل، با اندکی تغییرات استفاده می ‌کنند. البته لباس زنان بندر نوع خاص و متفاوتی از لباس‌ های بومی و اصیل ایرانی است. اما به خاطر نزدیکی فرهنگ و همسایگی زنان جنوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس تلفیق عبا را در میان زنان جنوبی زیاد می ‌بینیم.

بعد از ظهور اسلام که پوشش زنان هدفمند شد، از عبا به عنوان یکی از کاربردی‌ ترین مدل ‌های حجاب استفاده شد. در واقع عبا پارچه ‌ای چهارگوش است که به روی بدن می‌ افتد و دست‌ها را تا مچ و پاها را نیز تا پایین می‌ پوشاند. عبای سنتی الگوی خاصی ندارد، اما با تغییرات مد و فشن دستخوش تغییراتی شده است. گاه پیش می ‌آید مدل اصیل آن را بر تن افراد می ‌بینیم، اما امروزه مدل ‌هایی که دچار تحول شده‌اند، بیشتر دیده می ‌شوند.

 

مانتو عبایی جلو بسته

 

مانتو های عبایی جلو بسته

مانتو عبایی جلو بسته یکی از مدل‌ های معروف و پرطرفدار در بین زنان است که در طراحی آن، جلوی مانتو به صورت کامل بسته می ‌شود. این مدل از جنس پارچه ‌ای نرم و خنک تولید می‌ شود که برای فصول گرما و بهار و پاییز مناسب است.

عموماً در طراحی این مدل از طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی استفاده می ‌شود که باعث شده است این مدل به عنوان یکی از مدل های پرطرفدار در بین زنان شناخته شود. همچنین برای تنوع بیشتر در طراحی این مدل، از جزییات مختلفی همچون بندهای دوخته شده در بخش‌ های مختلف مانتو، دکمه ‌های زیبا و طرح‌ های جذاب بر روی جلوی مانتو استفاده می‌ شود.

استایل های مختلف با مانتو عبایی

مانتو عبایی در ایران به عنوان یک مانتو و رولباسی مورد استفاده می ‌گیرد. اغلب، خانم‌ های محجبه و شیک ‌پوش آن را انتخاب می ‌کنند. اما مدل آن طوری است که نظر اکثریت را به خود جلب کرده است. چه بسا بسیاری از مانتوهایی که امروزه در کشور خودمان برتن خانم‌ ها می ‌بینیم الهام گرفته از همان عبا است. گشادی و مدل آستین و بلندی و همچنین رنگ مشکی آن‌ ها، الگوی اولیه یک مانتوی عبایی است. شاید یک سری تغییراتی در مدل‌ های گشاد ببینید اما ریشه آن همان عبا است.

برای استیل کردن انواع مانتو بهتر است با انواع شال، کفش، شلوار و پیراهن مناسب مانتو عبایی آشنا شویم.

 

استایل مانتو عبایی و شال

 

شال

برای این ‌که استایل زیبایی با مانتو عبایی داشته باشید بهتر است که شال مناسب با آن را انتخاب کنید. در صورتی که رنگ شال شما با رنگ و مدل مانتو عبایی هماهنگ باشد بهترین و مینیمال ترین نوع استایل را انتخاب کرده اید. برند های معروف انواع عبا در هر مدل و سبکی را با شالی که از لحاظ جنس و رنگ با مانتو هماهنگ باشد ست می کنند. شال و یا روسری های ساتن, ابریشم, ژاکارد, ساده و یا طرح دار و… را مناسب با مدل و طرح مانتوهای عبایی خود انتخاب و ست کنید. اما اگر دوست دارید کمی متفاوت‌تر به چشم بیایید. می ‌توانید شال خود را با جنس متفاوت و حتی طرح متفاوت انتخاب کنید. و یا حتی با استفاده درست از اکسسوری ها استایل خود را کمی چشم نواز و متفاوت کنید.

کفش

انتخاب کفش مناسب برای استایل کردن مانتو های عبایی اهمیت زیادی دارد زیرا تغییر چشم گیری در استایل شما ایجاد می کند.

 

مانتو های عبایی وکفش پاشنه دار

 

1. کفش پاشنه دار

کفش پاشنه دار یکی از گزینه های پر طرفدار و کاربردی برای استایل مانتو عبایی است مخصوصا مانتو هایی که مجلسی هستند و معمولا تزئیناتی مانند سوزن دوزی، سنگ کاری و.. روی آن ها انجام شده است. این نکته را توجه داشته باشید که برای مکان های رسمی تر و قرار های کاری بهتر است از کفش های پاشنه دار جلو بسته استفاده کنید.

 

مانتوهای عبایی و صندل

 

2. کفش کتانی و صندل

صندل و یا کفش هایی کتانی ویا حتی کفش هایی که پاشنه کوتاه و پهن دارند بسیار راحت و کاربردی هستند و مناسب فصل تابستان و استایل کردن با مانتو عبایی تابستانه هستند. مدل های مختلف صندل به راحتی و زیبایی با مانتو شما ست می شوند. کفش های کتانی نیز استایلی کژوال و راحت در کنار مانتوهای عبایی می سازند و در میان گروه سنی جوان طرفداران بیشتری دارند.

به این نکته دقت کنید که انواع مدل صندل مناسب مهمانی، گشت و گذار و قرار ها دوستانه و عاشقانه هستند و برای مکان های رسمی و اداری و محل کار مناسب نیستند.

کفش های کالج یا کفش لوفر یکی از بهترین و راحترین کفش هایی است که به راحتی با استایل های مختلف ست می شوند. پیشنهاد می کنیم از کفش های کالج کار شده و سگک دار استفاده کنید.

 

عبا وشلوار

 

شلوار

یکی از انتخاب های شما می تواند شلوار کلاسیک باشد. این شلوارها به همراه تیشرت و مانتو بلند عبایی و کفش پاشنه دار و یا کالج بسیار شیک و جذاب هستند. انواع شلوار های بگ جین یا نخی که برای فصل گرم سال دوخت و تولید شده اند برای استایل شما همراه با مانتو بلند عبایی مناسب اند.

 

مانتو های عبایی و دامن و پیراهن

 

دامن یا پیراهن

مانتو عبایی جلوباز خود را با یک بلوز شیک و دامن پلیسه و صندل ست کنید. انواع دامن های بلند و ویا پیراهن های گشاد بلند زیر مانتو های عبایی برای شما اوت فیت هایی راحت و در عین حال شیک می سازند.

عبا در دنیای مد و فشن در طراح های مختلف طراحی و دوخت می شوند و جزء ترند های جذاب خاورمیانه به حساب می آیند. پس اگر برای تابستان امسال به دنبال یک مانتو خنک و در عین حال راحت و ترندی هستید، مانتو عبایی برای شما گزینه مناسبی است. شما می توانید مانتو خود را به وسیله یک شلوار واید، لگ کوتاه و یک صندل بندی تخت ست کنید تا استایلی تابستانی و جذاب داشته باشید. البته از کفش های پاشنه بلند هم می شود به جای صندل تخت استفاده کرد، انتخاب کفش در این استایل تا حدودی سلیقه ای است و بسته به استایل شما متفاوت خواهد بود.

عبا در میان عرب زبان‌ها و عرب نژادها به قدری محبوب است که طراح معروف لبنانی، elie saab برای عروسی پسرش لباسی با الهام از عبا برای عروس خود طراحی کرد.