قوانین استایل که برای داشتن ظاهری چشمگیر حتما باید بدانید!

قوانین استایل که برای داشتن ظاهری چشمگیر حتما باید بدانید!
قوانین استایل که برای داشتن ظاهری چشمگیر حتما باید بدانید!

در حالی که ترندها می آیند و می روند و مد همیشه در حال تغییر است، اما در این بین قوانین ثابتی برای استایل وجود دارد که هرگز از بین نمی روند. در دنیای امروز که استایل و پوشش بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد و اغلب مردم می خواهند با لباس هایشان خوش پوش تر به نظر برسند، بررسی و پیگیری قوانین استایل برای رسیدن به این هدف، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در این مقاله به تمام نکات مهمی که شما برای داشتن یک استایل زیبا و چشمگیر به آن نیاز دارید خواهیم پرداخت.

قوانین طلایی استایل که حتما باید بدانید!

همیشه مطابق با تیپ بدنی خود لباس بپوشید

آشنایی با فرم بدن خود قدم اول موفقیت در استایل است. این به شما کمک می کند بفهمید که چه سیلوئت هایی اندام شما را برجسته می کند و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. اگر به فردی توجه کنید که استایلش همیشه جذاب است، خواهید دید که بر فرم بدنش تسلط یافته است و لباس هایی می پوشد که مناسب آن است. آشنایی با سیلوئت اندام خود، یکی از مهم ترین قوانین استایل است. از توجه به آن غافل نشوید.

 

قوانین استایل و تیپ های بدنی

 

سبک خود را پیدا کنید و به آن پایبند باشید

گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است. پیدا کردن استایل خود به این معنی است که آنچه را که در آن راحت هستید و متناسب با شخصیت و تیپ بدنی خود به آن رسیده اید را دنبال کنید. این کار به شما کمک می کند کمتر و هوشمندانه تر خرید کنید.

فقط لباسی بپوشید که مناسب است

در مد امروزی تناسب مهم ترین جنبه لباس شماست. لباس‌های مناسب شما را زیباتر نشان می‌دهند که به نوبه خود باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. لباس ها را از جهت سایز و اندازه، دوخت، کیفیت و طرح آن، مناسب سلیقه خود انتخاب کنید.

 

قوانین استایل

 

لباسی بپوشید تا خود را تحت تأثیر قرار دهید

از اهمیت دادن به آنچه دیگران ممکن است فکر کنند یا بگویند دست بردارید. این روزها همه قاضی مد هستند و استایل دیگران را قضاوت می کنند، طوری لباس بپوشید که احساس خوبی به خود شما بدهد . مطمئن شوید که از نظر موقعیتی مناسب است. اما در این محدوده، آنچه را که دوست دارید بپوشید و آنچه را که می پوشید دوست داشته باشید!

روی پارچه های مرغوب سرمایه گذاری کنید و از لباس های خود به خوبی نگهداری کنید

یکی دیگر از قوانین استایل این است که روی لباس ها و اکسسوری های باکیفیت سرمایه گذاری کنید. یک پارچه خوب به راحتی در چشم دیگران قابل تشخیص است. به خصوص اینکه دوام بیشتری دارند و شکیل تر به نظر می رسند. از لباس های ارزان و پارچه های بی کیفیت خودداری کنید، به خصوص برای موقعیت های خاص که می خواهید تأثیر خوبی بگذارید.

 

قوانین استایل و کیفیت لباس ها

 

استایل خود را ساده نگه دارید

اغلب افراد می خواند به گونه ای لباس بپوشند تا آن استایل بیانگر شخصیتشان باشد، این نکته ممکن است به سبکی نسبتاً عجیب و غریب ختم شود. گاهی اوقات صرفاً تناسب اندازه لباس‌هایتان تنها چیزی است که برای برجسته‌تر شدن و شیک نشان دادن لازم است. ایده ساده نگه داشتن استایل به معنای ساده پوشیدن نیست. به این معناست که بیش از حد به اضافه کردن آیتم های دیگر فکر نکنید .

از رنگ دوری نکنید

استفاده از رنگ های خنثی، به خصوص مشکی، آسان است اما این رنگ ها بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند. اگر کمد لباس‌تان با رنگ‌های مشکی، بژ و خاکستری پر شده است، یک جهش ماجراجویانه داشته باشید: رنگ به لباس‌هایتان اضافه کنید. از رنگ هایی شروع کنید که با آن بیشتر ارتباط برقرار می کنید و سپس استفاده از رنگ های دیگر را هم در برنامه خود قرار دهید.

 

قوانین استایل و رنگ در لباس ها

 

به سراغ رنگ هایی بروید که با رنگ پوست شما مطابقت دارند

یکی دیگر از قوانین استایل هم این است که هنگام ساخت کمد لباس خود، رنگ های مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام رنگ بیشتر به شما می آید و از پوشیدن کدام یک از رنگ ها باید دوری کنید. وقتی در حال خرید هستید، نترسید که رنگی را که هرگز نپوشیده اید به اتاق پرو ببرید و امتحان کنید، گاهی نتیجه ممکن است شما را شگفت زده کند!

کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

کمیت کلید خوشبختی نیست. مهم نیست که چه اندازه لباس دارید، آنچه مهم است کیفیت لباسی است که در کمد شما موجود است. شما ارزش این را دارید که کمی بیشتر هزینه کرده و محصولی با کیفیت بهتر خریداری کنید. کافیست که از تعداد خریدهایتان کم و به کیفیت آن اضافه کنید.

همه باید یک پیراهن سفید کلاسیک داشته باشند

پیراهن سفید یکی از بهترین ترکیب ها را ارائه می دهد، همیشه مناسب است و هر لباسی را زیبا می کند. مطمئن شوید که یک پیراهن سفید زیبا و با کیفیت در کمد لباس خود دارید تا هر زمان که نمی دانید چه بپوشید به سراغ آن بروید.

 

قوانین استایل و لباس های سفید

 

کمر خود را تعریف کنید

مهم نیست که پلاس سایز هستید یا لاغر، حتی اگر فکر می‌کنید کمر پهنی دارید، لباس‌هایی که مناسب شکل اندام شما هستند و باعث باریک تر دیده شدن کمرتان می شوند را تهیه کنید. توجه به تیپ بدنی که یکی دیگر از قوانین استایل بود و در ابتدا آن را ذکر کردیم، در این مورد نیز نقش مهمی بازی می کند.

 

قوانین استایل و خط کمر

 

آسایش شماست که مهم است

راحت بودن مهمترین چیز است. شما اصلا این را نمی خواهید که هر چند دقیقه یکبار لباس خود را مرتب کنید. به جای اینکه مدام از خارش ناشی از لباس‌ و دور کمر خیلی تنگ رنج ببرید، همیشه لباس‌هایی را انتخاب کنید که هم ظاهر مناسب و هم احساس راحتی در آن دارید، در عین حال می توانید شیک و راحت نیز به نظر برسید.

هرگز از تکرار لباس ها نترسید

شیک پوش بودن به این معنی نیست که باید زیاد هزینه کنید. دانستن نحوه تغییر استایل یک لباس یکی از اساسی ترین قوانین استایل است که هر شخصی باید آن را یاد بگیرد. زنی که به استایل خود مطمئن است هرگز از تکرار لباس هایش نمی ترسد. وقتی می‌خواهید یک لباس را تکرار کنید، کافی است آن را با مجموعه‌ای از اکسسوری های مختلف ست کنید تا ظاهری کاملاً جدید داشته باشید! یا آن را در زمان دیگری از روز بپوشید. شما حتی می توانید یک رنگ جدید به همان استایل اضافه کنید تا یک پالت رنگی دیگر ایجاد کرده و تنوع بیافرینید!

 هرگز قدرت جزئیات را نادیده نگیرید

یکی از قوانین استایل که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است این است که همیشه مطمئن شوید هر چیزی که می پوشید تمیز و اتوکشی شده باشد. و هرگز نظافت شخصی را ساده نگیرید. موهای خود را تمیز نگه دارید و مرتباً آنها را کوتاه کنید. پوست خود را تغذیه کرده و سالم نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که ناخن‌، ابرو و پوستتان مرتب و تمیز باشد.

جزئیات همچنین شامل اطمینان از اینکه سوتینتان با بالاتنه شما مطابقت داشته باشد یا اینکه جوراب و کفش شما از نظر رنگی با هم هماهنگ باشند نیز می شود.

 

قوانین استایل و جزئیات

 

 همیشه از ترندهای جدید آگاه باشید حتی اگر همه چیز را طبق مد روز نمی پوشید

یک سبک شخصی خوب نیاز به صرف زمان دارد. بنابراین مجلات یا سایت هایی مانند سایت برنس را مطالعه کنید تا در مورد جدیدترین ترندهای مد، مدل های پرطرفدار لباس و پارچه، مهم ترین روش‌های ست کردن رنگ ها و لباس‌ها و اطلاعاتی از این دست، اطلاعات بیشتری کسب کنید. این مطالب به شما کمک می کند از داشتن استایلی نامناسب خودداری کنید!

از آزمایش نترسید

خانم‌های شیک پوش، گرایش‌های جدید را امتحان کرده و جدیدترین سبک‌ها را تجربه می‌کنند، حتی اگر کمد لباسشان‌ پر از آیتم های بیسیک باشد.

همه دوست ندارند چیزهای جدید را امتحان کنند، اما نیاز است که هر چند وقت یکبار بدون ترس از قضاوت دیگران، چیزهای جدید را امتحان کنید. شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید پس فقط برای خودتان لباس بپوشید. استایل شما همیشه باید باعث شود احساس شادی و اعتماد به نفس داشته باشید!

متناسب با موقعیت و آب و هوا لباس بپوشید

در اینجا به یکی از اساسی ترین قوانین استایل خواهیم پرداخت. مطمئن شوید که لباس خود را با در نظر گرفتن محل برگزاری مراسمی که قرار است در آن شرکت کنید، برنامه ریزی کرده اید. با مشاهده دیگران یا افراد مشهور از کدهای لباس پوشیدن برای مناسبت های مختلف آگاه شوید. بسیار گیراست که مطابق با موقعیت لباس بپوشید، و رعایت این نکته، دانش شما را نشان می دهد.

همچنین قبل از برنامه ریزی برای لباس خود، به آب و هوا نیز توجه داشته باشید. در سرما لرزیدن یا پوشیدن پارچه های گرم در تابستان که از پوشیدن آن ها کلافه خواهید شد، اصلا مناسب و شیک نیست!

 

قوانین استایل

 

از افتادن در یک استایل پرهیز کنید

بین پوشیدن استایل مشخص و تکرار بیش از حد ظاهر کلی، یک مرز باریک وجود دارد. از لباس هایی که خیلی شبیه هم هستند اجتناب کنید، زیرا خیلی زود خسته کننده می شوند. هر روز باید شروعی تازه باشد و پوشیدن یک لباس زیبا بعد از دوش صبحگاهی بهترین راه برای احساس شادابی است!

بنابراین اگر بیش از یک دهه است که یک نوع شلوار جین می پوشید یا اگر کمد لباس شما هر سال از همان رنگ های قبلی پر می شود، وقت آن رسیده است که آن را به روز کنید.

 روی شخصیت کلی خود کار کنید، نه فقط روی لباس

استایل به همان اندازه که مربوط به لباس است، به بیان، زبان بدن، رفتار و شخصیت نیز مربوط می شود. پس به اندازه استایل خود روی شخصیتتان نیز کار کنید.

روی لباس زیر خوب سرمایه گذاری کنید

چند بار قصد کرده‌اید لباسی شگفت‌انگیز بپوشید، اما به دلیل یک سوتین نامناسب، اعتماد به نفس خود را از دست داده اید؟ اگر لباس زیرتان مناسب است، بقیه لباس‌هایتان بی‌عیب و نقص روی آن قرار می گیرند، بنابراین مطمئن شوید که وقت و هزینه‌تان را صرف خرید سوتین‌های خوب می‌کنید.

اکسسوری ها می توانند ظاهر را متحول کنند

بهترین راه برای هدایت یک استایل به شیوه ای شیک و ظریف، سرمایه گذاری روی اکسسوری های خوب است. از اهمیت کیف، کفش، زیورآلات، اسکارف ها و سایر جزئیات استایلتان غافل نشوید و همیشه چاشنی اکسسوری را به استایل خود اضافه کنید.

در این مقاله به بررسی مهم ترین قوانین استایل پرداختیم و نکات مهمی که برای ساخت یک استایل زیبا و چشمگیر به شما کمک خواهد کرد را بررسی کردیم. به نظر شما کدام یک از این قوانین اهمیت بیشتری دارد؟ شما کدام یک از آن ها را همیشه رعایت می کنید؟ اگر نکته مهم دیگری نیز می دانید حتما با ما به اشتراک بگذارید.