معرفی انواع شال و روسری های تابستانی

معرفی انواع شال و روسری های تابستانی
معرفی انواع شال و روسری های تابستانی

شال و روسری ها یکی از آیتم های بسیار مهم در کمد بانوان هستند که با تغییر فصول، تغییر می کنند و باید مناسب فصل باشند. اکنون با فرا رسیدن تابستان و آغاز گرما؛ حتما به دنبال شال و روسری هایی هستید که در آن احساس خنکی کنید یا به اصطلاح مناسب تابستان باشند. ما در این مقاله چهار مورد از شال و روسری هایی که در تابستان باید در کمد لباس هایتان داشته باشید را به شما معرفی می کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شال و روسری نخی

شال و روسری های نخی گزینه بسیار خوبی برای فصل تابستان هستند؛ زیرا هوا را به خوبی از خود عبور می دهند. در واقع شال و روسری های نخی باید از پنبه خالص تولیده شده باشند، تا واقعا نخی باشند. از مهم ترین ویژگی آن ها، می توان به گلوله ای نشدن بافت پارچه، خنک بودن، سازگاری با پوست و لطافت آن ها اشاره کرد. اگر برای استایل های هنری، اسپرت یا کژوال خود به دنبال یک روسری یا شال مناسبی می گردید؛ به سراغ جنس نخی آن ها بروید.

 

روسری نخی طرح دار

 

شال و روسری حریر

اگر برای حضور در مجالس و مهمانی ها نمی دانید چه روسری یا شالی انتخاب کنید؛ باید بگوییم حریر بهترین و مناسب ترین انتخاب است. همچنین شال و روسری های حریر یکی از آیتم های پر طرفدار برای فصل تابستان هستند؛ که به دو صورت طرح دار و ساده استفاده می شوند. شاید جنس حریر لیز باشد و از سَر سُر بخورد، اما به دلیل سبکی و نازکی برای تابستان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر ویژگی آن ها می توان به ضد حساسیت، نخ کش نشدن و براقیت پارچه آن ها اشاره کرد.

 

روسری حریر گل دار

 

شال و روسری های ابریشمی

هر چند پارچه های ابریشمی به دلیل فرآیند طبیعی و دشواری که دارند، قیمت آن کمی بالا ست؛ اما باید در نظر بگیرید که کیفیت را نباید فدای کمیت کرد. شال و روسری های ابریشمی که بسیار با کیفیت هستند؛ بیشتر برای مجالس، مهمانی ها و موقعیت های رسمی مناسب هستند. آن ها دارای بافت یکپارچه و محکمی هستند؛ همچنین لطیف و سبک بوده و زود پروک نمی شوند، یکی دیگر از ویژگی های آن ها متنوع بودن آن ها ست. تا دلتان بخواهد انواع و اقسام طرح و رنگ ها در بازار وجود دارد که می توانید آن ها را با هر استایلی ست کنید.

 

روسری ابریشم قهوه ای

 

شال و روسری ساتن

اگر به دنبال شال یا روسری سبک، لطیف و مقاوم هستید؛ جنس ساتن آن ها مناسب شما هستند. این شال و روسری ها به دلیل دارا بودن الیاف با رنگ های متفاوت به یکی از محبوب ترین شال و روسری های تابستانی تبدیل شده اند. البته یکی از معایب آن ها که باعث شده بسیاری از بانوان را برای خرید آن ها منصرف کنند؛ سُر خورد آن ها از سَر است. اما به دلیل ظاهر فوق العاده زیبا و تاثیر گذار آن برای مجالس و مهمانی ها همیشه گزینه مناسبی هستند.

 

روسری ساتن طرح دار

 

رنگ های مناسب برای شال و روسری های تابستانی

فرقی نمی کند شما چه استایلی دارید، رنگ شال و روسری هایتان یک بحث جدا است. معمولا برای فصول گرم سال استفاده از لباس هایی با رنگ های شاد طرفداران بیشتری پیدا می کنند و رنگ های تیره کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا رنگ های تیره نور خورشید و گرما را به خود جذب می کنند و باعث می شوند بیشتر احساس گرما کنید. بنابراین برای شال و روسری های تابستانی خود به سراغ رنگ های روشن مانند آبی آسمانی، زرد، صورتی، نارنجی و سفید بروید.

نکته دیگری که در انتخاب رنگ شال و روسری های تابستانی باید به آن دقت کنید؛ این است که رنگ شال یا روسریتان با تناژ پوست صورتتان تناسب داشته باشد. اگر قصد خرید شال یا روسری‌ طرح‌دار دارید که چندین رنگ در آن به کار رفته سعی کنید رنگ زمینه آن را در نظر بگیرید و آن را متناسب با استایل و پوست خود انتخاب کنید. اگر زمینه نداشت رنگی که بیشتر به کار رفته را با تیپ خود ست کنید.

 

شال تابستانی مشکی خال دار

 

در انتخاب اندازه شال یا روسری خود دقت کنید

در تابستان با شال های سه متری خداحافظی کنید! زیرا این شال ها را باید چند بار دور گردنتان بپیچید؛ این موضوع باعث می شود تا احساس گرما و خفگی کنید. پس یادتان باشد برای تابستان از شال هایی که طول کوچک تری دارند، استفاده کنید.

سایز روسری ها را معمولا با قواره مشخص می کنند. روسری های قواره بزرگ برای تابستان نه تنها دست و پا گیر هستند بلکه شما در آن ها احساس خفگی بیشتری دارید. بنابراین بهتر است به سراغ روسری های قواره کوچک یا مینی اسکارف ها بروید.

نکاتی که هنگام خرید شال و روسری های تابستانی خود باید بدانید

برای آن که خرید به صرفه تری داشته باید هنگام خرید شال و روسری هایتان به نکات مهمی توجه کنید. در ادامه این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم.

• سبکی و راحتی شال و روسری های تابستانی از مهم ترین نکاتی هستند که باید به آن ها توجه کنید. زیرا علاوه بر دست و پا گیر بودن، به شما احساس گرما می دهند.
• رنگ شال و روسری دومین نکته مهم در هنگام خرید آن ها ست. رنگ شال یا روسریتان باید با رنگ پوست و موهایتان تناسب داشته باشد. همچنین دقت کنید که باید با دیگر آیتم های استایلتان نیز هماهنگ باشد.

• کیفیت سومین نکته هنگام خرید شال و روسری های تابستانی است. زیرا اگر روسری یا شالتان از کیفیت خوبی برخوردار نباشد؛ خیلی زود خراب میشود و دیگر قابل استفاده نیست.
• طرح یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید، معمولا طرح شال یا روسریتان باید متناسب با استایلی که می خواهید داشته باشید، باشد.

 

شال تابستانی مشکل با خال سفید

ما در این مقاله از شال و روسری های تابستانی صحبت کردیم. همچنین رنگ های مناسب و نکاتی که هنگام خرید آن ها باید رعایت کنید را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون نظر شما در این باره چیست؟ شما کدم یک از شال و روسری ها را برای تابستان انتخاب می کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.