معرفی 5 مجله مد خارجی

معرفی 5 مجله مد خارجی
معرفی 5 مجله مد خارجی

مجلات و نشریات معنبر دنیا از رویدادهای مهم می‌گویند، از کالکشن‌ها و ترندها می‌نویسند. مجله‌های مد روزانه تمامی اطلاعات دنیای مد و فشن را بررسی می‌کنند و همه این‌ها زیر نظر یک سردبیر منتشر می‌شوند. مجله‌های معتبر می‌توانند یکی از بهترین راه‌ها برای اگاهی ما از این دنیای پر از شگفتی و زیبایی مد باشند. پس از این لازم است شما را با چند مجله مد معتبر در دنیا آشنا کنم.

VOGUE، پرچم‌دار مجلات مد دنیا

ووگ یک مجله ماهانه مد و سبک زندگی آمریکایی است که موضوعات زیادی از جمله مد، زیبایی، فرهنگ و زندگی را پوشش می‌دهد. ای مجله مد که در شهر نیویورک مستقر است، در سال 1892 به عنوان یک هفته‌نامه مد شروع به کار کرد و سال‌ها بعد به یک مجله ماهانه نبدیل شد. از زمان شروع کار در سال 1892 مجله ووگ بازیگران، بازیگران زن، نوازندگان، مدل‌ها، ژیمناست‌ها و... را به نمایش گذاشته است. بیش‌ترین شماره منتشر شده توسط مجله ووگ در سپتامبر 2012 بود که شامل 900 صفحه بود. حیوانات نیز در مجله و نشریات ووگ جا دارند. در مجموع 19 حیوان با مدل‌ها منتشر شده است که برخی از آن‌ها یوزپلنگ، فیل، پیتون و گیبون بودند. سردبیر این مجله بزرگ و پرافتخار آنا وینتور ANNA WINTOUR است که شایستگی حضور او به عنوان سردبیر این مجله چندیدن بار ثابت شده است.

• مجله ووگ از سال 1892 تا 1905

آرتور بالوین ARTHUR BALDWIN تاجر آمریکایی، ووگ را به عنوان یک روزنامه هفتگی مستقر در شهر نیویورک، با حمایت‌های کریستوفر رایت KRISTOFFER WRIGHT با اولین شماره آن را در 17 دسامبر 1892 تاسیس کرد. اولین شماره با قیمت 10 سنت (معادل2.88 دلار در سال 2020) منتشر شد. قصد از ایجاد این نشریه مورد توجه قرار دادن جنبه تشریفاتی زندگی بود. نشریه‌ای که همه را مجذوب خود کند. این مجله همان ابتدا طبقه بالای نیویورک را هدف گرفت؛ عادات آن‌ها، فعالیت‌ها، اوقات فراغت آن‌ها، مکان‌هایی که رفت و آمد می‌کردند، لباس‌هایی که می‌پوشیدند و همه کسانی که می‌خواستند شبیه به آن‌ها شوند و مثل آن‌ها زندگی کنند. مجله در این زمان عمدتا به مد توجه داشت و پوشش، ورزش و امور اجتماعی برای خوانندگان مرد گنجانده شده بود. رشد در این دوره اولیه کند بود.

• مجله ووگ از 1905 تا 1920

قبل از خرید، مجله ووگ هیچ ربطی به مد نداشت و در عوض در مورد نقد کتاب، موسیقی و نمایش‌نامه برای طبقات اجتماعی رو به بالا بود. MONTRODE NAST سه سال پس از مرگ TURNURE وگ را در سال 1909 خریداری کرد و به تدریج انتشارات را گسترش داد. او آن را به یک مجله زنانه تغییر داد و در دهه 1910 نسخه‌ها ووگ را در خارج از کشور راه‌اندازی کرد. قیمت این مجله هم بالا رفت. تعداد نشریات و سود مجله تحت مدیریت نست NAST به طرز چشم‌گیری افزایش یافت. هم‌چنان مخاطبان سطح بالا را هدف قرار می‌دهد و به پوشش مراسم عروسی نیز گسترش می‌یابد و نست بهترین تصویرگران و عکاسان آن زمان را استخدام کرد و جلدهایی برای مجله تهیه کردند که پیوسته پیچیده و گاهی نیز انقلابی بود.

• گسترش مجله ووگ در سال 1920 تا 1970

تعداد اشتراک‌های مجله در طول رکود بزرگ و دوباره در طول جنگ جهانی دوم افزایش یافت. در طول این مدت فرانک نینشیلد، منتقد و سردبیر پیشین VANITY FAIR به عنوان ویراستار آن خدمت می‌کرد که توسط ناشر آن مجله VANITY FAIR منتقل شد. در جولای 1932، مجله ووگ اولین عکس رنگی خود را روی مجله گذاشت. این عکس توسط عکاس ادوارد ژان استایپن گرفته شده است و یک زن شناگر را به تصویر می‌کشد که توپ ساحلی را در هوا نگه داشته است. اواخر دهه 1930 زمانی که شروع به جایگزینی جلدهای خود کرد، منجر به پیشرفت تصویر سازی مد شد. مسئول معرفی چاپ رنگی و گسترش صفحه VOGUE نست بود، او با تبدیل کار موفق و مجله زنانه که ما امروز می‌شناسیم، تا زمان مرگش در سال 1942 به طور قابل توجهی حجم فروش را افزایش داد.

• رهبری آنا وینتور از سال 1988 تا کنون

در ژانویه 1988، پس از این که VOGUE شروع به از دست دادن موقعیت خود کرد، آنا وینتور را به عنوان سردبیر انتخاب کرد. آنا که به دلیل موهای مدل باب و عینک آفتابی خود شناخته می‌شود؛ تمرکز خود را به سمت مفاهیم جدید و قابل دسترس مد برای مخاطبان گسترده‌تر و معطوف کرد. در حالی که کارکنان روندهای جدیدی را کشف کردند که مخاطبان وسیع‌تری می‌توانستند از عهده ؛آن برآیند. آنا وینتور تا به امروز سردبیر مجله آمریکایی ووگ است.

مجله مد ووگمجله مد GRAZIA

یکی از معتبرترین و معروف‌ترین مجله‌ها در حوزه‌ی مد و فشن، مجله گرازیا ایتالیا است. این مجله از دل پایتخت مد یعنی میلان منتشر‌ می‌شود و متعلق به شرکت arnoldo Mondadori است. اولین شماره این مجله در یکم اکتبر 1938 منتشر شد و نخستین شماره بین‌الملی آن، سال 2004 در بلغارستان معرفی شد. این مجله به صورت هفته‌نامه، برخلاف دیگر مجلات مد، علاوه بر اخبار مد و فشن، مسائل اقتصاد روز را درون خود جای داده است.

مجله مد گرازیا

مجله فرانسویی ELLE به مردم جسارت می‌بخشد!

یک مجله با عنوان سبک زندگی زنان به نام ELLE در سراسر جهان منشا فرانسوی است که بر مد، زیبایی، سلامت و سرگرمی تمرکز دارد. این عنوان در زبان فرانسوی به معنای "او" است. این مجله در سال 1945 توسط هلن گوردون و همسرش نویسنده‌ی زنان تاسیس شد. این مجله انواع سبک‌ها را در تمام جنبه‌های زندگی‌شان کشف و سپس منحصر به فرد می‌کند. این مجله جسارت و شجاعت هر زن را برجسته می‌کند. خوانندگان این مجله از زمان تاسیس ؛آن به طور مداوم افزایش یافته است و تا دهه 1960 به 800000 نفر در سراسر فرانسه افزایش یافت. ال از آن زمان در خارج از فرانسه گسترش یافت و شبکه‌ای جهانی از نشریات و خوانندگان ایجاد کرد. نشریه‌ی ژاپنی آن در سال 1969 راه‌اندازی شد و آن را به عنوان اولین نشریه بین‌المللی ال از بین بسیاری تعریف کرد.

• سردبیران قابل توجه

یکی از سردبیران ال ژان دومینیک بابی بود که پس از فلج تقریبا کامل به خاط نوشتن کتابی معروف شد. در سپتامبر 2017 اعلام شد روبرتا مایرز از سمت سردبیری که از سال 2000 بر عهده داشت، کناره‌گیری می‌کند و از طریق یادداشتی به کارکنان اعلام کرد که من می‌خواهم فصل‌های بعدی را در کنار فرزندانم سپری کنم و از این رو اکنون از ال مرخصی می‌گیرم. یک روز بعد از اعلام، گزارش شد که نینا گارسیا به عنوان سردبیر جدید از 18 سپتامبر منصوب شد. پاتریشا وانگ اولین سردبیر ELLE در چین بود.

مجله مد ELLE

مجله مد HARPERS BAZAAR

هارپرز بازار یک مجله مد زنانه ماهانه آمریکایی است. این مجله اولین بار در شهر نیویورک در 2 نوامبر 1867 به عنوان هفته‌نامه هارپرز بازار منتشر شد. HARPERS BAZAAR توسط HEARST منتشر شده است و خود را منبع سبکی برای زنانی می‌داند که اولین کسانی هستند که بهترین‌ها را خریداری می‌کنند. از زمان آغاز کار در سال 1867 هارپرز بازار، به عنوان اولین مجله مد ایالات متحده، صفحات خود را به استعدادهایی مانند سردبیران، نویسنده و مترجم موسس مری لوئیز بوث و هم‌چنین بسیاری از ویراستاران مد، عکاسان، تصویرگران و نویسندگان بوده است. در دوران شروع کار هارپرز بازار مد آلمان و پاریس را در قالب طرح روزنامه به نمایش گذاشت. اکنون این مجله‌ی مد متعلق به هرست در ایالات متحده و شرکت مجلات ملی در بریتانیا است. هرست این مجله را در سال 1913 خریداری کرد.

• سردبیران مجله هارپرز بازار

Samira nasr (united states) ایالات متحده آمریکا

Lydia slater (united kingdom) بریتانیا

Olivia phillips (arab world and Saudi arabia) جهان عرب و عربستان سعودی

Biance Brigitte Bonomi (Qatar) قطر

Jillian davison (Australia & new Zealand) استرالیا و نیوزیلند

Patricia carta (brazil) برزیل

Alan prada (italia) ایتالیا

Milena aleksieva (Bulgaria) بلغارستان

Simona sha (china) چین

Nora grundova (Czech republic) جمهوری چک

Kerstin Schneider (Germany) آلمان

Eva nisioti (Greece) یونان

Xaven mak (hong kong) هنگ کنک

Nonita kalra (india) هند

Ria lirungan (Indonesia) اندونزی

Kaori tsukamoto (japan) ژاپن

Karina utegenova (Kazakhstan) قزاقزستان

Mikyung jeon (korea) کره

Natasha kraal (Malaysia) مالزی

Adma kawage (mexico & latin America)مکزیک و آمریکای لاتین

Miluska vant lam (Netherlands) هلند

Mara coman (Romania) رومانی

Daria veleddeva (Russia) روسیه

Petar janosevic (swrbia) صربستان

مجله مد HARPERS BAZAAR

مجله مد INSTYLE

مجله این استایل نه تنها برای زنان بلکه برای هر کس که به سبک زندگی و مد علاقه دارد، مجله‌ی جذاب و مفیدی خواهد بود. این مجله از سال 1944 در آمریکا منتشر شد. این مجله مد بزرگ از اخبار ستاره‌هال می‌گوید و تیراژ این مجله در آمریکا 1810539 نسخه و در انگلستان 146507 نسخه بوده است. سردبیر کنونی این نشریه لارا براون است که پیش از این مدیرعامل هارپرز بازار بود. محتوای این استایل شمال تبلیغات، مد و زیبایی، خانه، سرگرمی و زندگی ستاره‌ها می‌شود. از سال 2012 مجله instyle در بیش از 16 کشور در حال انتشار است.

در سال 2018 مجله‌ی این استایل اولین مجله‌ بزرگ مد بود که عکاسی و تبلیغات با خز را ممنوع کرد. هم‌چنین از سال 2018 برایان آنستی مدیر خلاق این مجله است.

مجله مد INSTYLE

این مجلات همه جز مهم‌ترین مجلات مد و فشن دنیا هستند که همه بین مردم و سلبریتی‌ها طرفداران زیادی دارند.