نکاتی که هنگام پوشیدن دامن باید رعایت شوند

نکاتی که هنگام پوشیدن دامن باید رعایت شوند
نکاتی که هنگام پوشیدن دامن باید رعایت شوند

به طور کلی هنگام پوشیدن انواع لباس‌ها در کنار یکدیگر و استایل کردن آن‌ها باید به یک سری نکات توجه کنیم که در این مقاله برخی از آن‌ها را نام می‌بریم و توضیح خواهیم داد که نکاتی که هنگام پوشیدن دامن باید رعایت شوند و مورد توجه قرار گیرند کدامند.

انواع دامن و مواردی که هنگام پوشیدن باید رعایت شوند

دامن انتخاب بسیاری از خانم‌ها برای داشتن ظاهری خانمانه‌‌تر و رسمی‌تر است. دامن‌‌ها در انواع مدل، قد، رنگ و طرح ارائه می‌‌شوند و هر کدام می‌توانند اوت فیت‌های روزانه شما را تغییر دهند. اگر جزو خانم‌هایی هستید که همیشه شلوار می‌پوشید وقتش رسیده که با پوشیدن انواع مدل دامن زنانه در ظاهرتان تغییر ایجاد کنید. البته پیش از انتخاب، دانستن بایدها و نبایدهای پوشیدن دامن به شما کمک می‌کند تا این تغییر برایتان خوشایندتر باشد.

دامن کوتاه

در انتخاب نوع دامن کوتاه به فرم بدن و اندام خود باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. به این شکل که دامن‌های کوتاه و تنگ برای خانم‌هایی مناسب هستند که پاهای زیبایی دارند. نوع دیگری از دامن است که از قسمت بالا به پایین گشادتر می‌شود و مناسب خانم‌های با سن بالاتر است.

پوشیدن جوراب شلواری

استفاده از جوراب شلواری به همراه دامن کوتاه ظاهر شما را اسپرت می‌کند که ممکن است برای مهمانی مناسب نباشد. و بانوان جوان بهتر است از رنگ‌های روشن آن استفاده کنند. در حالی که پرکاربردترین آن‌ها رنگ‌های مشکی ،قهوه‌ای هستند.

کفش مناسب

استفاده از کفش پاشنه بلند که پاهای شما را بلندتر نیز نشان خواهد داد برای ست کردن دامن کوتاه بسیار مناسبند. همچنین می‌توانید در فصل پاییز و زمستان از بوت پاشنه بلند یا نیم بوت در استایل‌هایتان استفاده کنید.

انتخاب بلوز یا تیشرت

ست کردن بالا تنه با دامن کوتاه اگر برای مکان غیر رسمی باشد پیشنهاد می‌کنیم از تیشرت استفاده کنید. اما برای مهمانی‌های رسمی، پوشیدن کت به شما جلوه زیباتری می‌بخشد.

رنگ مناسب

در ست کردن لباس مهم‌ترین نکته رنگ آن است که باید با دیگر لباس‌ها در استایل شما هارمونی داشته باشد. در ست کردن رنگ لباس باید به صورت حرفه‌ای عمل کنید و بدانید که کدام رنگ‌ها قابلیت ست شدن با یکدیگر را دارند تا بتوانید ست زیبا و بی‌نقصی را برای خودتان رقم بزنید.

 

دامن کوتاه و استایل های مختلف

 

دامن بلند

این دامن‌‌ها از نظر فرم تنوع بالایی دارند، مثل مدل‌‌های تنگ، پیلی، کلوش، فن و ماهی. جنس این دامن‌‌ها نیز بسته به نوع آن‌ها متغیر است اما معمولا از پارچه‌های نرم و لخت مثل نخ و حریر تهیه می‌‌شوند.

برای خانم‌‌های قد کوتاه و قد بلند

خانم‌های قد کوتاه باید دامن‌های تیره به همراه بلوز روشن بپوشند. برای بلند‌تر، شدن می‌توان یک بلوز یقه هفت و کمربند نیز به لباس‌ها اضافه کرد. بهترین دامن برای این افراد دامنی است که خیلی تنگ یا خیلی گشاد نباشد.

خانم‌های قد بلند می‌توانند همراه دامن بلند از بلوزی استفاده کنند که بلندی آن تا روی باسن باشد. پیراهن دکمه داری که روی کمر گره بخورد نیز انتخاب مناسبی برای این افراد است. خانم‌های لاغر و بلند می‌توانند از مدل‌های تنگ‌تر استفاده کنند.

کفش مناسب

بهتر است دامن و کفش شما هم‌رنگ باشند. در غیر این صورت ، از رنگ‌های ساده و خنثی برای کفش استفاده کنید. ترکیب دامن بلند و کفش پاشنه بلند ترکیبی ایده ‌آل برای بلندتر دیده شدن است. پوشیدن دامن به همراه صندل انتخابی مناسب برای تابستان خواهد بود و همینطور کفش‌های کتانی مثل کتانی‌های کانورس نیز ترکیب جالبی برای فصل تابستان و بهار در کنار دامن بلند هستند.

 

دامن بلند در استایل های مختلف

 

دامن میدی

قد این دامن‌ها تا کمی پایین‌تر از زانو است و چنین قدی ممکن است شما را کوتاه‌تر و چاق‌تر از آنچه هستید نشان دهد. در صورت امکان انواع مدل دامن میدی با کمر بلند را انتخاب کنید. این انتخاب به کشیده‌تر دیده شدن شما کمک زیادی می‌کند.

دامن‌های میدی با انواع کفش پاشنه بلند مانند صندل، کفش‌های نوک‌ تیز یا نیم ‌بوت‌های پاشنه‌دار و انواع پاشنه‌های کوتاه به خوبی ست می‌شوند. برای ظاهر کلاسیک می‌توانید دامن میدی را با یک بلوز جذب، گردنبد بلند و نیم بوت پاشنه‌دار ست کنید.

دامن کلوش

دامن کلوش زنانه مانند دامن ماکسی، بلند اما کمی حجیم‌تر است. معمولا این دامن‌ها از پارچه‌هایی مثل تافته تهیه می‌شوند و برای مناسبت‌های رسمی مناسب‌ترند. ست کردن دامن تیره با یک بلوز جذب، کفش‌های پاشنه‌دار و جواهرات استایل رسمی به شما می‌بخشد.

برای استایل‌‌های غیررسمی از یک دامن طرح‌دار با رنگ روشن و بلوز دکمه‌دار استفاده کنید. یک بلوز گرهدار جین ظاهرتان را کژوال‌تر می‌کند.

 

انواع دامن میدی وکلوش

 

دامن راسته

میزان تنگی و طول این دامن در استایل آن اهمیت زیادی دارد. هیچ وقت مدل‌های خیلی تنگ را انتخاب نکنید چون چاقی یا لاغری شما را بیش از حد نمایان می‌کند و حرکت کردن در آن نیز راحت نخواهد بود. مدل کلاسیک این دامن تا روی زانو بلندی دارد ولی تا کمی بالاتر از زانو نیز برای تیپ‌هایی مثل کت و دامن زنانه مناسب است.

ست کردن بلوز با دامن راسته روش دیگری است که هم تیپ مجلسی شما را جذاب‌تر می‌کند و هم کمک می‌کند لاغرتر به نظر برسید. دامن راسته‌ای که خیلی کوتاه نباشد می‌تواند با کفش پاشنه بلند استفاده شود تا به این ترتیب هم قد شما بلندتر شود و هم اندام زیباتری داشته باشید.

 

استایل با دامن راسته

 

راهنمای پوشیدن انواع دامن

• برجستگی‌های بدن را با استفاده از رنگ‌های روشن، دامن‌های مدل بالونی و پفی کوتاه بیشتر کنید؛ این مدل دامن‌ها چون روی ران‌ها قرار می‌گیرند، آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
• اگر استایل کژوال‌تری می‌خواهید از جین‌‌های شسته شده کم‌رنگ استفاده کنید.
• پارچه‌های طرحدار و رنگ‌های روشن به برجسته نشان ‌دادن کمک می‌کنند.
• پارچه‌هایی که کمی براق هستند مانند ساتن در نشان دادن برجستگی‌ها موثرند.
• دامن‌های کوتاهی که روی ناحیه باسن جذب هستند نیز، به برجسته نشان دادن این قسمت کمک می‌کنند.
• خطوط عمودی و رنگ ‌های تیره در دامن‌‌ها برجستگی‌های پایین تنه را کمتر نمایان می‌کند به طور کلی دامن‌هایی با جزییات عمودی مانند دامن‌های پلیسه، دوخت‌دار و ساسون‌دار اندامتان را جمع‌تر و باریک‌تر نشان می‌دهد.
• برای لاغر به نظر آمدن بیشتر دامن‌هایی با رنگ تیره مانند سرمه‌ای، مشکی، طوسی و سبز زیتونی بپوشید و با پوشیدن یک بالاتنه طرح‌دار یا استفاده از اکسسوری چشم نواز توجه را به بالاتنه استایل خود جلب کنید.
• اگر می‌‌خواهید بزرگی ران‌هایتان را بپوشانید از یک دامن تمام کلوش یا دامن‌های fit and flare که روی باسن جذب و در قسمت ران آزاد هستند در استایل‌های خود استفاده کنید.

 

استایل با دامن های مختلف

 

لباس زیر مناسب برای انواع دامن

• شاید شما فکر می‌کنید که انتخاب درست لباس زیر برای یک دامن‌ روشن، رنگ سفید است. اما این طور نیست رنگ سفید باعث می‌شود تا لباس زیرتان بیشتر دیده شود بهتر است از یک لباس زیر رنگ پوست خود استفاده کنید به ویژه متناسب با تناژ رنگی پوستتان.
• اگر پارچه لباستان خیلی نازک یا تنگ است مانند پارچه‌های توری، شیفون یا نخی نازک به طوری که پاهایتان را از زیر پارچه می‌بینید بهتر است از لباس زیر اسلیپ استفاده کنید. سعی کنید از رنگ دامن یا رنگ مناسب تناژ پوستتان استفاده کنید.
• اگر دامنتان بسیار جذب است از لباس زیر بدون درز استفاده کنید.
• استفاده از شورت‌های پادار به طوری‌که قدشان از اندازه دامنتان بلندتر نباشد، انتخاب مناسبی برای دامن‌های کوتاه است.
• گن‌های لاغری اندام شما را هنگام پوشیدن هر لباسی مناسب‌تر نشان می‌دهد. برای پوشیدن دامن‌های جذب نیز استفاده از این گن‌ها باعث می‌شود شکم و پهلوها جمع شده و از پوشیدن دامنتان بیشتر لذت ببرید.

چند نکته مهم در پوشیدن دامن

• برای این‌که پاهایتان کشیده‌تر دیده شود از دامن‌های کوتاه و تک رنگ استفاده کنید. هر دامنی که بالای زانو یا حتی کوتاه‌تر باشد شما را بلندتر نشان می‌دهد. دامن‌هایی که در قسمت باسن جذب هستند، مانند دامن راسته، شما را بلندتر نشان می‌دهند. برای اثرگذاری بیشتر دامنتان را با رنگ پوست و کفشتان ست کنید.
• اگر دامنتان طرح‌دار است رنگ کفش و جوراب شلواری‌تان را با یکی از رنگ‌ها ست کنید. اگر پوشیدن دامن کوتاه را نمی‌پسندید از دامن‌های بلندتر یا جوراب شلواری استفاده کنید.
• با تغییر اندازه قد دامن پاهایتان را لاغرتر کنید. بستگی دارد بخواهید کدام قسمت از بدنتان را بپوشانید. به طور مثال اگر دوست ندارید ساق پایتان معلوم باشد از دامنی استفاده کنید که بالاتر یا پایین تر از ساق پایتان قرار می‌گیرد.

 

اوت فیت مختلف با دامن

 

با توجه کردن و رعایت نکات گفته شده و همچنین با شناخت استایل‌های مناسب اندامتان می‌توانید بهترین انتخاب‌ها را برای پوشیدن دامن مناسب خود داشته باشید. و از انواع دامن‌ها در اوت فیت‌های روزانه و دیگر مکان‌ها و مهمونی‌ها استفاده کنید و شیک و زیبا دیده شوید.