هر آنچه در رابطه با رنگ موهای ترند امسال باید بدانید

هر آنچه در رابطه با رنگ موهای ترند امسال باید بدانید
هر آنچه در رابطه با رنگ موهای ترند امسال باید بدانید

مو، یکی از عوامل مهمی است که تأثیر بسیاری در چهره و زیبایی ظاهر دارد. بدون شک هر چه رسیدگی به مو بیشتر باشد، تأثیرات مثبت آن نیز بیشتر می شود. قد، حالت و رنگ مو عواملی تغییرپذیری هستند که هر فرد با توجه به سلیقه خود آن ها را تغییر می دهد. در این میان، رنگ مو را می توان به عنوان فاکتوری متنوع، گسترده و تأثیرگذار در زیبایی چهره در نظر گرفت. انتخاب رنگ مویی متناسب با رنگ پوست، ظاهری بشاش و سرزنده برای هر فرد به ارمغان می آورد. از آن جایی که امروزه رنگ مو در انواع مختلف و توسط تکنیک های متعدد انجام می شود، در این مطلب از برنس قصد داریم به معرفی رنگ موهای ترند امسال بپردازیم.

تغییر رنگ مو یکی از روش های مرسوم جهت ایجاد تغییر، به ویژه در میان خانم ها است. این روش غیر تهاجمی تغییرات مثبت بسیاری در روحیه و ظاهر فرد به وجود می آورد. هر سال با ایجاد ترندهای جدید در دنیای مد و فشن، در زمینه رنگ مو نیز ممکن است تغییراتی رخ دهد. به این صورت که برخی از رنگ موها ترند شده و افراد زیادی از جمله سلبریتی ها به سراغ آن ها می روند. در این میان نکته ای که اهمیت بسیاری دارد این است که برای داشتن یک استایل بی نقص، انتخاب این رنگ موهای ترندی باید به گونه ای باشد که با سبک استایل و رنگ پوست هر فرد کاملا متناسب باشد. در ادامه رنگ موهای ترند امسال و نکات انتخاب آن ها را شرح خواهیم داد.

انتخاب رنگ موی مناسب

امروزه روش و تکنیک های انجام رنگ مو بسیار متنوع اند. از این رو برای گرفتن نتیجه مطلوب، به مهارت بالایی در اعمال رنگ نیاز است. رنگ موها توسط متخصصان این کار، و به روش های متعددی نظیر هایلایت، لولایت، آمبره، سامبره، بالیاژ و … انجام می شوند.

علاوه بر تکنیک های رنگ مو، یکی از نکاتی که هنگام انتخاب رنگ باید به آن توجه داشت، میزان روشن و تیره بودن رنگ است. این مسأله اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که رنگ های روشن مو معمولاً توسط دکلره اعمال می شوند. دکلره ها مواد شیمیایی هستند که پس از قرار گرفتن بر روی مو رنگدانه های طبیعی مو را از بین می برند. با روشن شدن مو، شما می توانید رنگ های روشن را روی موی خود داشته باشید. پس اگر به رنگ های بسیار روشن علاقه مندید، باید روش رنگ با دکلره را انتخاب کنید؛ اما بهتر است بدانید که دکلره باعث آسیب به بافت موهایتان نیز خواهد شد. دکلره به ساختار مو آسیب زده و باعث خشکی و شکنندگی مو می شود، به همین دلیل پس از اعمال دکلره باید از محصولات حفاظتی و تقویت کننده مو برای بازسازی مجدد آن ها استفاده شود.

رنگ موهای ترندی نیازمند دکلره

بلوند دودی

طیف رنگی بلوند، طیفی روشن است که معمولاً با دکلره انجام می شود. بلوند دودی یکی از رنگ های پرطرفدار است که در طیف گسترده ای از تیره و روشن وجود دارد. این رنگ خاص و جذاب که رنگی سرد نیز به شمار می رود، پیگمنت های قوی از رنگ های آبی، نقره ای و قهوه ای در خود دارد. برای داشتن مویی با رنگ بلوند دودی خوشرنگ، به دکلره با پایه بالا نیاز است. هر چه پایه دکلره بالاتر باشد، رنگ دودی روشن تر و خوشرنگ تر به نظر می رسد. ظاهر نهایی این رنگ نقره ای و خاکستری به نظر می رسد و به مرور زمان و با شستشو از میزان نقره ای بودن آن کم می شود.

 

رنگ بلوند دودی

 

بلوند مرواریدی

بلوند مرواریدی یکی دیگر از رنگ های بسیار روشن در طیف بلوند است. به دلیل این روشنی، اعمال این رنگ به دکلره ای با پایه ۱۰ نیاز دارد. این پایه از دکلره ممکن است آسیب زیادی به مو وارد کند، به همین دلیل افراد با موی نازک و ضعیف نباید به سراغ این رنگ مو بروند. همچنین بلوند مرواریدی رنگی گرم تر نسبت به بلوند دودی دارد و بیشتر با چهره هایی با تناژ پوستی گرم تناسب دارد. این رنگ ترندی بسیار زیبا، جذاب و در عین حال ریسکی است.

 

رنگ بلوند مرواریدی

 

بلوند توت فرنگی

یکی دیگر از رنگ موهای ترند امسال، رنگ بلوند توت فرنگی است. این رنگ مو به روشنی بلوند مرواریدی نیست و در تناژ رنگی خود ترکیبی از رنگ های صورتی و نارنجی دارد. بلوند توت فرنگی رنگی خاص است و چهره را گرم تر و بشاش تر نشان می دهد. اعمال این رنگ به مهارت و تخصص بالایی نیازمند است؛ چرا که در صورت اجرای نامناسب ممکن است بیش از حد نارنجی شده و زیبایی که باید را نداشته باشد.

 

رنگ بلوند توت فرنگی

 

شیر چای (Milk Tea)

در نامگذاری رنگ موها از نام خوراکی ها زیاد الهام گرفته می شود. رنگ شیر چای یکی از این رنگ های بسیار زیبا است. این رنگ حالتی مابین رنگ کرم و بژ دارد. از ویژگی های مثبت این رنگ این است که تناژ آن نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است. در واقع این رنگ چیزی مابین رنگ های قهوه ای و بلوند است. برای داشتن این رنگ زیبا بسته به میزان روشنی آن به دکلره احتیاج داریم. روشن ترین حالت رنگ موی شیر چای، دکلره ای با پایه ۸ می خواهد. اگر از دسته افرادی هستید که دنبال رنگی نه زیاد روش و نه زیاد تیره، اما در عین حال خاص هستید، از رنگ شیر چای غافل نشوید.

 

رنگ موی بلوند شیر چای

 

رنگ های فانتزی

چند سالی است که رنگ های فانتزی طرفداران بسیاری به ویژه در افراد نوجوان و جوان پیدا کرده است. امسال نیز برخی از رنگ های فانتزی دوباره ترند بوده اند. از آن جایی که بیشتر ترندهای آرایشی امسال میل به سمت سادگی و طبیعی بودن داشته اند، رنگ های فانتزی طبیعی تر نیز بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته اند. رنگ های فانتزی نظیر قرمز و بنفش تیره از این دسته از رنگ ها هستند. بنفش تیره مایل به مشکی و همچنین چندین طیف از بنفش به صورت بالیاژ، گزینه انتخابی مناسبی برای دختران جوان است.

 

رنگ موی بنفش تیره

 

رنگ موهای ترندی بدون نیاز به دکلره

نسکافه ای

نسکافه ای از جمله رنگ های پرطرفدار است که در طیف گسترده روشن و تیره وجود دارد. در واقع این رنگ را می توان هم با دکلره و هم بدون دکلره اجرا کرد، با این تفاوت که نسکافه ای بدون دکلره، نسکافه ای تیره است. نسکافه ای رنگی گرم شناخته می شود و مابین طیف رنگی شکلاتی و قهوه ای روشن قرار می گیرد. رنگ نسکافه ای با تناژ گرم و زیبایش، هارمونی جذابی با رنگ پوست های گندمگون دارد. این رنگ از جمله رنگ موهای ترند امسال نیز به شمار می رود.

 

رنگ موی نسکافه ای تیره

 

دارچینی تیره

یکی از گرم ترین رنگ موهای ترند امسال، رنگ موی دارچینی است. دلیل گرم بودن رنگ موی دارچینی وجود اندک تناژی از رنگ قرمز در این رنگ است. دارچینی می تواند انتخاب خیلی خوبی برای فصل پاییز باشد. یکی از ویژگی های مثبت رنگ دارچینی این است که چهره را بشاش و جوان تر از حالت معمول خود نشان می دهد. از این رو توصیه می کنیم برای جوان تر دیده شدن از این رنگ جذاب غافل نشوید. دارچینی همچنین می تواند با دیگر رنگ های مشابه نظیر نسکافه ای، شکلاتی و … ترکیب شود.

 

رنگ دارچینی تیره

 

مشکی

رنگ موی مشکی یکی از رنگ هایی است که همواره ترند بوده و هیچگاه دمده نمی شود. این رنگ جذاب امسال نیز طرفداران بسیاری داشته است. رنگ موی مشکی انتخاب مناسبی برای افرادی است که قصد پوشاندن موهای سفید خود را دارند. تیرگی این رنگ همچنین ظاهر افراد را جوان تر و شاداب تر نشان می دهد. مشکی طبیعی و مشکی پر کلاغی دو رنگ انتخابی معمول هستند. تفاوت این دو رنگ در این است که، مشکی پرکلاغی تناژهای از رنگ آبی و سورمه ای درون خود دارد؛ اما مشکی طبیعی این تناژ را ندارد و دقیقا مانند رنگ موی طبیعی است. هر طیفی از مشکی که انتخاب می کنید باید بدانید که، پس از اعمال این رنگ ها بر روی موی طبیعی، شما تا مدت زمان زیادی قادر به دکلره کردن موی خود نخواهید بود.

 

رنگ مشکی پر کلاغی

 

در این مطلب سعی کردیم ترندی ترین رنگ موهای سال را به شما معرفی کنیم. شما حتی با یک تغییر کوچک در رنگ موهای خود، می توانید ظاهر خود را از یکنواختی خارج کنید. امیدواریم از میان رنگ موهای ترند امسال که در بالا چند مورد را معرفی کردیم، بتوانید رنگ موی دلخواه خود را به درستی انتخاب کنید.