پیراهن اسلیم فیت چیست؟ و چگونه استایل می شود؟

پیراهن اسلیم فیت چیست؟ و چگونه استایل می شود؟
پیراهن اسلیم فیت چیست؟ و چگونه استایل می شود؟

پیراهن اسلیم فیت چیست؟ و چگونه استایل می‌ شود؟ برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید تا در این مقاله با مفهوم اسلیم فیت و چگونگی قرار گیری آن بر روی فرم بدن و.. آشنا شویم.

لباس های اسلیم فیت

اسلیم فیت، کلمه ‌ای است که نحوه‌ ی برش و دوخت پوشاک را توصیف می‌ کند و در واقع یک نوع مدل لباس محسوب می ‌شود. لباس اسلیم فیت، به لباسی گفته می ‌شود که دقیقا متناسب با اندام و فرم بدن شما باشد.

مدل کلی این لباس‌ ها، به گونه ای هستند که به خوبی روی تن می نشیند. در پیراهن‌ ها و کت‌ ها، در قسمت‌ های بازو، سینه، کمر و در شلوارها در قسمت ران پا حالت تنگ‌ تری دارند. این لباس‌ ها با وجود این که نسبت به لباس‌ های دیگر اندامی ‌تر هستند، اما محدودیتی برای حرکت کردن به وجود نمی ‌آورند. افرادی که اندام لاغری دارند و همچنین کسانی که بدن ورزشکاری دارند، از پوشاک اسلیم فیت بیشتر استقبال می‌ کنند؛ زیرا این مدل لباس‌ ها اندام آن‌ ها را بیشتر به نمایش گذاشته و ظاهر بهتری دارند. به لباس ‌های اسلیم فیت، اندامی هم گفته می‌ شود اما این لباس ‌ها به اندازه‌ی لباس‌ های جذب، تنگ نیستند.

برش لباس‌های اسلیم فیت به سمت قسمت‌ های باریک‌ تر بدن مخروطی می ‌شوند. پاها به سمت مچ پا باریک، آستین ها به سمت مچ باریک و درزهای پهلو به سمت کمر طبیعی باریک می شوند. شلوارهای اسلیم فیت نیز باید دقیقا سایز خود شما باشند و مانعی در راه رفتن راحت شما ایجاد نکنند. این مدل شلوارها قرار است شما را متناسب و خوشتیپ نشان دهند.

این مدل پوشاک مناسب افرادی است که اندام ریزتر و متناسب تر داشته و یا لاغراندام هستند. همچنین افرادی که دوست دارند اندامی مانند بازو و سرشانه شان را در لباس به خوبی نشان دهند، پیراهن ها و تی شرت های اسلیم فیت انتخاب مناسبی برای آن ها است.

استایل کردن لباس های اسلیم فیت

پیراهن های اسلیم فیت در هر شرایطی باعث شیک‌ تر و جذاب‌ تر شدن استایل شما می‌ شوند. این لباس‌ ها برای موقعیت‌ هایی مانند: قرارهای رسمی، دورهمی‌ها، محل کار، مهمانی و جشن‌ ها مناسب اند. و به راحتی در استایل های مختلف جای می گیرند.

برای قرارهای دوستانه، مثل قرار ملاقات، بهتر است که پیراهن مردانه‌ی رنگی را به همراه یک شلوار مردانه ‌ی شیک و کمربند بپوشید. سعی کنید کراوات نزنید تا بیش از اندازه رسمی و خشک به نظر نرسید.

 

استایل با پیراهن اسلیم فیت

 

بهترین رنگ‌ های پیراهن اسلیم فیت مردانه برای محل کار سفید، آبی روشن و سورمه ‌ای هستند. این رنگ پیراهن ها را با شلوار تیره ست کنید، و بسته به میزان رسمی بودن محل کارتان، می ‌توانید یک کراوات هم به استایلتان اضافه کنید تا ظاهرتان را حرفه‌ ای ‌تر نشان دهید. تک کت‌ ها و کت و شلوارها هم انتخاب مناسبی برای محل کار هستند.

برای موقعیت ‌های غیررسمی و اسپرت ‌تر، شما انتخابی راحت ‌تر دارید. برای مثال می‌ توانید یک پیراهن مردانه‌ی سفید به همراه شلوار خاکی رنگ و کمربند و کفش‌ های کالج را امتحان کنید. اگر به استایل اسپرت‌تر علاقه دارید، تیشرت ‌ها‌ و پیراهن‌ های سه دکمه‌ ای اسلیم فیت هم گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهند بود. همچنین برای مکان‌ هایی مثل دورهمی‌ های دوستانه و اوت فیت های روزانه، پیراهن‌های مردانه‌ ی طرح ‌دار گزینه‌ ی خوبی برای شما هستند. همه این موارد را می ‌توانید با شلوار جین و کتان مناسب ست کنید و استایل جذابی داشته باشید.

 

استایل اسپرت با پراهن مردانه

 

برخی از برند های معروف تولید کننده پیراهن های اسلیم فیت شامل: پیر کاردین، جورجیو آرمانی، رالف لارن، هیگو باس، کلوین کلین و ... هستند که انواع پیراهن مردانه، شلوار، کت و شلوار و تی شرت اسلیم فیت را تولید می کنند.

پیراهن regular فیت یا راسته

همانطور که گفتیم لباس اسلیم فیت، لباسی است که روی بدن می ‌نشیند و در واقع اندامی است اما به تنگی و چسبناکی لباس های جذب نیستند. اما لباس Regular Fit یا دوخت آزاد را می توان تن خور معمولی معنی کرد که راحت تر و آزاد تر از اسلیم فیت می باشند، در عامیانه به آن ها قواره بزرگ هم می گویند. در واقع یک برش استاندارد برای لباس است.

 

استایل با پیراهن regular fit

 

تفاوت پیراهن اسلیم فیت و Regular فیت

این مدل پیراهن ها نسبت به لباس ‌های اسلیم فیت گشادتر هستند. لباس‌ های راسته بیشتر راحت تر هستند و ظاهر کلاسیک ‌تری دارند. همچنین ممکن است در بعضی قسمت‌ های لباس مثل آستین گشادتر باشند. برای مثال، مردانی که اندام لاغری دارند، وقتی پیراهن مردانه با قواره‌ی راسته بپوشند، در قسمت ‌هایی از لباس، پارچه آویزان می ‌ماند و کاملا روی بدن نمی ‌نشیند. لباس ‌های راسته بیشتر مناسب افرادی هستند که اندام پرتری دارند.

• معمولا لباس ‌هایی هستند که دوخت و برش کلاسیک و سنتی دارند و ظاهری کلاسیک نیز به شما می ‌بخشند. دوخت لباس‌ های راسته راحت‌ تر است. همچنین که پیراهن های راسته برش آزاد شما را مدرن‌ تر نشان می ‌دهند و اگر اهل استایل کلاسیک باشید بهتر است به سمت لباس راسته بروید.

• ممکن است در یک پیراهن اسلیم فیت سایز مناسب برای شما اسمال باشد، اما در مدل Regular فیت سایز شما به مدیوم تغییر کند، زیرا قواره و برش Regular فیت آزاد تر و بزرگ تر از اسلیم فیت است.

• بازوها و کمر در لباس‌ های رگیولر فیت اندازه یکسانی دارند. یعنی فرم ها باریک نمی شوند. در این نوع برش قفسه سینه، بازوها، کمر و … در لباس راحت‌ تر و آزاد تر هستند. فرم دهی لباس در ناحیه کمر نیز بسیار کم است.

• تن خور آزاد گزینه ای عالی برای پوشش افرادی است که اندامی درشت تر و عضلانی داشته و یا کمی چاق تر هستند، به خصوص اگر شانه های پهن یا پایین تنه پهن داشته باشید بهترین انتخاب است.

همچنین اشخاصی که نمایان بودن اندام بالاتنه در پوشش را دوست ندارند و تن خور آزاد را می ‌پسندند پیراهن رگیولر فیت انتخاب مناسب تری برای آن هاست.

• در نهایت تفاوت بین رگیولر فیت و اسلیم فیت در پهن بودن قسمت های لباس است. برای Regular فیت یا راسته ، هر قسمت از لباس یک اندازه و یکنواخت است. ولی لباس های اسلیم فیت، تناسب بیشتری با بدن دارند. بخش هایی از اسلیم فیت متناسب با بدن شما باریک می شوند.

رگیولر فیت و اسلیم فیت بسته به نوع لباسی که در مورد آن صحبت می کنید، معنای کمی متفاوت دارند. همه اندام ها متفاوت هستند. دانستن تفاوت‌ های هر نوع لباس به شما کمک می کند تا همیشه بهترین و مناسب ترین لباس را انتخاب کنید.

تفاوت بین لباس های رگیولر فیت و اسلیم فیت به میزان چسبندگی پارچه به بدن شما باز می گردد. اگر لباسی از فرم بدن شما تقلید می کند، احتمالاً اسلیم فیت است. اگر به بدن شما ظاهر خطوط مستقیم بدهد، به احتمال زیاد Regular فیت است. هر یک از این دو استایل می تواند جذاب و راحت باشد، به شرطی که برای فرم بدن شما مناسب باشد.

 

پیراهن اسلیم فیت و regular فیت

 

پیراهن اسلیم فیت زنانه

پیراهن های اسلیم فیت زنانه هم مانند پیراهن های اسلیم فین مردانه به خوبه بر روی اندام و فرم تن خانم ها می نشیند و اندام را خوش فرم نشان می دهد. دلیل برش و فرم مناسب این پیراهن ها برای استایلی کلاسیک یا زیر یک بلیزر برای مکان های رسمی و یا حتی به همراه شلوار های کتان و یا جین برای اوت فیت های روزانه، انتخابی مناسب برای طرفداران این مدل پیراهن ها هستند.

 

استایل اسلیم فیت زنانه

 

نکاتی برای خرید پیراهن مردانه

قطعا شما نمی توانید همیشه و همه جا کت و شلوار بپوشید. گاهی اوقات پوشیدن پیراهن و شلوار نیز می تواند استایل بسیار شیک و زیبایی را برای شما رقم بزند. این ویژگی به وضوح در لباس اسلیم فیت دیده می شود. شما می توانید پیراهن و شلوار اسلیم فیت را به خوبی با یکدیگر ست کنید و یک استایل اسپرت یا رسمی زیبا داشته باشید.

برخی اوقات در ست کردن و پوشیدن پیراهن مردانه، اشتباهاتی رخ می دهد، که باعث به هم ریختن یک استایل می شود. در صورتی که با توجه به اصول نوین مد و فشن، پیراهن را با سایر آیتم ها ست کنید؛ ظاهری بسیار جذاب و شیک خواهید داشت.انواع پیراهن مردانه را می توان از لحاظ دوخت و ظاهر آن ها شناخت. کیفیت پارچه پیراهن را نیز می توان از روی برند آن بررسی کرد. البته با توجه به این نکته که برند روی آن فیک نباشد.

پیراهن مردانه در انواع مدل های مختلف تولید و دوخته می شود تا پاسخگوی تمام سلیقه های بازار باشد؛ همین مساله سبب می شود که با کمک گرفتن از این موارد تیپ خود را تکمیل کرده و به استایل مورد نظر خود نزیدک شوید. صنعت مد و فشن همواره در حال به روز شدن و تغییر است؛ همین موضوع باعث رخ دادن اشتباهاتی در نحوه لباس پوشیدن و ترکیب استایل می شود.

بلندی یا کوتاهی غیر استاندارد آستین پیراهن

اندازه آستین پیراهن یک عدد استاندارد است به بیان دیگر در پیراهن آستین بلند نباید قد آستین به اندازه ای کوتاه باشد که از مچ دست شما بالا تر باشد و بالعکس؛ یعنی نباید بلندی آستین پیراهن به اندازه ای بلند باشد که تا کف دستتان را پوشش دهد. بلندی آستین پیراهن اسلیم فیت باید متناسب با استاندارد های دوخت پیراهن باشد این استاندارد ها را متد های دوخت در سراسر جهان تعیین می کنند. اما در حالت کلی بلندی قد آستین باید به اندازه ای باشد که اگر کت یا بلوز بافت پوشیدید، نیم اینچ از قد آستین کت یا بلوز بافت بلند تر باشد.

تنگ بودن یقه پیراهن

یکی از مسائل و نکات مهمی که در هنگام خرید پیراهن باید به آن دقت کنید یقه ی آن پیراهن است. طبق استانداردهای مد، لباس آقایان نباید خیلی تنگ و نه گشاد باشد. اگر دور یقه ی پیراهن تنگ باشد، به سختی دکمه بالای آن بسته می شود یا اصلا بسته نمی شود. آن گاه برای بستن کراوات و پاپیون به مشکل خواهید خورد. هم چنین اگر یقه پیراهن برای گردن شما گشاد باشد بدیهی است که باعث خراب شدن استایل شما می شود. معیار اندازه گیری یقه پیراهن اینگونه است که هنگام بستن دکمه بالای پیراهن در بین یقه و گردن شما حد فاصل دو انگشت باشد. اگر بیشتر از این مقدار بود یعنی این که یقه آن پیراهن برای شما گشاد است. البته پیراهن های برند و با دوخت باکیفیت این مشکل را ندارند، زیرا سایز دور گردن آن ها کاملا استاندارد است.

گشادی دور کمر پیراهن مردانه

یکی از متدوال ترین اشتباهاتی که آقایان در هنگام پوشیدن پیراهن مرتکب می شوند؛ پوشیدن پیراهن هایی است که اندازه آن ها فیت نیست و حالا برای تنظیم آن مجبور به قرار دادن آن درون شلوار هستند. پیراهن هایی که دوخت اندامی یا اصطلاحا فیت ندارند، با قرار دادن داخل شلوار پشت کمر آن ها چین های شلخته ای ایجاد خواهد شد. اگر دوست ندارید با این مشکل مواجه شوید و به نحوی آن را مدیریت کنید پیشنهاد می کنیم که پیراهن های اسلیم فیت خریداری کنید. پیراهن های اسلیم فیت در داخل شلوار، ظاهری مرتب تر خواهند داشت.

انداختن پیراهن روی شلوار

برخی از پیراهن هایی که پایین آن ها به سبک حلالی است را می توان روی شلوار انداخت. اما خوب است بدانید که این دسته از پیراهن ها درون دسته پیراهن های اسپرت و کژوال جای می گیرند. اما پیراهن های رسمی و فرمال برای قرار دادن درون شلوار طراحی شده اند.اگر بلندای پیراهن شما از وسط جیب پشت شلوار شما بلند تر است، بدین معنی است که مناسب روی شلوار انداختن نیست و باید درون شلوار قرار داده شود.

 

پیراهن فیت و اندازه در کنار پیراهن با اندازه نامتناسب

 

لباس اسلیم فیت مناسب چه کسانی است؟

• افراد فیت و ورزشکار

از آن جایی که ورزشکاران برای پرورش و زیبایی اندام خود تلاش بسیار زیادی می کنند و عضلات برجسته ای دارند، بیشتر به سمت خرید لباس اسلیم فیت تمایل دارند.

• افراد لاغر اندام

انتخاب لباس اسلیم فیت برای افرادی که لاغر اندام هستند نیز گزینه مناسبی است. زیرا آن ها را آراسته تر نشان می دهد. آقایانی که لباس های راسته می پوشند، قطعا در برخی قسمت ها مانند آستین با گشادی لباس مواجه می شوند. این موضوع در زیبایی استایل آن ها تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل پوشیدن این سبک لباس ها اصلا مناسب آن ها نیست.

 

استایل پیراهن های اسلیم فیت

 

کت و شلوار اسلیم فیت

شاید خالی از لطف نباشد در کنار آشنایی با پیراهن های اسلیم فیت با کت وشلوار های اسلیم فیت نیز آشنا شویم. تا انتخابی مناسب تر برای اوت فیت هایمان داشته باشیم.

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که لباس اسلیم فیت را نپسندد. یکی از زیباترین و شیک ترین لباس های اسلیم فیت، کت و شلوارهای آن است. شما می توانید کت و شلوار اسلیم فیت را برای قرارهای رسمی و حتی دوستانه خود انتخاب کنید. زیرا کت و شلوار اسلیم فیت در عین حال که ظاهری مرتب و آراسته به استایل شما می دهد، بسیار راحت می باشد. کت اسلیم فیت دقیقا فرم بالا تنه شما را به خوبی کاور می کند. شیک ترین کت ها آن هایی هستند که شما را بغل کنند و اندام و فرم بدن شما را به خوبی نشان دهند. بله درست متوجه شدید، این دقیقا ویژگی کتی است که آراستگی ظاهر شما را تضمین می کند.

قسمت بالاتنه کت ها فیت و اندازه سر شانه و دور سینه شما هستند، و قسمت کمر این کت ها کاملا تنگ هستند تا زیبایی اندام شما را به خوبی نشان دهند. پس از پوشیدن آن متوجه می شوید که در قسمت سرشانه و بازو چقدر احساس راحتی دارید. این به آن معنا است که کت به خوبی روی بدن شما فیکس شده است. ویژگی مهم بعدی این کت ها، تنگ تر بودن آستین و مچ در مقایسه با کت های راسته است. بخش دیگری از زیبایی کت را شلوار تکمیل می کند. شلوار اسلیم فیت بسیار راحت و در عین حال جذب است. همانطور که می دانید اصلی ترین ویژگی لباس اسلیم فیت راحتی و زیبایی است. بنابراین با خرید کت و شلوار اسلیم فیت در کنار زیبایی از راحتی نیز برخوردار خواهید شد.

 

استایل استایل با کت و شلوار اسلیم فیت

 

همان طور که گفتیم اسلیم فیت هرگز به معنای لباس ‌های تنگ و جذب نیست، بلکه به نوعی می ‌توان گفت لباس یا پیراهن های اسلیم فیت به خوبی روی بدن شما می‌ نشینند و موجب می‌ شوند استایل شما بهتر به نظر برسد.

این لباس ها جذابیت بسیار زیادی را به استایل شما می دهند. همانطور که در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم، این لباس ها در عین حال که اندامی هستند و زیبایی اندام شما را نشان می دهند، فوق العاده راحتند. همچنین کیفیت دوخت و جنس پارچه های لباس اسلیم فیت به گونه ای است که شما با پوشیدن آن ها استایلی فوق العاده شیک، آراسته و مرتب خواهید شد.