پیراهن های مردانه از ملزومات اصلی کمد آقایان

پیراهن های مردانه از ملزومات اصلی کمد آقایان
پیراهن های مردانه از ملزومات اصلی کمد آقایان

با وجود برندهای مختلف و انواع متفاوت پیراهن های مردانه، تا به حال برای شما پیش آمده که پیراهنی را خریده باشید و بعداً متوجه شوید که با هیچ یک از لباس های شما مطابقت ندارد؟ و یا اینکه رنگ و طرح آن به راحتی با بقیه‌ی آیتم های موجود در کمدتان استایل نمی شود؟ که در نتیجه باعث می شود شما صاحب اقلامی باشید که هرگز آن ها را نخواهید پوشید......

وقتی صحبت از پیراهن ‌های مردانه می‌شود؛ اولین فکری که به ذهن ما می‌رسد این است که آنها یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اجزای کمد لباس آقایان هستند. این آیتم کاربردی و مهم حکم یک نقطه‌ی مرکزی را دارد که بقیه‌ی اجزای استایل آقایان حول آن ساخته می‌شود. به طوری که انتخاب یک پیراهن زیبا و شیک نقش بسیار مهم و کلیدی در قاب بندی ظاهر شما دارد.

پیراهن مردانه چیست؟

 

عکس قدیمی از پیراهن و کت و شلوار مردانه

 

در ابتدا تعریف کوتاهی از این نوع لباس برای شما آورده ایم :

از مشخص ترین ویژگی های پیراهن مردانهdress shirt) (دکمه های جلوی پیراهن است، در واقع پیراهنی که یک یقه و جلوی لباس با دکمه باز و بسته شود را پیراهن مردانه می گویند. از ابتدا این پیراهن به عنوان لباس زیر جلیقه و کت کاربرد داشته، اما امروزه پیراهن های مردانه را می توان بدون جلیقه و کت نیز استایل کرد.

از آنجائیکه در میان برندهای مختلف؛ انواع متفاوتی از رنگ ها، سبک ها و طرح های متنوعی از پیراهن های مردانه موجود است شما می توانید با توجه به موقعیت و مکان مورد نظر یکی از آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال یک پیراهن راه راه صورتی و سفید ممکن است مکمل مناسبی برای کت و شلوار تابستانی در تعطیلات شما باشد. اما این انتخاب در یک محیط اداری و رسمی مانند یک شرکت گزینه مناسبی نیست.

بنابراین، بسیار مهم است که پیراهنی را انتخاب کنید تا مکمل استایل، اندام و کمد شخصی لباس هایتان باشد. توجه به این نکات واقعیتی‌ست که هر مردی را قادر می سازد تا تناسب و استایلی عالی داشته باشد. اما از سوی دیگر، توجه به تمام این جزئیات می تواند دلهره آور باشد.

خوشبختانه انتخاب و خرید از لاین مردانه‌ی برند برنس کار دشواری نیست و ما در این مقاله، به شما کمک خواهیم کرد که چگونه با داشتن 5 نوع از پیراهن های مردانه یک کمد لباس کاربردی و شیک داشته باشید.

معرفی 5 نوع از پیراهن های مردانه

به نظر شما کلید یک استایل عالی چیست؟

اگر شما هم با ما هم نظر باشید؛ کلید یک استایل عالی، مجموعه ای از ملزومات timeless و پرکاربرد هستند. ملزوماتی که یک استایل مردانه را جاودانه می کنند و می توانید 10 سال دیگر آنها را بپوشید و همچنان روی مد باشید. با توجه به آنچه پیشتر گفته شد یکی از این ملزومات مهم پیراهن مردانه است که ما قصد داریم 5 نوع پرکاربرد آن را به شما معرفی و نحوه‌ی استایل کردن آنها را برای شما بازگو کنیم.

این 5 نوع عبارتند از:
• پیراهن مردانه‌ی سفید
• پیراهن مردانه‌ی آبی
• پیراهن مردانه‌ی راه راه
• پیراهن مردانه‌ی چهارخونه
• پیراهن مدل آکسفورد

پیراهن سفید دوست داشتنی

 

استایلی با پیراهن مردانه سفید

 

" دوست داشتم من پیراهن سفید ساده را اختراع کنم." -ری کاواکوبو

این جمله ‌از طراح مشهور ژاپنی ری کاواکوبوست، که خود دلیل محکمی بر پرکاربرد بودن این پیراهن است. به طور قطع بعد از شلوار جین آبی، پیراهن سفید مردانه لباسی است که شهرت جهانی دارد و ستون اصلی یک کمد لباس حرفه ای و شیک است. پیراهن سفید یکی از مواردی است که باید در کمد لباس هر مرد خوش استایلی وجود داشته باشد. این آیتم نه تنها با هر رنگ کت و شلواری مطابقت دارد، بلکه برای پوشیدن در هر رویدادی نیز مناسب است. اگر با شلوار یا ژاکت تیره تر بپوشید کنتراست خوبی ایجاد می کند و رنگ کراوات شما را برجسته تر می کند. اما از آنجایی که پیراهن‌ های مردانه سفید به راحتی لک می‌شوند، پیشنهاد ما به شما این است که دو تا پیراهن سفید داشته باشید.

پیراهن مردانه‌ی آبی

 

استایلی با پیراهن مردانه آبی

 

به راستی که پیراهن آبی به دلیل تطبیق پذیری رنگ آبی و راحت ست شدنش، شایسته مقام دوم از 5 پیراهن ضروری کمد لباس شماست. از نظر نوع استایل پیراهن سفید از پیراهن آبی رسمی تر است اما اگر بخواهید یک رنگ مطمئن و همه کاره به مجموعه‌ی پیراهن هایتان اضافه کنید، پیراهن آبی بهترین گزینه است.

تقریبا همه‌ی تنالیته های رنگ آبی؛ از آبی کم رنگ تا سرمه ای، می توانند به راحتی در اکثر استایل های مردانه به کار برده شوند. به خصوص این رنگ با کت و شلوارهای خاکستری و قهوه ای ترکیب بسیار جذاب و باعث خوش استایل تر شدن شما می شود.

با پیراهن راه راه لاغر تر شوید

برخلاف دو پیراهن قبلی، پیراهن های مردانه راه راه تنوع بیشتری دارند و از نظر بصری شما را لاغرتر نشان می دهند. استایل کردن این نوع پیراهن ‌ها کار بسیار آسانی است بنابراین جای تعجب نیست که ببینیم همیشه ترندی و مد روز هستند. شما در تمام فصول سال می توانید با پیراهن راه راه با اندازه ها و رنگ های مختلف استایلی کلاسیک و متناسب خلق کنید. این پیراهن کلاسیک را با پهناهای متنوع (از بسیار نازک تا پهن) در بین برندهای مختلف می توان یافت.

از آنجائیکه رنگ زمینه‌ی پیراهن به عنوان رنگ پایه در نظر گرفته می شود، توصیه ما به شما استفاده از پیراهن زمینه سفید با راه های نازک آبی کم رنگ است چرا که قابلیت ست شدن با اکثر لباس ها را دارد. سعی کنید این پیراهن راه راه آبی را با یک کت و شلوار کرم برنزه ترکیب کنید تا یک استایل چشم نواز داشته باشید. برای اینکه کمی به این ظاهر شیک جلوه ببخشید، این ترکیب را با یک جفت کفش لوفر چرمی سرمه ای کامل کنید.

 

 

استایلی با پیراهن مردانه راه راه و لوفر چرمی سرمه ای

 

برای ساخت یک استایل غیر رسمی و کژوال که در عین حال مدرن نیز باشد، یک پیراهن راه راه و یک شلوار مشکی را انتخاب کنید. و با پوشیدن یک جفت کفش کتانی سفید جذابیت ظاهر خود را افزایش دهید.

 

: استایلی با پیراهن مردانه راه راه و کفش سفید

 

پس تا اینجا در می یابیم پیراهن های راه راه اگر به درستی انتخاب شوند، ظاهری جسور و در عین حال شیک برای شما به وجود می آورند.

پیراهن مردانه‌ی چهارخونه همیشه ترندی

آیا می توانید یک کمد لباس مردانه را بدون حتی یک پیراهن چهارخونه تصور کنید؟ تصورش سخت است، نه! از اولین نسخه ایجاد شده در دهه 1850 تا پترن های امروزی، پیراهن های چهارخونه برای مردان راه زیادی را سپری کرده‌اند. طراحی ساده ای که با خطوط افقی و عمودی ساخته شده است، اما یک ترند همیشگی در بخش مد مردانه محسوب می‌شوند. در حالی که ما کاملاً مطمئن هستیم که شما آقایان حداقل یک پیراهن با پترن چهارخونه دارید، مدل‌های جدیدتر دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید! چگونه پیراهن چهارخونه را استایل کنیم؟

 

استایلی با پیراهن مردانه چهارخونه

 

برای ایجاد ظاهری متفاوت با پیراهن های مردانه چهارخونه، این نکات تخصصی استایل را در نظر بگیرید:

 برای موقعیت های رسمی یا نیمه رسمی، به سراغ چهارخونه های کوچک یا ریز با رنگ های خنثی مانند آبی یا بژ بروید.
 از پیراهن چهارخونه خود به عنوان لایه بیرونی استفاده کنید تا ظاهری آرام در دورهمی آخر هفته داشته باشید. شما می توانید از تی شرت های تک رنگ در زیر پیراهن چهارخونه استفاده کنید و استایلی کژوال و در عین حال راحت خلق کنید.
 برای ظاهری خاص، یک کت شلوار ساده با یک پیراهن چهارخونه گزینه بسیار مناسبی است.
 در هوای گرم و سفرهای ساحلی شلوار را کنار بگذارید و شلوارک مورد علاقه خود را با یک پیراهن چهارخونه نخی در چمدان بگذارید. برای داشتن ظاهری خنک و راحت از کفش های کالج تابستانی استفاده کنید.

پوشیدن یک پیراهن چهارخونه با کراوات، شلوار و کفش چرمی برای یک استایل بیزینسی بسیار عالی است. اگر نمی خواهید کراوات بپوشید، می توانید آن را با یک شلوار جین ست کنید، تا تبدیل به یک استایل کژوال شود. برای ظاهر غیر رسمی‌تر، می‌توانید یک جلیقه نیز روی پیراهن بپوشید. پیراهن های چهارخونه برای بیننده ماهیت گیرا و برای پوشنده ظاهری درخشان دارند. پیراهن های مردانه با پترن چهارخونه چهره‌ی شما را درخشان تر می کند.

با پیراهن مردانه آکسفورد، استایلتان را ارتقا دهید

تا به حال در مورد نام های متفاوت پیراهن های مردانه گیج شده اید؟ از خود پرسیده اید که «پیراهن آکسفورد چیست؟»
توضیحات ما به شما کمک می کند تا از این آیتم سنتی و جذاب که همه در کمد لباس خود به آن نیاز دارند، بهترین بهره را ببرید.
احتمالاً قبلاً پیراهن آکسفورد را دیده یا حتی پوشیده اید، اما ممکن است متوجه تفاوت آن نشده باشید. نام آکسفورد به نوعی پارچه اشاره دارد که در اصل در اسکاتلند ساخته شده است. این پیراهن نسبت به سایر انواع پیراهن‌ها، سنگین‌تر و بافت زمخت ‌تری دارد (که گاهی اوقات به عنوان بافت سبدی نیز شناخته می‌شود). پارچه آکسفورد شکل خود را به خوبی حفظ می کند و اغلب سفت تر از سایر انواع پارچه است، به این معنی که گاهی اوقات دوام بیشتری دارد.

 

استایلی با پیراهن مردانه آکسفورد

 

 پیراهن آکسفورد را کجا بپوشیم؟

از آنجایی که یک پیراهن آکسفورد با دوام، ساده و شیک است، تقریباً برای هر رویدادی مناسب است. شما می توانید آن را با یک کت و شلوار مردانه به سبک اسمارت کژوال استایل کنید و یا برای دعوت‌نامه ‌های رسمی‌تر مانند عروسی، یا یک ایونت کاری با یک دستمال گردن شیک ست کنید. این نوع پیراهن برای برنامه‌های روزمره مانند محل کار، گردهمایی ‌های خانوادگی و جلسات کاری نیز مناسب است.

پیراهن آکسفورد به دلیل بافت سنگین‌تر و پارچه سنگین‌تر، معمولاً انتخاب بهتری برای ماه‌های سردتر سال است. این یکی از دلایلی است که ما آنها را برای عروسی های زمستانی یا عروسی در فضای باز دوست داریم.

 چگونه پیراهن آکسفورد خود را استایل کنید

ینکه چگونه پیراهن خود را بپوشید بستگی به خود شما دارد، اما اگر می خواهید راهنمایی هایی در مورد استایل پیراهن آکسفورد خود داشته باشید، ما آن را در اختیار شما قرار می دهیم. در ایونت های رسمی و نیمه رسمی مانند مراسم عروسی که شما به عنوان مهمان دعوت هستید، پیراهن سفید آکسفورد با یک کت و شلوار مشکی یا سرمه ای می تواند ایده‌آل ترین انتخاب باشد.
به عنوان یک قاعده کلی، استایل اسمارت کژوال و بیزینس کژوال بر سبک‌ های مدرن‌تر و لباس ‌های غیررسمی تمرکز دارند. اگر از کراوات استفاده نمی کنید می توانید با باز گذاشتن دکمه‌ی ابتدایی پیراهن از بیش از حد رسمی بودن استایلتان بکاهید. شما می‌توانید با رنگ‌ها بازی کنید، شخصیت خود را بیشتر به چالش بکشید و سبکی جسورتر را به استایل بیزینس کژوال بیافزایید.
در انتها وقتی صحبت از پیراهن‌های مردانه می‌شود، ما فکر می‌کنیم که پیراهن آکسفورد به عنوان یک آیتم همه کاره است که می‌توان آن را همه جا پوشید. پوشیدن آن آسان و ست کردنش ساده و به راحتی با بقیه کمد لباس شما هماهنگ می شود.


با توجه به آنچه گفته شد در می یابیم مد یک عنصر بی ثبات است. فصل ها و ترند ها تغییر می کنند و چیزی که یک روز "مد" است روز دیگر "خارج از مد" محسوب می شود. با این وجود برخی از ملزومات پوشاک آقایان ما در این مقاله به 5 نوع از پیراهن های مردانه پرکاربرد اشاره کردیم که صرف نظر از زمان و مکان، همیشه ظاهری آراسته و خوش استایل برای شما به ارمغان می آوردند. به طوریکه شما با یک انتخاب درست و هوشمندانه می توانید تمامی نگاه ها را به خودتان جذب کنید.