چه‌طور از حراج تابستانی خرید کنیم؟

چه‌طور از حراج تابستانی خرید کنیم؟
چه‌طور از حراج تابستانی خرید کنیم؟

 مهم‌ترین نکات در خرید از حراج تابستانی


با پایان یافتن تابستان و نزدیک شدن به روزهای خنک پاییز، مغازه‌ها نیز حراج آخر فصل خود را می‌زنند. بسیاری از افراد، همان‌طور که برای تابستان، اول فصل خرید می‌کنند، در چنین روزهایی نیز به دنبال پوشاک پاییزه و زمستانه‌اند. این افراد خیلی دغدغه خرید ارزان‌تر و کامل‌تر نداشته و متناسب با نیازشان خرید می‌کنند، اما دسته دوم افرادی‌اند که این‌طور فکر نمی‌کنند. آن‌ها یا تمایل به خرید ارزان‌ از برندهای گران‌قیمت‌ دارند یا این‌که برای افراد خانواده و دوستانشان هم خرید می‌کنند. همچنین در این گروه افرادی هم هستند که از استایل کلاسیک استفاده می‌کنند و خیلی "مد روز پوشیدن" برایشان مطرح نیست. در این مطلب ما به ذکر نکات پراهمیتی می‌پردازیم که برای دسته‌ای که تمایل به خرید از حراج تابستانی دارند، مفید است.


آماده انتقال از تابستان به پاییز باشید


به دنبال لباس‌هایی باشید که می‌توانند شما را از گرمای تابستان وارد هوای خنک پاییز کنند. معمولا در حراج‌ تابستانی، آیتم‌های پاییزه و زمستانه هنوز وارد رگال مغازه‌ها نشده و اگر شده باشند، فاقد هرگونه کاهش قیمتی‌اند. به همین دلیل می‌توانید از بین آیتم‌ها، دنبال موارد کلاسیک مثل تیشرت‌هایی که در پاییز هم قابل استفاده‌اند، بگردید. از طرفی برای بعضی از عاشقان تابستان، جدا شدن از رنگ‌های شاد تابستانی و انتخاب رنگ‌های تیره‌تر، کار نسبتا سختی است. می‌توانید در جمع کردن لباس‌های تابستانیتان، کمی استثنا قائل شوید. مواردی را که فکر می‌کنید در روزهای اول پاییز همچنان قابل استفاده‌اند، نگه دارید تا کم‌کم چشمتان به دیدن رنگ‌های زمستانی عادت کند. این کار رنگ‌های خنثی را هم برجسته‌تر می‌کند.


دید آینده‌نگر داشته باشید


فقط به این‌که در حال حاضر به چه چیزی نیاز دارید، فکر نکنید. اندیشیدن به سال آینده، به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از خرید لباس تابستانی خود داشته باشید. از آن‌جا که خرده‌فروشان موجودی تابستانی خود را تغییر می‌دهند تا فضا را برای مدهای پاییزی و زمستانی آینده باز کنند، این زمان بسیار خوبی است تا کمد خود را با وسایل ابتدایی برای سال آینده آماده کنید. اگر نگرانید که تا سال آینده چه ترندهای جدیدی خواهند آمد، باید بگوییم که به طور کامل نمی‌توانید چیزی را پیش‌بینی کنید. البته اگر به طور جدی فشن‌شوها را دنبال می‌کنید، احتمالا با بررسی ترندهای زمستان و پاییز، بتوانید حدس بزنید که تابستان آینده چه چیزی مد خواهد شد.

در کل اما مهم نیست که چگونه استایل‌ها در یک سال تغییر می‌کنند. زیرا مواردی اساسی و کلاسیکی هستند که هر سال مدند. با کمی دقت به لباس‌های دو تابستان اخیرتان، می‌توانید پیدایشان کنید. اگر اهل دریا رفتن و تفریحات ساحلی یا حتی گردش در طبیعت، حتما سری به غرفه پارچه‌های سبک، لوازم ساحلی و اکسسوری بزنید.

داشتن یک نگاه دوراندیشانه، شامل تجربه کردن هم می‌شود. از تخفیفات استفاده کنید و همان برندی را که همیشه کنجکاو بودید تا کیفیتش را امتحان کنید، تهیه کنید. این کار را به چشم یک سرمایه‌گذاری برای آینده ببینید.


از کمپین‌های تابستانی نهایت استفاده را کنید


معمولا همه برندها و فروشگاه‌ها آخر تابستان حراج خوبی می‌زنند، از طرف دیگر اکثر آن‌ها تخفیفات وفاداری دارند. اگر از فروشگاه ثابتی خرید می‌کنید و به شما کارت تخفیف یا چیزی مشابه آن می‌دهد، مطمئن شوید که آن را برای خرید در حراجی نگه دارید. به این شکل، مجبور به صرف هزینه زیادی هم برای خرید نیستید. بعضی برندها در ازای معرفی دوستانتان، تخفیف بیشتری می‌دهند. البته معرفی دوستان شما، مزیت‌های دیگری نیز دارد. اگر گروهی یا با اطرافیانتان به خرید بروید، از نظریات آنان نیز می‌توانید بهره‌مند شوید. به هر حال هر کسی تجربیاتی دارد که در میان گذاشتنشان با شما، خالی از لطف نیست.


حراج تابستانی


اگر سرپرست خانواده‌اید، به این دقت کنید که پایان تابستان به معنای شروع مدرسه است. پس فقط به پوشاک بسنده نکنید و اقلام مدرسه‌ای مثل دفتر و لوازم‌التحریر را نیز تهیه کنید. خوشبختانه نمونه ارزان‌قیمت‌تر چنین مواردی را چون فقط مربوط به قشر محصل جامعه است، می‌توان پیدا کرد. پس بودجه خود را برای خرید چنین مواردی نیز مدیریت کنید.


kharid_tahrir


از طرف دیگر، کاری که می‌توانید برای بهینه‌تر شدن خریدتان بکنید، این است که از قبل تخفیف برندها را چک کنید. این روش البته در خرید اینترنتی صادق است. معمولا از دو یا سه روز قبل آیتم‌های حراجی با قیمت بر روی سایت قرار می‌گیرند. به این ترتیب، هم میزان هزینه‌ای که باید صرف کنید مشخص می‌شود و هم این‌که فرصت کافی برای فکر کردن و بررسی کالای مورد نظرتان، خواهید داشت.


برای تعطیلات خرید کنید


چیزی در حدود 6 ماه تا تعطیلات نوروز باقی مانده‌است. حراج تابستانی، آخرین فرصتی است که شما می‌توانید با صرف هزینه اندک، آیتم‌های بهارانه و کاملا متناسب با سفر را تهیه کنید. زیرا با شروع پاییز تا آخر بهمن ماه، پوشاک بهارانه و متناسب با تابستان بسیار کم است. این فرصت را از دست ندهید! قبلا در مورد این‌که چه‌طور ترندها را حدس بزنید، صحبت کردیم. از طرف دیگر، به این توجه کنید که شما با انجام این کار، مقداری پول نیز برای خرید آیتم‌های خاص پس‌انداز می‌کنید. فرض کنید که نزدیک عید ناگهان مغازه‌ها از یک مدل کیف خاص، پرده‌برداری می‌کنند. منتها شما چون به اقلام دیگری نیز نیازمندید، از پس هزینه خرید آن برنمی‌آیید. با کمی دوراندیشی، برای چنین موقعیت‌هایی نیز پول دارید!


خرید برای نوروز 1402

هیجان‌زدگی ممنوع!


در حراج تابستانی، گاها آیتم‌های هیجان‌انگیزی می‌بینیم که بسیار وسوسه‌برانگیزند ولی شما باید بتوانید موارد کاذب را تشخیص بدهید. این‎‌که یک محصول را فقط به دلیل تخفیف عجیبی که خورده‌است بخریم، کاری اشتباه و به هدر دادن بودجه‌مان است. این را وقتی از خرید به خانه برمی‌گردیم و به دور از هیجان و واقع‌بینانه به خریدهایمان نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم. پس در هنگام خرید از خودتان بپرسید که آیا واقعا به چنین چیزی نیاز دارم؟ یا این‌که آیا خواهم پوشیدمش؟ سپس اقدام به خرید کنید. نکته حائز اهمیت بعدی، توجه به این است که واقعا مثلا لباسی که می‌خرید، معرف شماست؟ آیا آن لباس، همان تصویری است که می‌خواهید با آن در ذهن بیننده‌تان ثبت شوید؟ این را هم در نظر بگیریم که خرید بیش از حد، مصرف‌گرایی محسوب می‌شود. این کار آسیب‌های غیرقابل جبرانی به محیط زیست می‌زند. همچنین به موارد زیر دقت کنید:


mode_paidary
  • از خرید موارد مشابه قبلی خودداری کنید. گاهی به فروشگاه می‌رویم و مثلا از یک مدل کیف یا کفش که تخفیف ویژه‌ای هم خورده‌ و در کمدمان نیز موجود است، باز هم می‌خریم. در نهایت هم هیچ‌کدام به حد کافی مصرف نمی‌شوند و خیلی زود دورشان می‌اندازیم.
  • در خرید همیشه یک قانون طلایی را در نظر داشته باشید: با خرید این آیتم، باید بتوانم حداقل 3 استایل بسازم. اگر به این ترتیب عمل کنید، در نهایت می‌بینید که به بهینه‌ترین شکل ممکن خرید کرده‌اید. تجربه ثابت کرده‌است که چنین مواردی همچنین تا سال‌ها برایتان می‌ماند و حس به درد نخور بودنشان، خیلی دیر به سراغتان می‌آید. از طرفی وقتی با تصور این‌که قرار است مثلا چنین تیشرتی را با تیپ‌های مختلف استایل کنید، به خرید بروید؛ ناخودآگاه سراغ جنس‌های بهتری را می‌گیرید. زیرا می‌دانید که برای مدت طولانی قرار است مورد استفاده قرار گیرد. البته این قانون شامل مواردی است که هر فصل می‌خرید، مثل شلوار زنانه ، تیشرت زنانه و غیره. در مورد آیتم‎‌های خیلی خاص مثل کفش و کیف، گاهی می‌توانید استثنا قائل شوید!
  • حتما از مادر، پدر یا بزرگ‌ترهایتان شنیده‌اید که می‌گویند وقتی بچه بودیم، لباس خواهر و برادران بزرگ‌ترمان را می‌پوشیدیم! قرار نیست حالا شما هم به شیوه‌ای خرید کنید که برای چند نسل بعد از شما بماند. بهترین درسی که می‌توانید از این عادت گذشتگان بگیرید، این است که حداقل آیتمی که می‌خرید را تا دو یا سه سال آینده، همچنان دوست داشته و استفاده کنید. تضمین کنید که لباسی که می‌خرید در آینده، نه به اندازه روز اول، اما به حد خودش "پوشیدنی" خواهد بود.

ممنون که همراهمان بودید. هدف ما در این مطلب این بود که بگوییم آگاهی در هنگام خرید، اهمیت به‌سزایی دارد. زیرا از به هدر رفتن زمان و سرمایه شما، جلوگیری می‌کند. شما معمولا در حراج تابستانی به دنبال چه آیتمی بیش از همه می‌گردید؟