لباس‌های مناسب برای اندام سیبی شکل

لباس‌های مناسب برای اندام سیبی شکل
لباس‌های مناسب برای اندام سیبی شکل

تشخیص این‌که چه لباس‌هایی برای فرم بدن شما مناسب‌تر و جذاب‌تر هستند، گاهی اوقات می‌تواند شبیه یک معمای پیچیده باشد. هر فرم بدنی ویژگی‌ها و تناسبات منحصر به فرد خود را دارد که نیازمند برش‌ها و استایل‌های خاصی است. اگر اندام سیبی شکل دارید، ممکن است برای پیدا کردن لباس‌هایی که مناسب فرم بدن شما هستند و اندام شما را زیباتر نشان می‌دهند، دچار مشکل شده باشید. در این مقاله، ما برخی از گزینه‌های مناسب برای فرم اندام شما را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با آگاهی و اعتماد به نفس بیش‌تری استایل‌های مناسب خود را انتخاب کنید.

اندام سیبی شکل، به چه فرم بدنی گفته می‌شود؟

اندام سیبی شکل، با بالاتنه بزرگ شناخته می‌شود. گاهی‌اوقات می‌توان آن‌ را با اندام مثلث معکوس اشتباه گرفت. با این‌حال، فرم بدنی سیبی شکل دارای خط کمر نامشخصی است. در این تایپ بدنی نیز، مانند دیگر تایپ‌ها، لزوما تمام بدن‌ها شبیه به هم نیستند. آن‌ها می‌توانند شانه‌های پهن‌تر و سینه‌ای بزرگ‌تر با خط کمری نامشخص داشته باشند یا می‌توانند شانه‌ها و باسنی در یک راستا و بخش میانی بزرگ‌تر و پهن‌تری داشته باشند.

ویژگی‌های فرم بدنی سیبی شکل

اندام سیبی شکل، فرم بدنی‌ای که شانه‌های پهن، پهلو‌های پهن و باسن کوچک و باریک برجسته‌ترین ویژگی آن است. افرادی که این اندام را دارند بیشتر وزن‌شان را نیمه بالایی بدن‌شان تشکیل می‌دهد و دست‌های لاغر و باریکی دارند. شکم و دورکمر در این تایپ بدن احتمالا پهن‌ترین بخش بدن است. اما، سینه‌های این افراد یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌هایشان و پاهای باریک و کشیده‌شان جذاب ترین بخش بدن‌شان است. در این فرم بدن معمولا لباس‌های بالاتنه یک سایز بزرگ‌تر از لباس‌های پایین تنه است و افزایش وزن معمولا ابتدا در قسمت میانی تنه یا شکم قابل مشاهده است.

 

تصویری از اندام سیبی شکل

 

با این فرم بدنی، چگونه لباس بپوشیم؟

مهم‌ترین نکته برای لباس پوشیدن در این تایپ بدنی، پوشیدن لباس‌هایی است که به قسمت پایین‌تنه انحنا و پری اضافه کند و قسمت میانی بدن را برجسته نکند. بهترین قسمت بدن شما با این فرم از اندام، سینه و پاهایتان است. از لباس‌هایی که این ویژگی‌ها را برجسته‌تر می‌کنند استفاده کنید؛ اما از حجیم کردن غیرضروری در اطراف سینه، کمر و شکم خودداری کنید. همچنین تا می‌توانید تلاش کنید از لباس‌هایی استفاده کنید که کمرتان را باریک‌تر نشان می‌دهد.

لباس مناسب برای بالاتنه، کمر و شکم را پنهان کنید

برای انتخاب تاپ، به سراغ گزینه‌هایی بروید که توجه را به سمت بالا تنه‌ی شما جلب می‌کنند. تاپ‌هایی با یقه V ، یقه مربعی یا یقه‌هایی که استخوان ترقوه را برجسته‌تر نشان می‌دهند، می‌توانند به کشیده‌تر دیده شدن گردن شما کمک کرده و همین‌طور چشم‌ها را به سمت بالا بکشند. در عوض از لباس‌هایی با یقه بلند و چسبان استفاده نکنید. تاپ ، بلوز یا پیراهن‌ زنانه با سیلوئت امپراتوری گزینه‌های خوبی برای شما هستند. در این لباس‌ها خط کمر درست زیر سینه‌ها و بالای شکم است که باعث باریک‌تر به‌نظررسیدن کمر و شکم می‌شود.

از تاپ‌های تنگ یا خیلی گشاد در اطراف قسمت میانی تنه خودداری کنید زیرا می‌توانند شکل سیب را برجسته کنند. در عوض، لباس‌هایی را انتخاب کنید که در اطراف سینه تنگ‌تر و کم‌کم در ناحیه شکم گشاد می‌شوند. این کار باعث متعادل‌ و جذاب‌تر دیده شدن استایل‌تان می‌شود. از لباس‌های کوتاهی که شکم و پهلویتان را نمی‌پوشانند استفاده نکنید و ترجیحا قد لباس‌هایتان تا زیر باسن باشد.

 

لباس‌هایی که کم‌کم بعد از سینه گشاد می‌شوند

 

برای اینکه توجه را از قسمت میانی پهن‌تر دور کنید، از آستین‌هایی استفاده کنید که روی بالاتنه و بازوها برجسته باشند. بهترین آستین برای دور کردن توجه از قسمت میانی، آستین‌هایی با جزئیات زیاد هستند - مانند چاک‌ها، سرآستین‌ها و... همچنین از آستین‌های گشاد برای افزایش حجم بالاتنه استفاده کنید و از آستین‌های تنگ به شدت دوری کنید.

 

آستین مناسب اندام سیبی شکل یا بیضی

 

از رنگ‌های تیره در قسمت ‌های میانی بدن، دور کمر و شکم استفاده کنید. رنگ‌های تیره می‌توانند جلوه‌ای لاغر ایجاد کنند و به صورت بصری پهنای کمر شما را کاهش دهند. پارچه یا جزئیات بیش از حد در اطراف شکم شما می‌تواند باعث حجیم‌تر دیده شدن این قسمت شود و توجه را به قسمتی که می‌خواهید پنهان کنید جلب کند.

لبا‌س‌های مناسب برای پایین تنه

برای لباس های پایین‌تنه، مدل‌هایی را انتخاب کنید که توهم پاهای بلندتر و لاغرتر را ایجاد می‌کنند. شلوار زنانه راسته یا گشاد می‌تواند به متعادل کردن تناسب اندام سیبی شکل کمک کند. برای صاف کردن ناحیه شکم، از لباس‌هایی با فاق بلند یا متوسط را انتخاب کنید و از پوشیدن سبک‌هایی با فاق کوتاه که ممکن است بر بخش میانی بدن تأکید داشته باشند، اجتناب کنید.

دامن‌هایی با خط A یا سیلوئت امپراتوری نیز گزینه‌های عالی برای اندام‌های سیبی‌شکل هستند. این مدل‌ها در باریک‌ترین قسمت کمر شما قرار می گیرند و ظاهری متعادل ایجاد می‌کنند. از پارچه‌های چسبنده دوری کنید و در عوض دامن‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های روان‌تری دوخته شده‌اند.

برای بیشتر مانور دادن روی زیبایی پاهایتان می‌توانید از دامن‌های تا زیر زانو استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن، پارچه‌های طرح‌دار و جزئیات در قسمت پایین‌تنه باعث می‌شود پایین‌تنه منحنی تر و پر تر دیده شود. به عنوان مثال می‌توانید یک دامن رنگارنگ، یک شلوار چرمی یا یک جفت چکمه بزرگ بپوشید تا پاهایتان بیش‌تر جلب توجه کنند.

 

چه شلواری برای این افراد مناسب است

 

پیراهن‌های مناسب اندام سیبی شکل

وقتی صحبت از پیراهن‌ می‌شود، wrap-dressها مخصوصاً برای اندام سیبی شکل جذاب هستند. Wrap-dressها، پیراهن‌هایی هستند که یک طرف لباس روی طرف دیگر قرار می‌گیرد. استایل wrap، به ایجاد یک خط کمر مشخص کمک می‌کند و در عین حال موجب برجسته‌تر شدن سینه‌ شما نیز می‌شوند. همچنین پیراهن‌هایی با خط A یا سیلوئت امپراتوری نیز برای این اندام فوق‌العاده هستند. ناگفته نماند که شما می‌توانید از مانتوهایی با سیلوئت امپراتوری یا مدل wrap نیز استفاده کنید.

لایه لایه پوشیدن، همچنین می‌تواند یک راه عالی برای کمتر دیده شدن نقاط ضعف یک اندام سیبی شکل باشد. اضافه کردن یک کت و شلوار یا ژاکت کش باف پشمی برای از بین بردن توجه‌ها از بخش میانی بدن فوق‌العاده است. حواستان به طول لایه‌هایتان باشد، زیرا لباس‌هایی که تا روی باسن یا کوتاه‌تر هستند می‌توانند شکم و پهلو را پهن‌تر نشان دهند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، حواستان باشد که از رنگ‌های روشن، طرح‌های شلوغ، اکسسوری‌های حجیم و هر چیزی که باعث بیشتر دیده شدن و کشاندن توجه ها به سمت شکم و پهلوهایتان می‌شود، در قسمت میانی بدن استفاده نکنید. همین‌طور برای الگوهای پارچه، می‌توانید به سمت راه‌راه‌های عمودی و پترن‌های کوچک بروید.

 

سلبریتی‌هایی با فرم بدنی سیبی شکل

 

اکسسوری‌های مناسب اندام سیبی شکل

اکسسوری‌ها می‌توانند در زیباتر کردن لباس شما و ایجاد ظاهری جذاب نقش داشته باشند. گردنبندها یا گوشواره‌ها می‌توانند توجه را به صورت شما جلب کنند؛ اما از استفاده از گردنبندهای بزرگ خودداری کنید. یکی دیگر از اکسسورهای عالی برای ایجاد توهم کمر باریک‌تر، کمربندها هستند. کمربندها را می توان برای مشخص کردن کمر و ایجاد فرمی شبیه به اندام ساعت شنی استفاده کرد.

به یاد داشته باشید، نکته کلیدی لباس پوشیدن مناسب با اندام سیبی شکل، ایجاد تعادل و تاکید بر بهترین ویژگی‌هایتان است. استایل‌ها و سیلوئت‌های مختلف را آزمایش کنید تا بهترین استایل را برای خود پیدا کنید. درنهایت اما، مهترین چیز این است که شما لباس‌ها و استایل‌هایی را انتخاب کنید که در آن احساس اعتماد به نفس و راحتی داشته باشید. با پیروی از نکاتی که در این مقاله گفته شد، می‌توانید بهترین استایل‌ها را ایجاد کرده و احساس شگفت انگیزی کنید.