معرفی بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

معرفی بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی
معرفی بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

این روزها شامپوهای بدون سولفات یا سولفات فری طرفداران بسیاری در میان مردم پیدا کرده‌اند. این شامپوها، شامپوهایی هستند که آسیب‌های بسیار کمتری برای مو دارند. در واقع شامپو بدون سولفات با فرمولاسیون خاص خود محافظ خوبی برای موهای شما است. شامپوهای بدون سولفات را می‌توان امروزه در انواع برندها پیدا کرد. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که بدانیم چه برندهای ایرانی یا خارجی، بهترین کیفیت را در رابطه با این شامپوها ارائه می‌دهند. این مطلب از برنس به معرفی بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی اختصاص بدون سولفات دارد. با ما همراه باشید.

نقش سولفات در شامپوها

سولفات یا SLS که یکی از ترکیبات بیشتر محصولات شوینده است؛ ماده‌ای است که در واقع باعث کف کردن مواد شوینده می‌شود. این ماده عملکرد فوق‌العاده‌ای در چربی‌زدایی دارد اما ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی ایجاد کند. قدرت زیاد این مواد می‌تواند علاوه بر زدودن چربی اضافه مو، باعث از بین رفتن چربی طبیعی کف سر نیز بشود. در این حالت کف سر دچار خشکی زیاد شده، و در افراد با پوست حساس باعث عوارضی مانند تورم، قرمزی و خارش می‌شود. همچنین، سولفات موجود در شامپو اگر وارد چشم شود آن را تحریک کرده و می‌سوزاند.

 

کف حاصل از سولفات در شامپوهای سولفات‌دار

 

ویژگی‌های شامپوهای بدون سولفات

اگر از دسته افرادی هستید که با استفاده مداوم از شامپوهای سولفات‌دار، موها و کف سرتان خشک شده‌اند، استفاده از این شامپوها را قطع کنید. انواع شامپوهای بدون سولفات موجود در بازار مشکل شما را به راحتی حل خواهند کرد. این شامپوها بر خلاف شامپوهای سولفات‌دار مرسوم کف کمتری دارند. ممکن است در استفاده اول از شامپو بدون سولفات حس کنید موهایتان آن طور که باید تمیز نشده‌اند؛ اما بهتر است بدانید استفاده از این شامپوها تکنیک‌های خاص خود را دارد که باید آن‌ها را بشناسید. هنگام استفاده از شامپو بدون سولفات، باید مقدار بیشتری شامپو مصرف کنید و مدت زمان شستشو را افزایش دهید تا شامپو به تمامی نقاط سرتان برسد. بدون شک در صورت استفاده صحیح از این شامپوها، نتایج فوق‌العاده آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

چه افرادی باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند؟

همانطور که اشاره کردیم، شامپوهای بدون سولفات به دلیل حفظ چربی طبیعی مو و کف سر، آسیب بسیار ناچیزی نسبت به شامپوهای سولفات‌دار دارند. از این رو توصیه می‌شود این شامپوها جایگزین شامپوهای معمولی سولفات‌دار شوند. برخی از افراد نیز، به دلیل شرایط خاص موهای خود باید حتماً از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند. نخستین گروه کسانی هستند که موهای خود را کراتینه کرده‌اند. پس از کراتینه مو، ساختار مو تغییر کرده و موها حساس‌تر می‌شوند. از این رو مواد شیمیایی نظیر سولفات‌ها، به این دسته از موها بیش از موهای دیگر آسیب وارد می‌کنند. علاوه بر موهای کراتین شده، موهای خشک و آسیب‌دیده نیز به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. موهای آسیب‌دیده نیز باید کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند.

بایدها و نبایدهای استفاده از شامپو بدون سولفات

برای استفاده از شامپوهای بدون سولفات، ابتدا باید تمامی کف سر را خیس کرده و شامپو را به مقدار لازم در سطح سر پخش کنید. این شامپوها باید در تمامی نقاط کف سر به خوبی پخش شوند. پس از پخش کردن شامپو باید با نوک انگشتان و بدون چنگ زدن کف سر و موها را ماساژ دهید. از آن‌جایی که شامپوهای بدون سولفات کف بسیار اندکی دارند، باید در مدت زمان طولانی‌تری استفاده شوند و به میزان بیشتری روی سر بمانند. همچنین برای کف کردن این شامپوها می‌توان از میزان آب بیشتری استفاده کرد تا شامپو به راحتی بر چربی‌های اضافه کف سر عمل کند. یکی از نکات حائز اهمیت این است که، اگر پوست سر چرب دارید و با استفاده از شامپو بدون سولفات چربی اضافی سر به طور کامل پاک نمی‌شود، پس از چند بار استفاده از شامپوی بدون سولفات یک بار از شامپوی سولفات‌دار استفاده کنید.

بهترین شامپوهای بدون سولفات

تنوع بسیاری در شامپوهای بدون سولفات موجود در بازار وجود دارد. هر شامپو با ویژگی‌ها و فرمولاسیون مخصوص، مزیت‌های خاص خود را دارد. این شامپوها بهترین گزینه برای افرادی هستند که در اثر دکلره موهای دهیدراته و خشک دارند، یا افرادی که موهای خود را کراتینه کرده‌اند. در ادامه ویژگی‌های برخی از بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد.

شامپو بدون سولفات برند استم سل

برند استم سل یک برند باکیفیت ایرانیست، که هدف اصلی آن ارائه محصولات مراقبتی پوست و مو است. شامپوهای این برند تنوع بسیار بالایی دارند و همگی فاقد مواد مضر نظیر پارابن و سولفات هستند. این شامپوها ضمن حفظ آب و رطوبت طبیعی مو، چربی کف سر را متعادل کرده و به موها شادابی و طراوت می‌بخشند. این برند از شامپو برای هر نوع نیاز و جنس مویی در بازار شامپو مناسب دارد که بهتر است به درستی انتخاب شوند.

 

شامپو بدون سولفات استم سل

 

شامپو بدون سولفات مخصوص موهای کراتینه +K پریم

شامپو بدون سولفات پریم، یکی دیگر از شامپوهای ایرانی باکیفیت است. این شامپو حاوی پروتئین‌های هیدرولیز شده است که با نفوذ به بافت مو باعث شادابی و حفظ رطوبت مو می‌شوند. در ترکیبات این شامپو همچنین روغن ماکادمیا، جوانه گندم و آرگان وجود دارد که مواد مغذی و مورد نیاز مو را تأمین می‌کنند. این شامپو می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای افرادی باشد که موهای خود را کراتینه کرده‌اند.

 

شامپو بدون سولفات موهای کراتینه +K پریم

 

شامپو بدون سولفات سریتا

سومین برند ایرانی شامپوهای بدون سولفات باکیفیت، برند سریتا بیوتی است. شامپوهای بدون سولفات این برند در ترکیبات خود دارای آرژنین هستند که از بهترین نرم‌کننده‌ها برای مو به شمار می‌رود. ترکیبات آبرسان موجود در این شامپوها همچنین مانع خشکی و دهیدراته شدن مو می‌شوند. استفاده از این شامپو برای افراد با پوست حساس بلامانع است؛ زیرا در ترکیبات آن‌ها از مواد ضد حساسیت و سازگار با پوست استفاده شده است. افراد با موهای کراتینه شده یا افراد با موهای آسیب‌دیده ناشی از رنگ و دکلره، می‌توانند این شامپو را در لیست خرید خود قرار دهند.

 

شامپو بدون سولفات برند سریتا بیوتی

 

شامپو بدون سولفات مخصوص موهای کراتینه شده وُچه

اگر به دنبال شامپو بدون سولفات باکیفیت و با اثرگذاری بالا هستید، شامپو بدون سولفات برند وچه شامپویی مناسب برای شماست. این شامپو باکیفیت ایرانی رنگ مو و کراتین موجود در مو را حفظ می‌کند. همچنین این شامپوها به دلیل غنی بودن از آلوئه‌ورا و ویتامین‌های A و E، باعث آبرسانی عمیق به ساقه مو می‌شوند. استفاده مداوم از این شامپو سبب کاهش مشکلات شایعی مانند شکنندگی، وز شدن موها، ریزش، موخوره و کدر شدن موها می‌شود. همچنین استفاده مداوم از این شامپو باعث افزایش شانه‌پذیری موها می‌شود.

 

شامپو بدون سولفات موهای کراتینه شده وُچه

 

شامپوهای بدون سولفات او جی ایکس

او جی ایکس یکی از برندهای محبوب و باکیفیت محصولات مراقبتی مو است. این برند آمریکایی دارای شامپوهای متنوع و با توجه به نیاز هر مویی است. فرمولاسیون شامپوهای او جی ایکس در آزمایشگاه‌های فوق پیشرفته و به صورت تخصصی انجام می‌شود. تنوع شامپوهای این برند بسیار بالاست، اما تمامی انواع این شامپوها از ترکیبات مغذی، آبرسان و ترمیم‌کننده تأثیرگذار برخوردارند. با بررسی کاربرد و ویژگی‌های هر مدل از این شامپوها خواهید توانست مناسب‌ترین شامپو را برای خود پیدا کنید. تمامی شامپوهای او جی ایکس فاقد تست حیوانی، فاقد سولفات، گلوتن و پارابن و دارای ph خنثی هستند.

 

شامپوهای بدون سولفات برند او جی ایکس

 

شامپو بدون سولفات ایوروشه مخصوص موهای رنگ شده

اگر موهایتان در اثر رنگ مداوم خشک و شکننده شده است، شامپوی بدون سولفات مخصوص موی رنگ شده می‌تواند شادابی را به موهایتان بازگرداند. شامپو بدون سولفات ایوروشه مخصوص موهای رنگ‌ شده، شامپویی فرانسوی و مناسب برای حفظ بافت و رنگ مو است. این شامپو با فرمولاسیون و ترکیبات خود از کدر شدن موها جلوگیری کرده و مو را قوی‌تر و زیباتر می‌کند. شامپوهای ایوروشه همچنین باعث افزایش میکروسیرکولاسیون پوست کف سر می‌شوند.

 

شامپو بدون سولفات برند ایوروشه مخصوص موهای رنگ‌ شده

 

شامپو بدون سولفات یانسی مخصوص بعد از کراتین

شامپو اسپانیایی برند یانسی، یکی دیگر از شامپوهای پرطرفدار و بسیار عالی برای بعد از کراتین مو است. این شامپو حاوی برخی ترکیبات پرو کراتین و پروتئین Biomimetic است. این ترکیبات باعث ترمیم و تقویت بافت کوتیکول مو می‌شوند. همچنین کلاژن دریایی موجود در این شامپو، انعطاف و شادابی مو را افزایش داده و سبب استحکام هر چه بیشتر مو می‌شود. شامپوهای بدون سولفات یانسی می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای حفظ سلامت موها، به خصوص پس از کراتینه کردن مو باشند.

 

شامپو بدون سولفات برند یانسی مخصوص بعد از کراتین

 

شامپوهای بدون سولفات برند لورال

لورال یکی از برندهای فرانسوی شناخته شده در محصولات آرایشی و بهداشتی است. لورال در تولید شامپوهای بدون سولفات تنوع بسیار بالایی دارد که هر شخص باید با توجه به نیاز موی خود، شامپوی مناسب خود را انتخاب کند. لورال برای موهای آسیب‌دیده، خشک و رنگ شده شامپوهای مخصوصی ارائه کرده است که شادابی و طراوت موها را افزایش می‌دهند. وجود برخی روغن‌های خاص و کمیاب در این شامپوها، باعث تغذیه موها به بهترین نحو ممکن می‌شوند.

 

شامپوهای بدون سولفات برند فرانسوی لورال

 

شامپوهای بدون سولفات برند پنتن

این روزها یکی از برندهای پرطرفدار در محصولات مراقبت مو، برند پنتن است. پنتن تنوع بسیاری در انواع شامپو و ماسک مو بدون سولفات دارد. در ترکیبات محصولات این برند پرو وی، پروتئین ابریشم هیدرولیز شده و بیوتین وجود دارد که به سلامت هر چه بیشتر موهای شما کمک می‌کنند. وجود این مواد مغذی در این شامپو فرانسوی پرطرفدار، باعث نفوذ رطوبت به عمق فیبر مو و همچنین تقویت موهای ضعیف شده می‌شوند.

 

شامپو بدون سولفات پنتن

 

مراقبت از مو، نیازمند توجه و روتین مناسب است. مواد شیمیایی مانند رنگ موها و ترکیبات موجود در شامپوها مانند سولفات و پارابن، باعث خشکی و آسیب‌دیدگی مو می‌شوند. این روزها شامپوهای بدون سولفات علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی بالا، کمترین آسیب را به مو وارد می‌کنند. در این مطلب چند نمونه شامپو بدون سولفات با کیفیت ایرانی و خارجی را معرفی کردیم. امیدواریم خواندن این مطلب به شما در انتخاب شامپو بدون سولفات مناسب موهایتان کمک کند.