با محبوب‌ترین مدل‌های بوت وچکمه زنانه و نحوه استایل کردن آن‌ها آشنا شوید

با محبوب‌ترین مدل‌های بوت وچکمه زنانه و نحوه استایل کردن آن‌ها آشنا شوید
با محبوب‌ترین مدل‌های بوت وچکمه زنانه و نحوه استایل کردن آن‌ها آشنا شوید

بوت‌ها همواره یکی از محبوب‌ترین آیتم‌های فصول سرد به شمار می‌روند و جلوه زیبایی به استایل زمستانی و پاییزی شما می‌بخشند. در این مقاله ما با محبوب‌ترین مدل‌های بوت وچکمه زنانه و نحوه استایل با ‌آن‌ها آشنا می‌شویم.

انواع بوت زنانه

بوت‌های زنانه در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و تنوع بالایی دارند در ادامه برخی از محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

بوت زنانه چرم Leather Boots

یک چکمه زنانه چرم از ضروری‌ترین آیتم‌ها برای کمد هر خانوم شیک‌پوشی به حساب می‌آید. با خرید مدل‌های مختلف بوت چرمی، می‌توانید در هر جمعی شیک‌ و خوش‌لباس به نظر برسید. یک نیم بوت زنانه از جنس چرم و بدون پاشنه برای پیاده‌روی‌های روزانه، و یا یک بوت چرم پاشنه‌دار برای مجالس و مهمانی‌ها‌ برای خانم‌ها انتخاب مناسبی برای فصل زمستان به شمار می‌آید.

 

انواع بوت چرم

 

بوت چلسیChelsea Boots

بوت چلسی اغلب از جنس نبوک یا چرم براق ساخته می‌شود. این نوع بوت حلقه‌ای پارچه‌ای پشتش دارد که هنگام پوشیدن کفش زنانه، می‌توانید از آن استفاده و کمک بگیرید. پاشنه یک دست و راحت این بوت موجب راحتی و کاربردی بودن این مدل چکمه زنانه شده است.

خاصیت این بوت انطباق‌پذیری بالا و قابلیت ست شدن آن با هر چیزی است که فکرش را بکنید، از انواع شلوارهای جین و پارچه‌ای گرفته تا انواع مانتو، پالتو زنانه و کاپشن به راحتی با این مدل بوت ست می‌شوند.

 

بوت Chelsea

 

بوت بنددار Lace up Boots

این مدل از بوت، با ارتفاع‌ ساق کوتاه یا بلند و مدل‌های متنوعی از پاشنه‌ طراحی و تولید می‌شود. بوت‌های بندی ظاهر اسپرت و ظریفی دارند که تضاد بین این دو ویژگی، باعث جذابیت چند برابر آن‌ها می‌شود. معمولا افرادی که طرفدار حرفه‌ای مد و فشن هستند، بیشتر به این نوع بوت علاقه‌مند‌اند. بوت‌های کمبات Combat Boots و تیمبرلند Timberland Boots از شاخص‌ترین برند‌های این نوع بوت زنانه هستند که طرفداران زیادی در بین سنین مختلف دارند. دوام بالا و کاربردی بودن آن‌ها دلیل دیگر محبوبیت این مدل بوت‌ها است.

شلوارچرم جذب و دامن چرم یا طرح چرم، جوراب شلواری تیره، شلوار جین جذب لباس‌هایی هستند که می‌توانید با بوت بنددار در کنار انواع کت‌ها ست کنید و بپوشید. و استایلی جذاب برای خود بسازید.

 

بوت lace up

 

بوت سوارکاری Riding Boots

از انواع چکمه زنانه، بوت سوارکاری است، همان گونه که از نامش پیداست، نمونه مجددا طراحی شده‌ی بوت‌های سوارکاری است. بوت‌های سوارکاری در راستای کاربرد تخصصی خود، ویژگی‌های خاصی مانند پنجه‌ی بسیار محکم دارند، که برای جلوگیری از آسیب سوارکار ضروری است. اما این چکمه‌‌ها با ورود به دنیای مد و فشن، برای انطباق با کاربردهای روزانه مجددا طراحی شدند و مناسب استایل‌های روزانه هستند.

ست شدن این بوت‌ها با جین‌های جذب و لگ‌ها از یک سو و راحتی حیرت انگیز آن‌ها برای استایل‌های خیابانی از سوی دیگر، قطعا شما را وسوسه خواهد کرد تا در اولین فرصت، یک جفت از آن را تهیه کنید؛ و اوت فیت‌های جذاب و شیکی با این مدل بوت داشته باشید.

 

Riding boots

 

بوت آگ UGG Boots

بوت آگ یک بوت پوستی است که مبدا طراحی آن از استرالیا و نیوزلند بوده است. برای تولیدش از پوست گوسفند استفاده می‌کنند که بیرون آن پوست دباغی شده و داخل آن پشم است. اما امروزه اکثر این بوت‌ها از الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند.

پانچو‌ها، کت‌های خزدار، پالتو‌های اسپرت و کاپشن‌های کوتاه به خوبی با این بوت ست می‌شوند و انتخابی راحت در عین حال خاص برای فصل زمستان هستند.

 

UGG Boots

 

بوت جورابی Sock Boots

بوت جورابی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بوت در بین استایلیست‌هاست که به پوشیدن راحت و ظاهر جذابش مشهور است. انواع کوتاه و بلند این پوتین‌ها به شیک بودن، محبوب بودن، راحتیِ در پوشیدن و خوش‌استایلی شهرت دارند. مهم‌ترین نکته هنگام خرید این نوع بوت، این است که باید دقیقا سایز پاهایتان باشد تا به خوبی در پاهای شما دیده شود و گشاد یا خیلی تنگ نباشد.

بوت‌های جورابی برای ست شدن با شلوار جین جذب، و انواع بلند آن، برای ست شدن با مانتو‌های کوتاه فوق العاده‌اند. اگه بوت جورابی شما ارتفاع زیادی دارد، بهتره است برای ست کردن آن از یک پالتو کوتاه یا یک کت کوتاه استفاده کنید. ولی اگه ارتفاع کمی دارد، استفاده از یک پالتو بلند را برای استایل کردن آن پیشنهاد می‌کنیم.

 

استایل با بوت جورابی

 

بوت زنانه جلوباز Open Toe Booties

این مدل از بوت، به بوت چهار فصل معروف است، چرا که به دلیل بوت بودن در هوای خنک و به دلیل جلو باز بودن در هوای گرم استفاده می‌شود.

اگرچه برای دماهای زیر صفر قابل استفاده نیستند، اما کاربرد زیادی در فصول مختلف خواهند داشت. این بوت کاربردی را می‌توانید با شلوار جین جذب و یک کت کوتاه یا حتی دامنی رنگی ست کنید.

 

 بوت جلو باز

 

بوت بایکر Biker Boots

این نوع بوت اغلب بند‌های سگک‌دار فلزی دارد که دور کفش در قسمت مچ، پیچ می‌خورد. بعضی از مدل‌های بوت بایکر ممکن است زیپ هم داشته باشند.

برای افراد علاقمند به سبک راک، بوت بایکر به همراه یک کت چرم می‌تواند ترکیب جالبی باشد. شلوار زنانه جذب جین برای بوت بایکر بهترین انتخاب است. اگر در استایل‌تان جایی برای سبک‌های راک و متال دارید و به کت‌های چرم، زیپ‌ها و طراحی‌های فلزی علاقه‌مندید، بوت‌های بایکر می‌توانند بهترین گزینه برای کامل کردن استایل شما باشند.

 

بوت biker

 

بوت زنانه ساق بلند یا بالای زانو Over The Knee Boots

یکی دیگر از انواع بوت زنانه، بوت بلند است که تمام زانو یا بخشی از آن را پوشش می‌دهد. امروزه بوت سوارکاری، بوت بارانی و بوت جورابی هم در مدل‌های بالای زانو طراحی می‌شوند.

بوتی بلند که همه یا بخشی از زانو را می‌پوشاند. در اوایل قرن 15 ام اولین بار به عنوان بوت سوارکاری ساخته شد اما بعد‌ها در قرن 20 ام‌، طراحی آن برای ورود به دنیای مد مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفت.

بوت‌های بالای زانو با یک شلوار جین جذب یا زاپ‌دار به خوبی ست می‌شوند. با این حال بهتر است برای بی‌نقص نشان دادن استایل خودتان، به هارمونی رنگ‌ها هم دقت کنید. چکمه زنانه بالای زانو، استایلی خاص و منحصر به فرد دارد که به راحتی می‌تواند استایل شما را خاص و دیدنی کند.

 

استایل با بوت بالا زانو

 

نیم بوت

از انواع مدل بوت زنانه است که در سال‌های اخیر مورد استقبال صنعت مد قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین آیکون‌های استایل در فصول زمستان و پاییز و همچنین گاها فصل بهار به شمار می‌آیند.

این نوع بوت با پاشنه‌های متنوعی طراحی می‌شود که از این رو می‌توان پاشنه مورد علاقه خود را نیز در میان آن‌ها پیدا کنید. بوت‌ها اغلب با شلوارهای جین زاپ‌دار و پیراهن و دامن پوشیده می‌شوند. شما می‌توانید بسته به استایل شخصی خود نیم بوت را در استایل‌های مختلف جای دهید.

بوت چانکی Chunky Platform Boots

بوت‌هایی با پاشنه‌های ضخیم و گاها دندانه‌دار که در اصطلاح عامیانه به آن‌ها پاشنه مبلی یا پاشنه لژ‌دار می‌گویند.

این بوت مقداری چاشنی استایل راک را به ظاهر شما می‌افزاید که می‌توانید آن را با تیشرتی با طرح راک، شلواری زخمی یا کت‌ها و پالتو‌های چرم و یا استایلی سراسر مشکی دیدنی‌تر کنید.

 

انواع بوت چانکی

 

بوت بارانی Rain Boots

بوتی غالبا با ارتفاع ساق پا و از جنس پلاستیک است که ابتدا چکمه‌ای از جنس چرم بوده؛ و اولین بار توسط آرتور وِلِسلی Arthur Wellesley اولین دوک ولینگتون پوشیده شده است. بعد‌ها این پوتین دچار تغییراتی شد و اکنون با طراحی تقریبا نزدیک به ریشه خود، اما بیش‌تر از جنس پلاستیک ساخته می‌شود؛ که در انواع چکمه زنانه به بوت بارانی شهرت دارد. و در ارتفاع‌های مختلفی تولید می‌شود.

نام بوت بارانی به این معنا نیست که فقط باید در روزهای بارانی آن‌ها را بپوشید؛ بلکه می‌توانید در روزهای سردی که لزوما بارانی نیستند، با پوشیدن بوت‌ها با استایلی متفاوت ظاهر شوید. این مدل بوت با انواع شلوار‌ و شلوارک‌های جین و کت‌های بارانی و یا کت‌های کلاسیک به زیبایی ست می‌شوند.

 

بوت‌های بارانی

 

بوت آکسفورد Oxford Boots

بوت‌ اکسفورد نیز از بوت‌های کلاسیک به شمار می‌روند که سال‌ها است در میان مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این بوت زنانه شیک، بندهای باریک و رویه آن است که به شکل چند تکه دوخته می‌شوند. در کل این نوع بوت یک ظاهر بسیار شیک و کلاسیک دارد که بهتر است برای تکمیل استایل خود المان‌ کلاسیک را رعایت کنید.

استایل چهارخانه یا راه راه نیز همراه این بوت‌ها شما را بسیار آراسته نشان می‌دهند. بهترین لباس‌ها برای استایل کردن بوت آکسفورد شلوار جین جذب و یا دامن‌هایی تا زانو یا کوتاه‌تر هستند.

 

بوت آکسفورد

 

ست کردن بوت با پیراهن

درفصل پاییز و زمستان، بوت‌ها انتخاب عالی برای ترکیب با پیراهن زنانه بلند محسوب می‌شوند. زیرا این بوت‌ها پاها و قسمت پایینی بدن را گرم نگه می‌دارند و در عین حال یک ظاهر شیک ایجاد می‌کنند.

نیم بوت

اگر به دنبال یک استایل مدرن و امروزی هستید، بوت‌های مچی یکی از گزینه‌های برتر برای ترکیب با پیراهن بلند هستند. استایل شما با این بوت‌ها منحصر به فرد و متفاوت به نظر می‌آید. هنگام انتخاب بهترین بوت مچی، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که متناسب با پیراهن شما باشد. برای مثال، اگر قصد دارید پیراهن بافت بپوشید، نیم بوت با نوک باریک و ظرف مناسب‌تر است و در کنار حجم‌دار بودن پیراهن بافت شما تضاد زیبایی در استایل شما ایجاد می‌شود. اگر استایل شما کلاسیک‌ تر است، می‌توانید از بوت چلسی با پاشنه‌های مشکی استفاده کنید. و اگر می‌خواهید اوت فیتی متفاوت‌تر داشته باشید، به سراغ بوت‌هایی با رنگ‌ها یا طرح‌های برجسته مانند طرح پلنگی یا پوست ماری که در کنار پیراهن بافت مشکی بسیار زیبا و شیک به نظر می‌رسند، بروید.

بوت بلند

بوت‌های بلند همراه با پیراهن بلند، یک ترکیب فوق‌ العاده زیبا ایجاد می‌کنند. این بوت‌ها نه تنها به شما گرما و پوشش کافی می‌دهند، بلکه به استایل شما جلوه ویژه‌ای می‌بخشند. می‌توانید این ترکیب جذاب را در هر موقعیتی، چه رسمی و چه غیررسمی، به کار ببرید. اما انتخاب ارتفاع مناسب پاشنه بوت بلند همیشه بسیار حیاتی است. به عنوان مثال، اگر شما یک پیراهن آزاد و گشاد بپوشید، پوشیدن بوت‌های تخت یا دارای پاشنه کوتاه، باعث می‌شود استایل شما کژوال و راحت دیده شود. اما اگر پیراهن تنگ‌تر و فیت‌تری بپوشید، انتخاب بوت‌ با پاشنه بلند استایل شما را کلاسیک و قد شما را بلند‌تر نشان می‌دهد.

بهترین استایل‌ها برای بوت‌های بالای زانو

بوت‌های بالای زانو، اصولا دارای پاشنه و رنگ‌های متنوعی هستند. پوشیدن این نوع چکمه زنانه، جایگاه خاص و استایل خاصی می‌طلبد. بهتر است آن‌ها را برای قرارها، میهمانی‌های دوستانه و غیررسمی بپوشید. در عین حال می‌توانید آن‌ها را با انواع جین اسکینی و دامن‌های کوتاه ست کنید. زیبایی چشم‌گیر این بوت‌ها به قدری زیاد است که با انواع لباس‌های زمستانی و حتی دامن‌های کوتاه جیر و یا پلیورهای بلند بدون شلوار به خوبی استایل می‌شوند.

انتخاب مناسب‌ترین شلوار در کنار بوت یا نیم بوت

اصولا شلوار جین، در میان انواع شلوار برای ست کردن با بوت و نیم ‌بوت، بهترین گزینه برای استایل کژوال یا کلاسیک است. اندازه پاشنه بوت و نیم بوت هم در نظر بگیرید، شلوار لی تنگ یا مدل کوتاه با نیم ‌بوت زنانه با پاشته تخت و مانتو کتی گزینه مناسبی است.

شما می‌توانید برای ست کردن بوت و نیم ‌بوت چرم زنانه، با انواع رنگ شلوار انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. یکی ازانتخاب‌های خوب شما می‌تواند شلوار و بوت هم‌رنگ باشد که در کنار زیبایی احساس آراستگی و تمیزی ایجاد می‌کند. برای مثال: شلوار قهوه‌ای با نیم بوت قهوه‌ای، شلوار خاکستری با بوت خاکستری و... انتخاب‌های پیش روی شما هستند.

به طور کلی با هر استایل و در هر گروه سنی که هستید با شناخت انواع بوت یا چکمه زنانه و با توجه به استایل شخصی خود می‌توانید اوت فیت متفاوت برای خود بسازید؛ و همیشه آراسته و شیک دیده شوید.