چطور با دامن استایل زمستانی شیکی داشته باشیم؟

چطور با دامن استایل زمستانی شیکی داشته باشیم؟
چطور با دامن استایل زمستانی شیکی داشته باشیم؟

یکی از آیتم‌های لباس‌های زنانه که از گذشته تا کنون جایگاه ویژه‌ای در صنعت مد و پوشاک بانوان داشته‌اند، دامن‌های زنانه هستند. این لباس‌ها به حدی محبوب و پر طرفدار‌اند که در انواع استایل‌های مختلف برای تمام فصول کاربردی هستند. ازدامن‌های نازک و خنک در روزهای گرم سال گرفته تا دامن‌های گرم‌تر مانند دامن پشمی در فصل زمستان که در تنوع و رنگ‌های متفاوت موجود هستند. همراه ما باشید تا به این سوال که "چطور با دامن استایل زمستانی شیکی داشته باشیم؟ " پاسخ دهیم.

استایل‌های مختلف با دامن، مناسب فصل زمستان

دامن‌های زنانه به طور کلی دارای تنوع بالایی هستند. اساس دسته‌بندی انواع مدل دامن زنانه معمولا الگوی دوخت آن‌ها، قد دامن، جنس پارچه‌ی به کار رفته در دوخت دامن و موارد این چنینی است. ولی برای انتخاب دامن مناسب برای فصل زمستان جنس پارچه اهمیت بیشتری دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

استایل زمستانی با دامن چرم

اگر برای استایل‌های زمستانی‌تان به دنبال یک دامن همه کاره هستید که هم زیبا، ودرعین حال گرم باشد، هم استایلی لوکس و زیبا برای شما بسازد؛ بهتر است به سراغ دامن چرم بروید. قد دامن چرم شما ملاک نیست بنابراین دامن شما می‌تواند مینی و روی ران، میدی و تا اواسط ساق پا و یا حتی ماکسی و تا مچ پا باشد. اما به طور کلی اگر قد دامنتان را کمی کوتاه‌تر انتخاب کنید سایر اجزای استایل شما بیش‌تر به چشم می‌آیند. شما می‌توانید در کنار دامن چرم از انواع بافت، دورس، پالتوها و کت‌های چرمی استفاده کنید. و یا برای این ‌که پاهایتان در برابر سرما حفاظت شوند، در زیر دامنتان یک جوراب شلواری یا لگ ضخیم رنگ‌ پا یا مشکی بپوشید و در نهایت استایلتان را با پوشیدن یک بوت بلند تکمیل کنید.

 

دامن چرم

 

استایل زمستانی با دامن بافت

یکی از مدل‌های دامن که شما می‌توانید به راحتی برای استایل‌های زمستانه‌ی خود به سراغش بروید، دامن بافت است. این مدل دامن در عین گرم بودن و راحتی زیبایی و ظرافت زنانه را نیز به خوبی نشان می‌دهد. این مدل دامن را با یک بلوز یا پلیور بافت ست کنید، و با انواع بوت در قد‌های مختلف در کنار کت زنانه و پالتو متناسب با آن استایل کنید. استایل شما با دامن بافت می‌تواند مونوکروم و تک رنگ باشد یا این که از رنگ‌های متناسب با یکدیگر برای استایل آن استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ‌های نود و گرم مثل شتری و کرم است که در عین کاربردی بودن شیک و امروزی نیز هستند.

 

دامن بافت

 

استایل زمستانی با دامن موهر یا پشمی

موهر یک پارچه‌ی ضخیم و گرم تهیه شده از پشم انواع حیوانات مانند بز یا گوسفند است که همین گرم بودن آن را به یک پارچه‌ی مناسب برای استفاده در فصل زمستان تبدیل کرده است.

قد دامن موهر یا پشمی که خریداری می‌کنید چه کوتاه باشد چه بلند باید حواستان به سایر اجزای استایلتان نیز باشد و آن‌ها را متناسب با مدل دامن خود انتخاب واستایل کنید. برای بالاتنه، بلوز‌های جذب یا انواع پلیورهای آستین بلند یا کوتاه بسیار مناسب هستند و به زیبایی با این مدل دامن ست می‌شوند. روی تمام لباس‌هایتان نیز می‌توانید از انواع کت‌ مانند فوتر و پالتوهای بلند استفاده کنید. استفاده از اکسسوری و کمربند را نیز فراموش نکنید. ترکیب یک کمربند با دامن موهر یک ترکیب زیبا و دیدنی در استایل شما خواهد بود.

 

دامن پشمی

 

استایل زمستانی با دامن جیر

پارچه‌ی جیر نیز مانند چرم با استفاده از پوست حیوانات ساخته می‌شود و مانند پارچه‌ی چرم نیز دو نوع مصنوعی و طبیعی دارد. در تولید این پارچه از لایه‌های نرم‌تر زیر پوست استفاده می‌شود در حالی که چرم از لایه‌های رویی تولید می‌شود. این نوع پارچه نیز مانند چرم برای زمستان یک انتخاب عالی است و گرمای زیادی ایجاد می‌کند. بنابراین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دامن در فصل زمستان هستند. دامن جیر به طور کلی از دامن چرم راحت‌تر است و می‌تواند کوتاه یا بلند باشد و در مدل‌های متنوعی مثل راسته یا مدادی نیز وجود دارد. این نوع دامن را می‌توانید با بافت‌های جذب، انواع کت یا ژاکت‌های پشمی ست کنید. استفاده از بوت‌های پاشنه بلند یا بوت‌هایی با پترن پوست حیوانات یا از جنس جیر یا چرم در کنار این نوع دامن برای شما استایل گرم و زیبایی ایجاد خواهد کرد.

 

دامن جیر

 

استایل زمستانی با دامن جین

یکی از محبوب‌ترین انواع دامن برای استفاده در فصل زمستان، دامن جین است. در دوخت دامن‌های جین زمستانه، از پارچه‌های جین ضخیم استفاده می‌شود. قد این دامن‌ها متغیر است و می‌تواند کاملا کوتاه یا این‌ که بلند باشد و تا مچ پا را بپوشاند. از دامن جین می‌توان در انواع استایل‌های غیر رسمی و کژوال زمستانه استفاده کرد. این دامن‌ها را به راحتی می‌توان با انواع پلیور و بلوزهای بافت و کت‌های جین یا فوتر ست کرد. استفاده از جوراب شلواری‌های زمستانی و بوت‌های بلند در کنار دامن جین استایلی راحت و شیک برای شما می‌سازد.

انواع لباس‌های پشمی گزینه ایده آلی برای ترکیب شدن با دامن جین در استایل به شمار می‌آیند. دامن جین سازگاری بسیاری با لباس‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف دارد، پس برای ست کردن آن جسارت به خرج دهید. به‌عنوان مثال دامن جین ترکیب جذابی را همراه با پالتو بلند به رنگ شتری به وجود خواهد آورد. این ترکیب را می‌توانید با یک بلوز بافت نازک یقه اسکی کامل کنید.

 

دامن جین

 

دامن با طرح چهارخانه در استایل زمستانی

در فصل پاییز و زمستان می‌توانید از دامن با پارچه پشمی و طرح چهارخانه یا پیچازی استفاده کنید. این دامن‌ها را می‌توانید به راحتی با انواع کت‌های کوتاه و بلند استایل کنید. زیبایی پارچه چهارخانه پشمی، در کنار سادگی دیگر آیتم‌های لباس شما می‌تواند چشم مخاطب شما را به خوبی به خود خیره کند. برا تکمیل استایل خود می‌توانید از نیم‌بوت‌های چرم استفاده کنید.

 

دامن با طرح چهارخانه یا پیچازی

 

استایل زمستانی با دامن بلند کلوش

دامن‌های پشمی کلوش طرفدار زیادی دارد. ظاهر فانتزی و جذاب این دامن هر فردی را متقاعد می‌کند که برای داشتن یک استایل زیبا به سراغ انواع دامن پشمی کلوش برود.

پارچه‌هایی مثل پارچه کشمیر توییت برای دوخت این مدل دامن مناسب هستند. پس برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب کافی است به سراغ دامن پشمی کلوش بروید و در طول پاییز و زمستان از زیبایی آن لذت ببرید. دامن با پارچه پشمی کلوش را می‌توانید با یک پولیور یا بافت نازک در کنار انواع بوت‌ها استایل کنید.

 

دامن موهریا پشمی

 

دامن‌ پلیسه در استایل زمستانی

هوای زمستان به گونه‌ای است که می‌توانید استایل‌های متفاوت و زیبایی با دامن داشته باشید؛ دامن بلند پر از پلیسه‌ یکی از انتخاب‌های جذاب و زیبا برای این فصل است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و همچنین جنس‌های متفاوت خصوصا پارچه‌های گرم‌تر برای فصل زمستان موجود هستند.

این مدل دامن‌ها به خوبی در کنار بافت‌ها پلیور‌ها و انواع کت‌های زمستانی استایل می‌شوند و می‌توانند انتخابی شیک و متفاوت برای خانم‌های با سلیقه باشند.

 

استایل با دامن پلیسه

 

استایل با انواع کت ودامن زمستانی

در چند سال اخیر، پوشیدن دامن به همراه کت و پالتو طرفداران زیادی پیدا کرده است و خانم‌های خوش سلیقه و خوش پوش، تمایل دارند با انتخاب‌های هوشمندانه و جذاب، استایل منحصر به فردی را برای خود ایجاد کنند. مدل‌های مختلف دامن پلیسه، دامن ساده، دامن کلوش، دامن جین، دامن‌های زیر زانو و میدی و غیره می‌توانند جزو انتخاب‌های درست و مناسب برای خانم‌ها باشند. انواع دامن‌های ضخیم و گرم را با کت و یا بافت بپوشید و استایل زمستانی و پاییزی خود را دستخوش تغییر کنید. دامن‌های چهارخانه با پارچه‌های پشمی و گرم و دامن جین جزو انتخاب‌های مناسب در کنار انواع کت و بلیزر‌‌ها برای فصل پاییز و زمستان هستند. شما می‌توانید انواع کت‌ها را با دامن زیر زانو، یا دامن‌های بلند در کنار انواع چکمه بلند و بوت کوتاه استایل کنید و استایلی جذاب برای قرار‌های بیرون از خانه در فصل پاییز و زمستان داشته باشید.

نکات ست کردن دامن زمستانی با پالتو

انتخاب پالتو و دامن با رنگ‌ها و الگوهای متناسب

برای ست کردن پالتو و دامن، مهم است که رنگ و الگوی آن‌ها با هم هماهنگ باشد. بهتر است از رنگ‌های مشابه یا ترکیبی استفاده کنید تا ظاهراستایل شیک وهماهنگی داشته باشد.

توجه به طول و سایز پالتو و دامن

حواستان باشد که طول پالتو و دامن با یکدیگر همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر استایل زمستانی با دامن کوتاه یا بلند دارید، قد پالتو خود را متناسب با قد دامن انتخاب و تناسب را رعایت کنید. در کنار پالتو بلند دامن کوتاه‌تر تناسب بیشتری دارد تا دامنی که لبه‌های آن از پالتو بلند بیرون بزند.

تنوع در طرح و جنس پارچه

برای ست کردن پالتو و دامن، می‌توانید از پارچه‌های متنوعی مانند پشم، نخ، مخمل و غیره استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از طرح‌های مختلفی مانند چاپ، دوخت، ترکیب رنگ‌ها و غیره استفاده کنید تا ظاهراستایل شما جذاب‌تر شود.

توجه به سبک شخصی استایل

در نهایت، مهم است که پالتو و دامنی را انتخاب کنید که با سبک استایل شخصی شما همخوانی داشته باشد. برای نمونه، اگر سبک شما ساده و کلاسیک است، از پالتو و دامن‌هایی با طرح‌های ساده و رنگ‌های کلاسیک استفاده کنید. اما اگر شما در انتخاب لباس خلاق و جسور هستید، به سراغ رنگ‌های شاد و و طرح‌های متفاوت بروید و از متفاوت بودن و دیده شدن نترسید.

 

دامن و پالتو وکت

 

نکاتی که برای انتخاب بهتر دامن زمستانه باید بدانیم

پس از این‌ که با انواع دامن مناسب برای استفاده در فصل زمستان آشنا شدید، نوبت آن است که نکاتی را به شما بگوییم که کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای استایل‌هایتان داشته باشید.

· دامن انتخابی شما باید با فرم بدنتان هماهنگ باشد. مثلا اگر قد کوتاهی دارید دامن‌های کوتاه‌تر برایتان مناسب‌تر هستند. چرا که با کشیده‌تر نشان دادن پاها، شما را بلندتر از آن‌ چه که هستید نشان می‌دهند. یا اگر پایین تنه‌ی پری دارید بهتر است به سراغ دامن‌هایی با رنگ‌های تیره بروید.
· مرغوبیت جنس و دوخت پارچه اهمیت زیادی دارد، پس اول از کیفیت پارچه‌ی به کار رفته و همچنین دوخت دامن مطمئن شوید سپس اقدام به خرید کنید.
· دقت کنید که هرچه قد دامن بلندتر باشد، در گرم نگه داشتن پاهای شما موفق‌تر عمل می‌کند پس اگر اولویت شما در انتخاب دامن گرم بودن آن است، دامن‌های بلندتر انتخاب‌های بهتری برای شما محسوب می‌شوند.
· بهترین نوع کفش برای پوشیدن همراه دامن در انواع استایل‌های زمستانه، بوت‌ها مخصوصا بوت‌های بلند هستند پس حتما در کنار دامن خود یک بوت بلند با رنگ و مدل متناسب با مدل دامنتان خریداری کنید.
· برای روز‌های سردتر که قرار است ساعات بیشتری بیرون از خانه باشید، دامن‌هایی که پارچه‌های ضخیم و گرم‌تری دارند را بپوشید.

در آخر نکته‌ی لازم به ذکر این است که این شما هستید که با در نظر گرفتن سلیقه‌تان و متناسب با نوع استایل و سایر اجزای استایلتان مدل دامن مد نظر خود را انتخاب می‌کنید. برای مثال می‌توانید برای استایل زمستانی خود یک دامن مدادی جیر را انتخاب کنید یا به سراغ یک دامن کوتاه راسته‌ی چرم بروید یا این‌ که یک دامن کلوش میدی از جنس موهر با طرح چهارخانه بپوشید. انتخاب شما کدام یک از انواع دامن زمستانه است؟