برند زُهِیر مراد و تحول در صنعت مُد

برند زُهِیر مراد و تحول در صنعت مُد
برند زُهِیر مراد و تحول در صنعت مُد

سالهاست که دنیای مد و فشن شاهد تحولات گوناگون و متعددی بوده است. طراحان کوچک و بزرگی که فارغ از جنسیت، سن و سال، موقعیت مکانی، میزان تحصیلات و حتی رشته تحصیلی، خالق طرح‌های متعدد و متنوعی هستند. طراحانی مانند گوچی، آرمانی، ولنتینو، دیور و برندهای معتبر و خوش‌نام دیگر که در دنیای مد فعال هستند. در ادامه به برند زهیر مراد می‌رسیم که یکی از برندهای خوش‌نام عرب در دنیای مد و فشن محسوب می‌شود. البته صنعت مد و فشن شگفتی‌های فراوانی دارد که هرکدام به نوبه خود توانسته‌اند تغییر و تحولاتی اساسی را در آن رقم بزنند.

زهیر مراد کیست؟

زهیر مراد، طراح خوش‌نام لبنانی، یکی از دیزاینرهای معروف و مشهور در عرصه مد و لباس محسوب می‌شود که برند زهیر مراد را خلق کرده است و در حال حاضر لباس‌ها و کالکشن‌های برند او از جمله معروف‌ترین‌ها و چشم‌نوازترین‌ها هستند؛ به‌ویژه لباس‌های اوت کتور و لباس‌های متنوع عروس از برند زهیر مراد در دسته پرطرفدارترین لباس‌ها قرار دارند.

البته زهیر مراد در کنار لباس، تولید اکسسوری‌های مختلف مانند کیف و کفش زنانه را هم در کارنامه خود دارد. واقعیت این است که برند زهیر مراد یکی از پرسروصداترین برندها محسوب می‌شود؛ چون خالق آن در طراحی‌های خود و تولید محصولاتش، هوشمندانه و حرفه‌ای عمل کرده است و از پارچه‌ها و متریال‌های مختلف و گوناگونی استفاده می‌کند. ضمن اینکه از افراد حرفه‌ای و برتر الهام گرفته است تا تولیدات خود را شگفت‌انگیزتر عرضه کند.

 

 

زندگی و فعالیت حرفه‌ای

خالق و بنیانگذار برند زهیر مراد در سال ۱۹۷۱ در شهر بیروت پایتخت لبنان به دنیا آمد. او از ابتدای کودکی علاقه بسیار زیادی به دنیای هنر و فعالیت در آن داشت. ضمن اینکه قدرت تخیل او یکی از نقاط مثبتی بود که کمک کرد تا وی به راحتی وارد این عرصه شود.

زهیر مراد از سن ۱۰ سالگی طراحی‌های پیراهن خود را آغاز کرد و بعد از به پایان رسیدن تحصیلاتش در دبیرستان، عازم پاریس شد تا مدرک حرفه‌ای در رشته مد و فشن را دریافت کند. بعد از آن در سال 1995 به زادگاه خود در لبنان بازگشت و بعد از دو سال، در سال ۱۹۹۷، فعالیت رسمی خود در این حوزه را با افتتاح هنرکده زهیر مراد آغاز کرد.

جالب است بدانید که این مجموعه یا در اصل مزون لباس، برای مشتریان ویژه و خصوصی وی در نظر گرفته شده بود. زهیر مراد پس از آن در سال ۱۹۹۹ با حضور در فشن‌شو‌های شهر رُم توانست طراحی‌ها و هنر خود را برای اولین بار در مجامع عمومی ارائه کند. بعد از آن بود که در سال ۲۰۰۱ با رونمایی باشکوه از طراحی‌های منحصربه‌فردش، از او برای حضور در مراسم متعدد، افتتاحیه‌های رسمی و فستیوال‌ها دعوت شد.

درنهایت، زهیر مراد شهرت خود را در قالب طراح لباس در ایتالیا کسب کرد و در ادامه تصمیم گرفت تا کالکشن لباس‌های منحصربه‌فرد شب اوت کوتور خود را در پاریس به نمایش درآورد و به یکی از جنجالی‌ترین و خبرسازترین طراحان لباس تبدیل شود. امروزه کالکشن‌های برند زهیر مراد در دسته منحصربه‌فردترین و بهترین کالکشن‌ها قرار دارند و به شدت مورد توجه مجلات و مجامع خبری هستند؛ به‌طوری‌که حتی در پوشش افراد برجسته و مشهور از جمله استایل جنیفر لوپز نیز می‌توان لباس‌های این برند را دید.

 

 

 

ویژگی‌های خاص لباس‌های برند زهیر مراد

از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد تولیدات برند ظهیر مراد این است که همیشه از انواع پارچه، لباس‌های کاملا ظریف تولید می‌کند و عمده پارچه‌‌های به‌کار‌رفته در لباس‌های این برند را پارچه‌ پولکی یا پارچه خامه دوزی در کنار پارچه حریر تشکیل داده‌اند. تمامی این متریال‌ها با گلدوزی‌ها و سنگ‌دوزی‌های ماهرانه به شدت خاص هستند و مورد توجه قرار گرفته‌اند. ناگفته نماند برش‌هایی که در لباس‌های طراحی‌شده این برند مشاهده می‌شوند، همگی استادانه هستند که در کنار جزئیات اجراشده، طراحی این برند را ویژه و خارق‌العاده کرده‌اند.

سبک طراحی زهیر مراد

در نگاه اول به طراحی‌های برند زهیر مراد چیزی که توجه افراد مختلف را به خود جلب می‌کند، ظرافت و برش‌های خاصی است که زهیر مراد برای دوخت لباس‌ها و طراحی‌های خود درنظر می‌گیرد. اگر به طراحی‌های ویژه وی توجه کنید، متوجه خواهید شد که لباس‌های این برند همگی از پارچه‌های سنگ‌دوزی‌شده و پولک‌دوزی‌شده هستند. برای مثال او از پارچه کرپ باربی که برای لباس‌های شب و کت زنانه و شلوار زنانه مورد استفاده می‌گیرد، به وفور استفاده می‌کند.

علاوه بر به‌کارگیری سنگ‌های قیمتی و پولک‌های رنگارنگ در سطح لباس‌ها و پارچه‌های مورد استفاده او، می‌توان به پارچه‌های ظریف دیگر مثل کرپ و ابریشم اشاره کرد که همگی امضاء مخصوص برند زهیر مراد هستند. در ادامه جالب است بدانید که طراحی‌های او به افراد احساس زنانگی می‌دهد و ظرافت و زیبایی خاصی را القاء می‌کند. زهیر مراد در برخی از مصاحبه‌هایش اظهار کرده است که گاه برای یک لباس زمانی بیش از 1000 ساعت را صرف کرده است.

او سفرهای بسیار زیادی به کشورهای مختلف داشته و تلاش کرده است تا طراحی‌های خود را با الهام از فرهنگ‌های گوناگون ارائه کند. به همین دلیل تمامی تولیداتش در همه کشورها و فرهنگ‌ها قابل استفاده هستند. زهیر مراد در حال حاضر یکی از طراحان مطرح و بزرگ دنیای مد مانند بالنسیاگا، کریستین دیور و بالمین است که روز به روز پیشرفت چشمگیر فراوانی را در حوزه فعالیت خود کسب می‌کند.

 

 

 

کالکشن اوت کوتور بهار 2022 زهیر مراد

در کالکشن اوت کوتور بهار ۲۰۲۲ برند زهیر مراد، شاهد طراحی‌های عجیب و جالب توجهی هستیم. بد نیست بدانید که او با هدف ماجراجویی به دریاهای آزاد سفر کرده و تجربه‌های گوناگونی را به‌دست آورده است؛ بعد از آن تصمیم گرفت تا از کالکشن بهاره خود رونمایی کنند. منابع مورد استفاده برای طراحی لباس‌های او در این کالکشن، دزدان دریایی و داستان‌های پیرامون آن‌ها هستند. دریانوردان قرن هجدهم نیز که به دنبال پیدا کردن گنج بودند، از دیگر منابع ایده و الهام او در طراحی و تولید این سری از لباس‌ها‌ به‌حساب می‌آیند.

کالکشن ریزورت ۲۰۲۳ زهیر مراد

برند زهیر مراد در بیست و سوم ماه ژوئن ۲۰۲۳ از کالکشن ریزورت خود رونمایی کرد. پارچه‌های مورد استفاده در این کالکشن از پارچه‌های پلیسه، کات‌اوت‌شده، براق و ترکیبی از پارچه‌های پولک‌دوزی و سنگ‌دوزی شده هستند که با رنگ‌های نارنجی، بنفش، زرد و سبز در دسته ترند‌ترین لباس‌های سال 2023 قرار گرفتند. او رنگ‌ سبز را با الهام از شکوفه‌های بهاری در کنار رنگ‌های نارنجی و صورتی که نمادی از آسمان غروب هستند، مورد استفاده قرار داد. همین‌طور در پلت رنگی مورد استفاده او از نقاشی‌ها و طراحی‌های منحصربه‌فرد هنرمندانی مانند ویرجینیا جارامیلو آمریکایی و کارلا آکاردی ایتالیایی هم به وفور استفاده شده بود.

 

 

 

گالری لباس عروس طراحی شده توسط زهیر مراد

زهیر مراد توانایی ویژه و خارق‌العاده‌ای در طراحی لباس عروس دارد. به عبارتی لباس عروس‌های برند زهیر مراد به‌صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی با ظرافت در گلدوزی‌ها، سنگ‌دوزی‌ها و پولک‌دوزی‌ها طراحی و عرضه می‌شوند. تلاش و قصد طراح در ارائه تمامی این ویژگی‌های خاص لباس‌های عروس این است که به زیباترین نحو ممکن، شکوه ویژه این پوشش را به نمایش درآورد و تمام نگاه‌ها را به خود خیره کند.

اولین نمایشگاه لباس عروس

زهیر مراد در سال ۲۰۱۳ اولین نمایشگاه لباس عروس خود را برپا کرد. هرکدام از لباس عروس‌های طراحی‌شده به دست وی، نشان‌دهنده احساسات بسیار عمیق، رمانتیک و عاشقانه‌ای بودند که طراح در زمان طراحی آن‌ها را در نظر گرفته بود. البته او تولیدات لباس عروس خود را از سال ۲۰۱۱ شروع کرد و محصولات خود را از همان زمان روانه بازار کرده بود.

 

 

 

جدیدترین کالکشن 2024 برند زهیر مراد

کالکشن جدید برند زهیر مراد برای سال ۲۰۲۴ اورال‌هایی هستند که در طراحی آن‌ها از نوارهای مخصوص نقره‌ای استفاده شده است. ضمن اینکه کت‌های بلند با یقه‌ انگلیسی هم از دیگر آیتم‌های کالکشن ۲۰۲۴ زهیر مراد به‌شمار می‌آیند. او در دوخت این لباس‌ها بیشتر از پارچه فاخر کرپ مازراتی استفاده کرده‌ است.

کت و شلوار های رسمی از برند زهیر مراد

همان‌طور که گفتیم، یکی از گزینه‌های معروف در کالکشن ۲۰۲۴ زهیر مراد، کت و شلوارهای رسمی هستند. او کت و شلوارها را به شکل دوبل و بلند طراحی کرده‌ است؛ به نحوی که می‌توان از این کت‌ها به جای مانتو هم استفاده کرد. کت‌های طراحی‌شده برند زهیر مراد، استایلی شیک، کلاسیک و کاملا زنانه را برای شما خلق می‌کنند.

کت‌های طراحی‌شده برند زهیر مراد در سال ۲۰۲۴ برش‌های خلاقانه‌ای در قسمت کناری دارند که در ترکیب با اکسسوری‌هایی مثل نوارهای ساتن رنگی، استایل متفاوت و خاص به شما می‌بخشند. البته فراموش نکنید که برای خلق این کت‌ها حتما باید از پارچه‌های محکم و مقاوم استفاده کرد.

پیراهن های پولکی از برند زهیر مراد

همان‌طور که گفتیم، زهیر مراد از ابتدای فعالیت خود علاقه بسیار زیادی به استفاده از پارچه‌های پولکی و سنگ‌دوزی‌شده داشت. در کالکشن ۲۰۲۴ او می‌توانید پیراهن‌های بلند مجلسی و سلطنتی را مشاهده کنید که همگی با استفاده از پارچه‌های مرواریددوزی، سنگ‌دوزی و پولک‌دوزی شده طراحی و دوخته شده‌اند. این پیراهن‌ها درنهایت شما را جذاب‌تر و خوش‌استایل‌تر نشان خواهند داد و جلوه زیباتری به اندام شما می‌بخشند.

پیراهن‌های عروسکی با پارچه حریر

آخرین گزینه از محصولات برند زهیر مراد در سال ۲۰۲۴ لباس‌های عروسکی جذابی هستند که با پارچه حریر تهیه شده‌اند و با مدل‌های فانتزی خود تلاش می‌کنند تا شما دقیقا مانند ستاره‌ای در مهمانی خود بدرخشید. پارچه حریر، جنسی بسیار ظریف و انعطاف‌پذیر دارد و به همین دلیل به راحتی برای مدل‌های عروسکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زهیر مراد همگام با مد

زهیر مراد با وجود اینکه در طراحی پارچه‌ها و لباس‌های خود از طرح‌های سنتی، گلدوزی‌ها، پولک‌دوزی‌ها و سنگ‌دوزی‌ها استفاده می‌کند، همگام با مد پیش رفته و ذره‌ای از آن عقب نمانده است. طراحی‌های او به هیچ وجه مخصوص دوره خاص و محدود به زمان مشخصی نیستند. او از تاریخ برای طرح‌های خود الهام می‌گیرد؛ اما در تاریخ نمانده است و خود را در دوره‌ای خاص حبس نمی‌کند. برای مثال در کالکشن بهاره و تابستانه او در سال ۲۰۱۹، زهیر مراد از لباس زنان آمریکایی در سال ۱۹۵۰ الهام گرفت و با شعار «زنان در عین ظرافت، قوی هستند»، سعی کرد پارادوکس ایجادشده را در طراحی‌های خود ارائه دهد و به خوبی نمایان کند.

کلام آخر

برند زهیر مراد از جمله برندهای فاخر و لوکسی است که محصولات آن برای افراد خاص طراحی و عرضه می‌شوند. در این کالکشن شما با هر سلیقه و نظری که باشید، می‌توانید پوشش مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کنید. واقعیت این است که زهیر مراد به دلیل تجربه فراوان، مطالعات گوناگون و عمیق و سفرهای متعددی که داشته است، به خوبی توانسته طراحی‌های خاص و خارق‌العاده‌ای را برای تولیدات خود در نظر بگیرد و در ترکیب با بهترین متریال‌ها، لباس‌های ایده‌آل و منحصربه‌فردی را خلق کند.

در هر حال، اگر روزی تصمیم گرفتید که مانند ستاره سینما در میان جمع دوستان، اطرافیان و در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود بدرخشید، با شجاعت هرچه تمام‌تر لباس‌های این برند را در نظر بگیرید و خود را از جمعی که در آن قرار دارید، جدا کنید!