10 نکته برای ست کردن استایل تمام سفید زنانه و مردانه

10 نکته برای ست کردن استایل تمام سفید زنانه و مردانه
10 نکته برای ست کردن استایل تمام سفید زنانه و مردانه

اگر استایل تمام سفید انتخاب شماست، پس اجازه بدهید صادقانه بگوییم که شما فرد شجاعی هستید! رنگ سفید یکی از رنگ‌های پرطرفدار در دنیای مد و فشن محسوب می‌شود که شما با استفاده از آن می‌توانید استایل‌های متفاوتی را تجربه کنید. این رنگ به دلیل خلوص و شفافیتی که دارد، در زیبایی و سادگی منحصر‌به‌فرد است و در تمام استایل‌ها کاربردی خواهد بود. البته برخی از افراد این رنگ را در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌دهند و بر این باورند که به دلیل ترکیب شدن راحت رنگ سفید با سایر رنگ‌ها، در استفاده از آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.   

انواع رنگ سفید

شاید تصور کنید که داشتن استایل تمام سفید به معنای استفاده از تک‌رنگ است و چون سفید تنوع رنگی ندارد، همه جزئیات استایل شما یک‌دست و یک‌رنگ خواهند بود؛ اما واقعیت این است که سفید هم انواع و اقسام مختلفی دارد. تنوع رنگ سفید شامل:

  • سفید گچی
  • سفید ساده
  • سفید استخوانی
  • سفید عاجی
  • سفید کاپوچینایی
  • سفید صدفی

هستند. پس برای انتخاب استایل سر تا پا سفید خود دقت کنید که انتخاب شما کدام رنگ سفید است.   

استایل تمام سفید کژوال

برای ست کردن استایل کژوال با رنگ سفید باید بدانید که به دلیل وجود رنگ سفید، شما در انتخاب تمام استایل‌ها به‌ویژه استایل کژوال آزاد هستید. استایل کژوال در دسته استایل‌های روزانه و غیررسمی قرار دارد که آزادی در انتخاب رنگ، ویژگی آن است. حالا تفاوتی نمی‌کند که شما با قصد خرید، استایل خود را سفید انتخاب می‌کنید یا با قصد شرکت در دورهمی دوستانه! در هر حال، رنگ سفید در استایل کژوال شما می‌تواند جذاب و چشم‌نواز باشد. ضمن اینکه تفاوتی هم ندارد که شما از کت و دامن، مانتو و شلوار، تیشرت و شلوار یا کت و شلوار برای استایل خود استفاده کنید.

لباس‌ها تنگ، گشاد، بلند یا کوتاه هم باشند، در زیبایی استایل تمام سفید تاثیری ندارند. استایل سفید کژوال شما راحتی و آرامش را به دیگران القاء می‌کند. پس شما هم با آرامش هرچه تمام‌تر، استایل سفید و کژوال خود را در نظر بگیرید و آن را با کیف، کفش، شال، روسری یا اکسسوری مورد نظر خود ست کنید.

استایل تمام سفید رسمی

تیپ تمام سفید رسمی

تصور برخی از افراد این است که رنگ سفید بهترین رنگ لباس برای پوست سفید محسوب می‌شود؛ اما وقتی قرار باشد استایل رسمی انتخاب کنید، باید بدانید که فارغ از رنگ پوستی که دارید، رنگ سفید می‌تواند جلوه دیگری به ظاهر شما ببخشد.

نحوه ست کردن رنگ سفید در استایل سفید و رسمی این اجازه را به شما می‌دهد که در طیف وسیعی از مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و مناسبت‌ها مانند دورهمی شام، مهمانی‌های رسمی، دورهمی‌های معمولی، روزانه و دوستانه و حتی در مسابقه تلویزیونی با استایل تمام سفید خود بدرخشید.

در انتخاب استایل سفید و رسمی، جزئیات خیلی مهم هستند. ضمن اینکه اگر لباس شما با اندامی که دارید، در تناسب کامل باشد، به راحتی فردی شیک‌پوش و خوش‌استایل به نظر خواهید رسید. همچنین می‌توانید استایل رسمی خود را با استفاده از ساعت، دست‌بند، کیف، کفش و سایر اکسسوری‌ها تکمیل کنید. 

استایل تمام سفید بهاری

استایل تمام سفید و بهاری می‌تواند انتخابی لطیف، ظریف، شیک، دخترانه و متفاوت باشد. اگر قرار است بهار سال جدید را با لباس‌های سفید آغاز کنید، باید به شما بگوییم که این انتخابی منحصربه‌فرد و ویژه است که شما را با ظاهری کاملا بهاری در جمع و محفل خانواده و دوستان، شاخص و لوکس نشان خواهد داد.

در ترکیب با رنگ سفید برای فصل بهار و انتخاب استایل تمام سفید، شما مجاز هستید که از رنگ‌های ملایم در طیف‌های آرام و بهاری مانند صورتی، سبز، آبی، لیمویی، یاسی، کرم، بژ و خاکستری به همراه کیف کلاچ استفاده کنید. به عبارتی با انتخاب کیف و کفش صورتی، سبز یا آبی در کنار شال و روسری هم‌رنگ یا خاکستری‌ می‌توانید بهترین انتخاب برای استفاده از استایل رنگ سفید در فصل بهار را انجام دهید. لازم است باز هم یادآوری کنیم که سفید درجه‌بندی‌های مختلف و انواع گوناگونی دارد که می‌توانید آن‌ها را هم در استایل سر تا پا سفید بهاره خود به‌کار ببرید.

استایل تمام سفید تابستانی

رنگ سفید، رنگ دوست‌داشتنی و محبوب فصل تابستان است. سفید به دلیل روشنی و خلوصی که دارد، نور آفتاب و گرما و حرارت آن را از پوست و بدن شما دور می‌کند. به‌ویژه اگر شما برای استایل تمام سفید تابستانه خود دامن زنانه سفید را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که سلیقه بی‌نظیری دارید. رنگ سفید به‌کار رفته در استایل شما قرار است در تابستان امسال غوغا کند. چون این رنگ همیشه در فصول گرم سال مورد توجه بوده است و با سایر آیتم‌های تابستانه به بهترین شکل ممکن هماهنگ می‌شود.

حالا نظر شماست که شلوار سفید را انتخاب کنید یا دامن و شلوارک سفید را! در هر صورت، تکمیل‌کننده این استایل می‌تواند شومیز سفید حریر، تاپ یا کراپ‌تاپ سفید باشد که ظاهر شما را سبک، آرام، خنک و لوکس نشان می‌دهند.

استایل تمام سفید زمستانی

یکی از رنگ‌های جذاب برای فصل زمستان، رنگ سفید است. شما در این فصل به دلیل سردی هوا می‌توانید ست کردن کت سفید در استایل زمستانه را امتحان کنید. سفید رنگی است که شاید برای زمستان کمی سرد به نظر برسد؛ اما اگر متریالی که استفاده می‌کنید، ضخیم و زمستانه باشد، با رنگ سفید آن به هیچ وجه احساس سرما نخواهید کرد.

این رنگ حس تازگی عمیقی به کمد لباس و استایل شما خواهد بخشید و شما را خاص‌تر از همیشه نشان خواهد داد. انتخاب استایل تمام سفید برای استایل زمستانه نیاز به کمی دقت در جزئیات هم دارد. به عبارتی اگر شما لباس‌های خود را در استایل زمستانه با جزئیات متناسبی انتخاب نکنید، از دور شبیه به یک گلوله برفی به نظر خواهید رسید. بر همین اساس بهتر است که در کنار رنگ سفید و استایل برفی و زمستانه خود، کمی از رنگ‌های خنثی و اکسسوری‌ها نیز استفاده کنید.

استایل تمام سفید با دامن

دامن یکی از ترندهای سال‌های اخیر است که در استایل‌های خیابانی، کژوال، رسمی و انواع استایل‌ها به شدت از آن استفاده شده و مورد توجه قرار گرفته است. تفاوتی نمی‌کند که شما دامن مینی، مدادی، مدل A، ماکسی، کوتاه، بلند یا هر مدل دیگری را انتخاب کنید؛ چون در هر حال قرار است دامن شما سفید باشد. ضمن اینکه بهتر است که آن را با تاپی که یقه بلندی دارد یا بلوز یا شومیز خوش‌رنگ هماهنگ کنید.

منظور از بلوز، تاپ یا شومیز خوش‌رنگ این است که اگر دامن شما سفید عاجی بود، بلوز یا شومیز خود را سفید صدفی انتخاب کنید که در کنار بوت یا صندل‌های تابستانه می‌تواند ظاهر متفاوت و منحصر‌به‌فردی را برای شما رقم بزند. 

استایل تمام سفید با شلوار

استایلی که در سال‌های اخیر برای تابستان ترند شده است، شامل شلوارهای بگ و نیم‌بگ، جین و شلوارهای پارچه‌ای و لینن است. بیشتر رنگ‌هایی هم که برای پوشیدن و انتخاب این لباس‌ها انتخاب می‌شوند، رنگ‌های روشن و خنثی هستند که تحمل گرما و داغی هوای تابستان را برای ما امکان‌پذیر می‌کنند.

برای مثال ست کردن کت سفید با شلوار سفید، انتخابی لوکس و منحصربه‌فرد است. ضمن اینکه انتخاب شلوار در هر مدل و با هر برشی اگر پارچه‌ای سفید داشته باشد، دست شما را در انتخاب رنگ سایر جزئیات استایل باز خواهد گذاشت. حالا شما می‌توانید شلوار سفید خود را با تاپ، شومیز سفید، پیراهن، بلوز یا کراپ‌تاپ سفید ست کنید و برای دورهمی‌های غیررسمی و دوستانه یا برای جمع‌های کاملا رسمی، در بهترین حالت خودتان باشید.

استایل تمام سفید با کت و شلوار
استایل تمام سفید با کت و شلوار

کت و شلوار همیشه استایلی شیک و رسمی به شما می‌دهد. البته جنس پارچه کت و شلوار هم مهم است؛ ولی برای استایل مینیمال به راحتی می‌توانید رنگ سفید را در کت و شلوار خود لحاظ کنید و یکی از شیک‌ترین مدل‌ها در دنیای مد و فشن را به اجرا درآورید. استفاده از کت و شلوار به شما استایلی کاملا جسورانه و مستقل خواهد داد. در ضمن اگر طرح‌های مختلفی مثل طرح‌های راه‌راه عمودی (یا افقی) یا طرح‌های ریز خال‌خالی در پارچه کت یا شلوار شما استفاده شده باشند، می‌توانید ظاهری متفاوت و برازنده را در استایل خود تجربه کنید.

استایل تمام سفید با لباس های توری
لباس توری سفید زنانه

لباس‌های توری حامل انرژی زنانه هستند و به راحتی در تمام استایل‌ها، از استایل ساده و خیابانی تا استایل اولد مانی، کلاسیک و رسمی را می‌توانید با پوشیدن آن‌ها اجرا کنید. اینکه شما از پیراهن بلند یا کوتاه عروسکی با پارچه توری سفید استفاده کنید، یعنی هم ظاهری خودمانی و هم جلوه‌ای باشکوه را برای خود انتخاب کرده‌اید. ضمن اینکه استفاده از توری‌های سفید برای استایل تمام سفید در کنار اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید، می‌تواند شما را دخترانه و ظریف نشان دهد. ما هم توصیه می‌کنیم در استایل سفید با لباس‌های توری حتما از کفش، کیف یا اکسسوری‌های مشکی استفاده کنید تا ظاهری هرچه چشم‌نوازتر و شکیل‌تر داشته باشید. 

استایل تمام سفید با لباس‌های چاپی

شاید پیش از این نام لباس‌های چاپی را نشنیده باشید. لباس‌های چاپی برای کت زنانه یا پیراهن و تیشرت مردانه، در اصل پارچه‌هایی طرح‌دار و زیبا هستند که به خوبی با جزئیات استایل در هر سبکی ترکیب خواهند شد. شما لباس‌های چاپی را می‌توانید با پارچه و لباس سفید هم به راحتی ست کنید. در به کار بردن و هماهنگ کردن پارچه‌های چاپی و سفید، اگر می‌خواهید استایلی چشم‌نواز و در عین‌حال متعادل و هماهنگ را ایجاد کنید، حتما باید توازن میان بخش طرح‌دار و بخش سفید و درست بین بالاتنه و پایین‌تنه شما رعایت شود. 

برای مثال اگر تصمیم گرفتید که پیراهن زنانه بپوشید، می‌توانید بر روی بالاتنه، نیم‌تنه ساتن سفید یا گیپور سفید بپوشید تا با کیف، کفش و اکسسوری‌های سفید و نقره‌ای، تکمیل‌کننده استایل سر تا پا سفید شما باشد.

شال مناسب برای مانتو سفید

همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، در استایل تمام سفید، رنگ سفید کاملا خنثی است و به راحتی می‌تواند با عناصری مانند شال، پیراهن زنانه ، کفش، کیف، اکسسوری، شلوار و غیره هماهنگ شود. تصور کنید که استایل سر تا پا سفید را انتخاب کرده‌اید و با مانتو سفیدی که پوشیده‌اید، قصد انتخاب شال منحصربه‌فردی را دارید که تکمیل‌کننده استایل شما باشد.

توصیه ما این است که از رنگ‌های تند، بسیار گرم یا بسیار سرد استفاده نکنید. ضمن اینکه حتما فصلی را که در آن هستید، در نظر بگیرید. اگر در شش ماهه نخست سال به سر می‌برید و هوا گرم است، توصیه می‌کنیم از رنگ‌های بهاری و خنک مثل کرم یا لیمویی ملایم استفاده کنید. اما اگر در شش ماهه دوم سال به سر می‌برید، رنگ‌هایی مثل بژ و فیلی بهترین رنگ شال محسوب می‌شوند. شالی که انتخاب می‌کنید، در هماهنگی با مانتو سفید شما می‌تواند امضاء شخصی ظاهر و استایلتان باشد. ضمن اینکه در انتخاب شال حتما رنگ پوست خود را هم لحاظ کنید. 

پیراهن سفید دکمه دار و شلوار جین
شومیز سفید با شلوار جین

اگر قصد دارید استایل خود را با پیراهن سفید دکمه‌‌دار و شلوار جین تکمیل کنید، باید بگوییم شما در مینیمال‌ترین حالت و استایل ممکن به سر می‌برید که البته استایلی کاملا ظریف و دخترانه است. این استایل درست مانند کت و شلوار زنانه، گزینه‌ای متفاوت برای بانوان به‌حساب می‌آید که ظاهر آن‌ها را ساده و در عین‌حال لوکس نشان می‌دهد. این استایل را می‌توانید با انواع و اقسام کیف‌ها و به‌ویژه کفش‌های اسپرت کتانی ست کنید.

کفش مناسب برای استایل با لباس سفید

برای انتخاب کفشی که متناسب با استایل تمام سفید شما باشد، باید انتخاب لباس را در نظر بگیرید. انتخاب کفش به این بستگی دارد که شما قرار است پیراهن دخترانه و تابستانه تور بپوشید یا برای همایش یا جلسه کاری، کت و شلوار کاملا رسمی به تن کنید! در هر حال می‌توانید تمام رنگ‌ها را برای این منظور به‌کار ببرید.

اما به شما هشدار می‌دهیم در انتخاب رنگ کفش با استایل تمام سفید جسور نباشید. چون انتخاب اشتباه می‌تواند استایل شما را کاملا به‌هم بریزد. در استایل کاملا سفید خود اگر قصد دارید در دورهمی رسمی با لباس مینیمال، استایل کژوال یا کت و شلوار شرکت کنید، بهترین انتخاب کفش‌های راحتی یا اسپورت با رنگ‌های خنثی و سفید هستند؛ اما اگر قرار است با ظاهر کاملا سفید خود در عروسی، جشن تولد یا هر مجلس شاد دیگری شرکت کنید، توصیه ما انتخاب کفش‌های مجلسی با رنگ‌های خنثی به‌ویژه رنگ کرم کالباسی است.

نکات استفاده از رنگ سفید در لباس زنانه

مهم‌ترین نکته‌ای که به‌عنوان یک بانو باید در انتخاب استایل تمام سفید خود برای پوشیدن بلوز و شلوار، تیشرت زنانه، پیراهن یا کت و شلوار مدنظر داشته باشید، این است که سعی کنید ظاهری لطیف و چشم‌نواز خلق کنید. از دخالت دادن رنگ‌های متنوع و تند بپرهیزید و حتی هنگام پوشیدن استایل سفید، به‌عنوان یک بانو تلاش کنید که آرایش تندی نداشته باشید. از همه چیز به اندازه و متعادل استفاده کنید. حتی در انتخاب و استفاده از اکسسوری‌ها با استایل سفید هم نباید افراط کرد. 

نکاتی برای ترکیب سفید با سایر رنگ‌ها

سفید رنگی خالص و خنثی به‌حساب می‌آید؛ اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید از هر رنگی در لباس و استایل خود در کنار سفید استفاده کنید. تفاوتی نمی‌کند که قصد دارید استایل رسمی با کت و شلوار زنانه یا استایل اسپورت با شلوار و هودی زنانه داشته باشید؛ در هر حال استفاده از رنگ‌ها در استایل تمام سفید به دقت و احتیاط زیادی احتیاج دارد. سفید رنگی خنثی و خالص است که اگر در کنار سایر رنگ‌های خالص مورد استفاده قرار بگیرد، ظاهر مناسبی به شما نخواهد داد؛ در عین‌حال اگر تلاش کنید تا این رنگ را با رنگ‌های ملایم و خنثی استفاده کنید، هم ظاهر خود را از کسالت و سادگی خارج کرده‌اید‌ و هم ترکیب رنگ چشم‌نوازی را در استایلتان رقم می‌زنید. 

تیپ سفید پسرانه
استایل تمام سفید پسرانه

تیپ و استایل سفید مردانه هم نوعی استایل خنک، سبک و جذاب است. شما به‌عنوان یک آقا اگر تصمیم گرفتید که استایل تمام سفید را برای خود انتخاب کنید، باید بدانید که این استایل می‌تواند هم در موقعیت‌های رسمی و هم در موقعیت‌های دوستانه یا دورهمی‌های خانوادگی، ظاهری متفاوت و محتاط را برای شما خلق کند. واقعیت این است که انتخاب رنگ سفید چون خالص و ظریف است، تضاد جالبی را در استایل آقایان خلق می‌کند و موجب می‌شود تا بیشتر توجه‌ها را به خود جلب کنند. 

شلوارهای جین سفید مردانه

شلوار جین مردانه هم می‌تواند انتخابی بحث‌برانگیز برای استایل تمام سفید آقایان باشد. البته باز هم تاکید می‌کنیم که رنگ سفید، رنگی ظریف و خالص است که به دلیل این ظرافت در کنار اندام و هیکل آقایان، جلوه خاص و ویژه‌ای دارد. شما به‌عنوان یک آقا می‌توانید شلوار جین خود را با پیراهن مشکی یا پیراهن خنک تابستانه آبی یا سبز ست کنید. ضخامت شلوار جین سفید در کنار ظرافت پیراهن خنک و تابستانه مردانه شما، استایلی جذاب و منحصربه‌فرد را برایتان خلق خواهد کرد.

مراقبت و نگهداری از پیراهن سفید

حالا که پیراهن سفید دارید و می‌خواهید آن را در بیشتر مجالس خود بپوشید، بد نیست بدانید که لباس سفید اصول نگهداری خاص خود  را دارد. بهتر است بعد از پوشیدن لباس یا پیراهن سفید خود حتما آن را بشویید و اگر برای شما مقدور است، آن را به خشکشویی بدهید. اگر لباس سفید شما لکه شد، آن را در خانه تمیز نکنید؛ بلکه آن را به خشکشویی تحویل دهید و از آن‌ها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. چون اگر لکه به خوبی و به درستی پاک نشود، می‌تواند پیراهن شما را کاملا خراب کند. وقتی پیراهن خود را در کمد می‌گذارید، حتما بر روی آن کاور لباس بکشید تا خاک یا ایجاد اصطکاک با بافت‌هایی که در اطرافش قرار دارند، پارچه لباس سفید شما را خراب نکند.

جلوه اکسسوری ها در تیپ سفید

اگر عاشق استفاده از اکسسوری در استایل خود هستید، بد نیست بدانید که در کنار رنگ سفید می‌توانید از انواع و اقسام اکسسوری‌ها استفاده کنید. به عبارتی شما با استفاده از اکسسوری‌ها این امکان را دارید که به استایل خود تنوع دهید و آن را از یکنواختی خارج کنید. اکسسوری‌هایی که شما می‌توانید آن‌ها را در استایل سفید به‌کار ببرید، اکسسوری‌های طلایی یا نقره‌ای هستند. ضمن اینکه استفاده از اکسسوری‌های نقره‌ای در استایل سر تا پا سفید کمک می‌کند تا شما در همان نگاه اول کاملا مدرن و به‌روز به نظر برسید. البته اکسسوری‌های طلایی هم می‌توانند به استایل سفید شما گرما و جذابیت ببخشند و ظاهر شما را لوکس‌تر و شیک‌تر نشان دهند.

در مراسم عروسی لباس سفید نپوشید!

در انتهای این مطلب تقاضا داریم که تحت هیچ شرایطی در مراسم عروسی دیگران، رنگ سفید نپوشید. رنگ سفید مخصوص شما نیست. سفید در اصل رنگ لباس زیبا و خاص عروس است که می‌تواند با سفید پوشیدن شما کاملا جلوه خود را از دست بدهد. قبول کنید که این مجلس، مجلس شما نیست و تک‌ستاره درخشان این مجلس عروس است که باید لباس سفید بپوشد. پس کمی ایده‌های منفی را کنار بگذارید و اجازه بدهید که عروس از تنها شب باشکوه زندگی خود نهایت لذت را ببرد!

کلام آخر

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، انتخاب لباس سفید انتخابی شجاعانه و جسورانه است. رنگ سفید و استایل تمام سفید، شما را در معرض دید قرار می‌دهد؛ پس اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارید که در مرکز توجه قرار بگیرید، به هیچ وجه این رنگ را انتخاب نکنید. اما اگر به لحاظ شخصیتی به مرحله‌ای رسیدید که مورد توجه قرار گرفتن برای شما موضوعی کاملا معمولی و البته مطلوب محسوب می‌شود، پس با شجاعت هرچه تمام‌تر رنگ سفید را برای خود در نظر بگیرید و تلاش کنید که با آیتم‌های گوناگون و مناسب دیگر در ترکیب با استایل خود، در بهترین و شکیل‌ترین حالت ممکن خودتان باشید.  

 

سوالات متداول:

  1. از چه اکسسوری برای استایل با لباس سفید استفاده کنیم؟

اکسسوری‌هایی که با استایل تمام سفید مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر اکسسوری‌های نقره‌ای‌رنگ و طلایی هستند.

  1. آیا می‌توانم پیراهن سفید را با شلوار بگ ست کنم؟

بله؛ ست کردن پیراهن سفید با شلوار بگ یا نیم‌بگ، استایلی کژوال، خنک و راحت را برای شما به همراه دارد که آرزوی هر دختری در فصل تابستان است. 

  1. برای استایل با لباس سفید در فصل زمستان چه لباسی بهتر است؟

فصل زمستان فصل سردی است. پس انتخاب پالتوی سفید عاجی در کنار شلوار خاکستری یا کت پشمی سفید به همراه شلوار جین راسته می‌تواند انتخابی جسورانه و در عین‌حال متمایز باشد.